football360 logo

خاتون بم 0-0 سپاهان اصفهان؛ جنجالی و هیجان‌انگیز اما بدون برنده

13 بهمن 1401 ساعت 14:508 نظر
سرنوشت‌سازترین بازی فصل لیگ برتر فوتبال زنان با تساوی بدون گل به پایان رسید.

به گزارش فوتبال 360، لیگ برتر فوتبال زنان ایران به حساس‌ترین هفته خود رسید، هفته‌ای که در آن همه چشم‌ها به ورزشگاه فجر بم دوخته شده بود. شهرداری سیرجان که نیم‌فصل نخست را در قامت تیم صدرنشین به پایان برد، از 4 بازی اخیر خود 3 بازی را باخت تا از کورس قهرمانی حذف شود و رقابت امروز خاتون بم و سپاهان اصفهان، یک جنگ تمام‌عیار برای رسیدن به عنوان قهرمانی پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان بود، آن‌هم در شرایطی که هنوز 3 هفته دیگر به پایان رقابت‌ها زمان باقی‌مانده است.

بمی‌ها با تکیه بر تجربه 8 قهرمانی گذشته خود در لیگ برتر فوتبال زنان، در مسابقه امروز به دنبال آن بودند تا در خانه جشن قهرمانی بگیرند و با پیروزی برابر سپاهان، 2 بازی پایانی خود در لیگ پانزدهم را کاملاً تشریفاتی کنند و جام نهم را به ویترین افتخارات خود اضافه نمایند اما در نقطه مقابل در اردوگاه طلایی‌پوشان اصفهانی شرایط متفاوت بود؛ شاگردان مریم ایراندوست که در فاصله 4 امتیازی تا صدر جدول قرار داشتند به دنبال آن بودند تا بتوانند با پیروزی در بم مقابل خاتون، هم انتقام شکست دور رفت را بگیرند و هم بتوانند در فاصله 3 هفته مانده به پایان فصل به یک‌قدمی صدر جدول برسند.

ترکیب اولیه خاتون بم

زهرا خواجوی، زهرا سربالی، فاطمه گرائیلی، بهناز طاهرخانی، عاطفه رمضانی‌زاده، شهناز جعفری‌زاده، مونا حمودی، سرشین کمانگر، سامانه چهکندی، زهرا قنبری و نگین زندی

ترکیب اولیه سپاهان اصفهان

زهره کودایی، افسانه اقبال، الهام فرهمند، ملیکا محمدی، فاطمه عادلی، ثنا صادقی، مرضیه نیکخواه، فاطمه اردستانی، زهرا علیزاده، سارا ظهرابی‌نیا و مینا داوودی

دوئل حساس هفته فوتبال زنان تماشاگر هم داشت و با تکیه بر مصوبه مجاز بودن حضور 30 درصد تماشاگر در ورزشگاه‌ها، امروز این ظرفیت در ورزشگاه فجر بم تکمیل شده بود و علاقه‌مندان به تیم خاتون با حضور در ورزشگاه به دنبال حمایت از تیم‌شان در راه رسیدن به قهرمانی لیگ پانزدهم بودند. سحر بی‌باک از سوی کمیته داوران به عنوان داور اول مسابقه امروز انتخاب شده بود و از ساعت 13 با قضاوت بی‌باک، مهم‌ترین دیدار فصل فوتبال زنان آغاز شد.


2 تیم مطابق انتظار در دقایق ابتدایی نمایش پایاپایی داشتند تا اینکه در دقیقه 9، ثنا صادقی با یک حرکت انفرادی زیبا خود را به محوطه جریمه حریف رساند و توانست اولین شوت در چارچوب بازی را به‌ثبت برساند که ضربه صادقی با واکنش خوب زهرا خواجوی برگشت داده شد. بمی‌ها رفته‌رفته توانستند مالکیت توپ و میدان را به‌دست بگیرند بعد از خلق چند موقعیت نصفه‌ونیمه، مونا حمودی موفق شد در دقیقه 25 اولین موقعیت جدی بازی به سود خاتون را خلق کند که ضربه او را زهره کودایی مهار کرد.

ثنا صادقی که امروز در فرم ایده‌آلی قرار داشت، بار دیگر با یک شوت دیدنی دروازه خاتون را هدف قرار داد که واکنش استنثایی زهرا خواجوی مانع از فروپاشی دروازه بمی‌ها شد. بازی در دقایق پایانی نیمه نخست جذاب‌تر دنبال شد و نگین زندی توانست روی دروازه سپاهان خطرآفرین شود که در روز خوب دروازه‌بان این‌بار نوبت به زهره کودایی رسید تا بازهم با یک واکنش خوب دروازه سپاهان را بسته نگه دارد.


2 تیم در فاصله 3 دقیقه 2 فرصت خوب گلزنی به‌دست آوردند که ابتدا ضربه مرضیه نیکخواه از روی خط دروازه خاتون بم برگشت داده شد و در ادامه، فاطمه عادلی بود که با یک نجات دروازه استثنایی مانع از ورود ضربه نگین زندی به دروازه سپاهان شد تا در یک نیمه پر افت و خیز، نبرد خاتون بم و سپاهان اصفهان با تساوی بدون گل به پایان برسد.

سپاهانی‌ها نیمه دوم را بهتر آغاز کردند و روی اولین موقعیت در دقیقه 49، مرضیه نیکخواه در آستانه گلزنی قرار گرفت که ضربه خطرناک او از کنار دروازه خاتون به بیرون رفت. شاگردان مرضیه جعفری در دقیقه 55 توانستند به گل برسند، آن‌هم در شرایطی که زهره کودایی موفق به مهار ضربه مونا حمودی شد اما در ریباند زهرا قنبری دروازه سپاهان را باز کرد که کمک داور مسابقه گل قنبری را آفساید تشخیص داد که به شدت این تصمیم مورد اعتراض بمی‌ها قرار گرفت تا بازی بدون گل مساوی باقی بماند.


حساسیت بالای مسابقه باعث شده بود تا 2 تیم با پاس‌کاری‌های متوالی به دنبال رسیدن به گل باشند و همین مسئله باعث شد تا توپ بیشتر در میانه‌های میدان در گردش باشد. مریم ایراندوست که در تصمیمی عجیب، هاجر دباغی ستاره تیمش را در مسابقه امروز نیمکت‌نشین کرده بود، در 15 دقیقه پایانی به ترکیب سپاهان اضافه کرد تا بلکه حضور دباغی بتواند گره‌گشای بازی حساس امروز باشد.

2 تیم نمایش پربرخوردی در دقایق پایانی مسابقه داشتند تا اینکه در دقیقه (1+90) نگین زندی با یک ضربه سر تماشایی توانست دروازه سپاهان را باز کند اما به مانند گل زهرا قنبری، گل نگین زندی هم به دلیل آفساید مردود اعلام شد تا شاگردان مرضیه جعفری در روزی‌که می‌توانستند قهرمانی خود را قطعی کنند، 2 گل مردود به‌ثمر رسانده باشند! مردود اعلام شدن 2 گل بمی‌ها باعث شد تا تقابل حساس هفته فوتبال زنان با تساوی بدون گل به پایان برسد.

ادامه تیره‌روزی‌های شهرداری سیرجان

در سایر دیدارهای هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال زنان، شهرداری سیرجان برابر ملوان بندرانزلی قرار گرفت که نبرد 2 تیم برنده نداشت و با تساوی بدون گل به پایان رسید. در دیگر مسابقه ایساتیس کران فارس در خانه مقابل پیکان البرز با نتیجه 2 بر یک شکست خورد. بادرود تهران هم در خانه به مصاف پالایش گاز ایلام رفت که ایلامی‌ها توانستند در بیرون از خانه بردی یک‌گله را به‌دست بیاورند.

سازمان لیگ در قبال تیم کیان نیشابور هم تصمیم نهایی را اتخاذ کرده و با توجه به حذف این تیم خراسانی از گردونه رقابت‌ها، برای حفظ ساختار جدول لیگ، یک تیم در هر هفته استراحت می‌کند و برد انضباطی 3 بر صفر در جدول رده‌بندی لحاظ خواهد شد. زارع باتری سنندج در این هفته رقیب کیان نیشابور بود که با قرعه استراحت مواجه شد.

نتایج هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال زنان

پنجشنبه سیزدهم بهمن‌ماه

خاتون بم 0-0 سپاهان اصفهان

ملوان بندرانزلی 0-0 شهرداری سیرجان

ایساتیس کران فارس 1-2 پیکان البرز

بادرود تهران 0-1 پالایش گاز ایلام

کیان نیشابور 0-3 زارع باتری سنندج

در پایان هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال زنان، خاتون بم با 41 امتیاز صدرنشین ماند و سپاهان اصفهان با 37 امتیاز در جایگاه دوم باقی ماند. تا پایان فصل، خاتون و سپاهان هر کدام 2 مسابقه دیگر را باید برگزار کنند که کسب یک برد در 2 بازی آینده می‌تواند قهرمانی بمی‌ها را مسجل کند.

هفته شانزدهم این رقابت‌ها چهارشنبه 19 بهمن‌ماه پیگیری خواهد شد که در مهم‌ترین مسابقه، خاتون بم در کرج میهمان پیکان است. سپاهان اصفهان با توجه به دیدار با کیان نیشابور در هفته شانزدهم با قرعه استراحت مواجه شده و بردی انضباطی در کارنامه شاگردان مریم ایراندوست به‌ثبت می‌رسد.

*عکس: کیمیا قاسم‌زاده

برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری