football360 logo

بازیگران اصلی پنجره بعدی را بشناسید؛ ۵ ماه تا نقل‌وانتقالات تابستان

12 بهمن 1401 ساعت 20:273 نظر
بسیاری از خریدهای ژانویه تا تابستان به تعویق افتاد.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، پنجره نقل و انتقالاتی زمستانی با خرید و فروش بازیکنان متعدد و تغییر و تقویت باشگاه‌های اروپایی به اتمام رسید و بعد از ۲۴ ساعت پرحادثه، پرونده قراردادهای جدید بسته شد و حالا تیم‌ها برای خرید بازیکنان جدید باید تا پنجره تابستانی صبر کنند. پنجره زمستانی ۲۰۲۳ با اعداد و ارقام رکوردشکن به پایان رسید اما دنیای نقل و انتقالات توقف نمی‌کند. مذاکرات آشکار و پنهان ادامه خواهد داشت. بازیکنانی که مجال مناسبی برای شکار آن‌ها در ژانویه پیدا نشد در نخستین ماه تابستان سال آینده در تیررس خواهند بود. نتیجه رقابت‌ بر سر قهرمانی لیگ‌های داخلی و قاره‌ای و همین‌طور سرنوشت تیم‌های درگیر جنگ بقا، روی سناریوهای احتمالی پنجره تابستانی و تصمیمات تعیین‌کننده بازیکنان و‌ باشگاه‌ها اثر خواهد گذاشت. فصل جدید نقل و انتقالات معمولاً حوالی ۲۰ تیر آغاز می‌شود و ۱۲ هفته بعد، در نخستین روز سپتامبر به پایان می‌رسد؛ هر چند موعد آغاز و پایان نسخه ۲۰۲۳ آن هنوز اعلام نشده. 

انتقال‌های احتمالی 

اگر تاد بولی نباشید، معمولاً در زمستان بودجه کافی برای خریدهای دانه‌درشت در اختیار نخواهید داشت. بیش‌تر خریدهای بزرگ در تابستان رخ می‌دهد چون باشگاه‌ها به ندرت سرمایه‌های اصلی و ارزشمند ترکیب خود را در میانه فصل می‌فروشند. همچنین فرصت اندک برای پیدا کردن جایگزین در زمستان مانع از انجام معامله‌های مهم در این فصل می‌شود و باشگاه‌ها برای دنبال کردن اهداف بزرگ خود تا تابستان صبر می‌کنند. جود بلینگام یکی از هدف‌های اصلی در پنجره بعدی خواهد بود. رقابت بر سر هافبک انگلیسی می‌تواند به یکی از جذاب‌ترین رقابت‌های نقل‌ و انتقالاتی سال‌های اخیر تبدیل شود. قرارداد این بازیکن ۱۹ ساله با دورتموند تا پایان فصل ۲۵-۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت و زنبورها تنها با دریافت مبالغ سنگین برای از دست دادن او اغوا خواهند شد. دیگر هافبک جوانی که تابستان آینده در دیدرس رسانه‌ها و باشگاه‌ها خواهد بود، مویزس کایسدو است. هفته گذشته علناً از مسئولان برایتون خواست اجازه خروج او و تبدیل شدنش به گران‌قیمت‌ترین بازیکن تاریخ تیم را بدهند. با این حال برایتون سفت و سخت در مقابل درخواست‌های مکرر چلسی و آرسنال ایستاد تا توپچی‌ها به جای او به جورجینیو اکتفا کنند. کایسدو بخشی از دستمزد اندک هفتگی خود را هم به دلیل آن رفتار غیرحرفه‌ای در شبکه‌های اجتماعی از دست داد و برای یک انتقال پرسروصدا در تابستان لحظه‌شماری می‌کند. دکلاین رایس سومین بازیکن بزرگی است که در مرکز اخبار نقل و انتقالاتی تابستان قرار خواهد داشت؛ یک هافبک جوان دیگر. ناکامی آرسنال در خرید کایسدو، تمرکز آن‌ها را روی خرید رایس گذاشت اما توپچی‌ها فعلاً در رسیدن به این هدف ناموفق بوده‌اند؛ هرچند ۵ ماه دیگر در صورت اراده رایس برای خروج از استادیوم لندن، به جمع رقابت‌کنندگان خواهند پیوست. 

بازیکنان آزاد 

همه قراردادها نیاز به مبلغ سنگین ندارند. قرارداد چندین بازیکن بااستعداد تابستان آینده به اتمام خواهد رسید. مشکلات مالی جدید در لیگ‌های اروپایی باعث شده تعدادی از باشگاه‌ها از امضای قرارداد جدید و تمدید با بازیکنان فعلی خود عاجز بمانند. بازیکنانی که به ۶ ماه آخر قرارداد خود می‌رسند، این حق را دارند برای آینده خود با باشگاه‌های جدید مذاکره کنند. در بین بازیکنان بزرگی که در صورت عدم تمدید قرارداد با باشگاه فعلی در تابستان آینده در دسترس خواهند بود، نام‌های مطرحی مانند انگولو کانته، مارکوس آسنسیو، میلان اشکرینیار، مارکو رویس، یوری تیلمانس، مارکوس تورام، آدرین ربیو، ویلفرد زاها، دایچی کامادا، آنخل دی‌ماریا، ایوان ان‌دیکا، استفان دی‌فرای، جاناتان بامبا و کریس اسمالینگ به چشم می‌خورد؛ بازیکنان مطرحی که می‌توانند با قراردادها و دستمزدهای بهتر به باشگاه‌ جدید خود بپیوندند چون در رقابت بر سر به خدمت گرفتن آن‌ها، گرفتن رضایت از باشگاه سابق با پرداخت مبالغ کلان جایی ندارد و تمام دعوا بر سر کسب رضایت خود بازیکن با شرایط و مبالغ فراهم شده از طرف خریداران است.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری