football360 logo

باشوی آبی‌ها و تاثیرگذاری ویژه؛ «قایدی» ستاره نامرئی استقلال

11 بهمن 1401 ساعت 11:0025 نظر
وینگر ریزنقش استقلال توانسته نقش مهمی در اوج‌گیری دوباره آبی‌ها در لیگ بیست‌ودوم داشته باشد.

به گزارش فوتبال 360، مهدی قایدی ماه‌هاست که در استقلال نه گل زده و نه پاس گلی به نام او به‌ثبت رسیده، اما واقعیت درباره عملکرد ستاره ریزنقش آبی‌ها آن‌طور که آمار و ارقام نشان می‌دهند، نیست. قایدی آخرین‌بار در همان اولین بازی‌اش با پیراهن استقلال در لیگ بیست‌ودوم برابر ملوان بندرانزلی موفق به گلزنی شد و از آخرین پاس گل هم بیش از 4 ماه می‌گذرد؛ چون در کارنامه ستاره ریزنقش آبی‌ها آخرین پاس گل او برابر نساجی مازندران در هفته ششم بود!

قایدی با وجود آنکه نتوانسته مستقیماً در امر گلزنی و گل‌سازی موفق عمل کند و به آمار خود بیفزاید، اما به طور ویژه در نتایج استقلال رد پای او مشهود است و شاید اگر اشتباه مدافعان حریف نمی‌بود و بدشانسی گریبان‌گیر ستاره آبی‌ها نمی‌شد، او در هفته گذشته می‌توانست هم تعداد پاس گل‌های خود را افزایش بدهد و هم در گلزنی مجدداً موفق شود اما این اتفاق برای مهدی قایدی رخ نداد. 

پنالتی‌های نجات‌بخش در جام حذفی

استقلال در جام حذفی برابر تراکتور تبریز تا یک‌قدمی حذف پیش رفت اما کامبک استثنایی شاگردان ریکاردو سا پینتو باعث شد تا آن‌ها بتوانند به جمع 16 تیم برتر صعود کنند. هر چند که هر 2 گل استقلال برابر تراکتور به نام کوین یامگا به‌ثبت رسیده اما نقش اصلی بازگشت آبی‌ها به جام حذفی را ستاره‌ای بازی کرد که نامش در جمع گلزنان آن مسابقه نبود اما هر 2 گل تیمش را به نوعی می‌توان گفت که او ساخت!

مهدی قایدی که در نقش یار تعویضی به ترکیب استقلال اضافه شد، موفق شد جایگاه از دست رفته خود در ترکیب آبی‌ها را با یک نمایش استثنایی به نوعی پس بگیرد، چون او توانست با استفاده از تیزهوشی خود در دیدار سرنوشت‌ساز برابر تراکتور 2 پنالتی از خط دفاعی سرخ‌پوشان تبریزی بگیرد تا برای سومین‌بار در فصل جاری موفق به کسب پنالتی به سود استقلال شود. او پیشتر در دیدار با ملوان هم توانسته بود با کسب پنالتی، پایه‌گذار گل در تیمش باشد.

درخشش که استقلال را به کورس قهرمانی برگرداند

قایدی در دیدار هفته گذشته استقلال-ملوان هم یکی از چهره‌های برجسته زمین مسابقه بود و با حرکت انفجاری خود شیرازه خط دفاعی انزلی‌چی‌ها را به‌هم زد اما با وجود این درخشش بازهم نام ستاره ریزنقش استقلال در فهرست پایانی مسابقه به عنوان گلزن و یا گل‌ساز به‌چشم نمی‌خورد تا همچنان شمار گل‌ها و پاس گل‌های مهدی قایدی در لیگ بیست‌ودوم روی عدد یک بماند و تغییری نکند!

ستاره 24 ساله استقلال در دیدار با ملوان با یک حرکت استنثایی توانست سازنده گل اول تیمش باشد، اما اشتباه خط دفاعی ملوان در باز کردن دروازه خودی باعث شد تا پاس گلی در کارنامه قایدی به‌ثبت نرسد و او با وجود گل‌سازی، ناکام در ثبت پاس گل بود! ستاره نامرئی ترکیب استقلال تا یک قدمی گلزنی هم پیش رفت که ضربه دیدنی او به شکلی خطرناک و با کمترین فاصله ممکن از کنار دروازه ملوان به بیرون رفت و جایی در چارچوب دروازه ایمان صادقی نداشت تا مهدی قایدی با وجود درخشش در خط حمله استقلال همچنان در حسرت گلزنی و البته گل‌سازی بماند، البته که این حسرت باعث نشده تا او ستاره‌ای کلیدی در ترکیب آبی‌ها نباشد و نگاهی به عملکرد قایدی در دیدارهای اخیر نشان می‌دهد که او توانسته چهره‌ای تاثیرگذار در اردوگاه آبی‌ها باشد. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری