football360 logo

«خمس» و اعتمادی که لایقش بود؛ درخششِ توفیق اجباری

13 بهمن 1401 ساعت 16:0022 نظر
سرمربی تراکتور تبریز توانسته بعد از پذیرش سکان هدایت پرشورها عملکرد خوبی داشته باشد.

به گزارش فوتبال 360، تراکتور تبریز یکی از تیم‌های لیگ بیست‌ودوم است که در جریان فصل جاری تغییر‌ و تحولات روی نیمکت تیم خود داشته اما نکته مهم اینکه این تغییر و تحولات غیرمنتظره نه‌تنها به ضرر تراکتوری‌ها نشد بلکه آن‌ها توانسته‌اند سیر صعودی در جدول بگیرند و جدایی ناگهانی قربان بردیف و انتخاب پاکو خمس، باعث شده تا تحولی در روند نتیجه‌گیری تراکتور به‌وجود بیاید و حالا به‌نظر می‌رسد هواداران پرشور تبریزی بیش از همیشه از عملکرد تیم‌شان در طول فصل جاری رضایت دارند.

شروع مقتدرانه نیم‌فصل دوم؛ گلزن و جسور

شاگردان پاکو خمس در نیم‌فصل دوم توانسته‌اند عملکردی فراتر از حد انتظار داشته باشند. عملکردی که باعث شد تا حالا سرخ‌پوشان تبریزی با کسب 7 امتیاز در 3 مسابقه، دومین تیم برتر نیم‌فصل دوم باشند. ثبت 6 گل در 3 مسابقه نشان می‌دهد که تراکتوری‌ها نه‌تنها روند امتیازگیری خوبی داشته‌اند، بلکه تیمی گلزن و خطرناک هم خود را در نیم‌فصل دوم نشان داده‌اند که این عملکرد باعث امیدواری بیشتر هواداران تبریزی به ادامه فصل شده است.

تراکتوری‌ها البته در 3 بازی خود در نیم‌فصل دوم، 3 بار هم دروازه‌شان باز شده که نکته جالب‌توجه اینکه فقط یک گل در جریان بازی به‌ثمر رسیده و 2 گل دیگر از روی نقطه پنالتی وارد دروازه محمدرضا اخباری شده است که نشان می‌دهد یکی از نقاط ضعف بزرگ تراکتور، هدیه دادن ضربات پنالتی به رقباست، نقطه ضعفی که باعث حذف شاگردان خمس از جام حذفی هم شد.

14 امتیاز در 7 هفته؛ معدل خوب «خمس»

قربان بردیف پیش از آنکه تصمیم به جدایی ناگهانی بگیرد و از جمع سرخ‌پوشان تبریزی جدا شود، در 12 هفته ابتدایی لیگ توانست همراه تراکتور 15 امتیاز کسب کند و این تیم را در جایگاه هفتم جدول و در فاصله 5 امتیازی با تیم چهارم تحویل داد. مدیران باشگاه تراکتور تلاش زیادی کردند تا بتوانند جانشینی مناسب برای بردیف پیدا کنند و به‌سراغ همکاری با پاکو خمس رفتند.

خمس با وجود ناکامی همراه تراکتور در جام حذفی، در دیدارهای لیگ برتر توانسته عملکرد خوبی داشته باشد و کسب 14 امتیاز در 7 مسابقه نشان می‌دهد که او توانسته فراتر از انتظار ظاهر شود و گزینه‌ای مناسب‌تر حتی از بردیف باشد! میانگین کسب 2 امتیاز از هر مسابقه برای تراکتور همراه با خمس باعث شده تا سرخ‌پوشان تبریزی به رتبه پنجم جدول صعود کنند و حالا با یک بازی بیشتر نسبت به استقلال، فاصله‌شان تا رتبه سوم جدول فقط یک امتیاز است که دستاورد ویژه‌ای برای سرمربی اسپانیایی به‌شمار می‌رود.

تراکتور تا پیش از تعطیلات فیفادی ماه مارچ باید برابر هوادار، آلومینیوم اراک، صنعت‌نفت آبادان و پرسپولیس قرار بگیرد. آن‌هم در شرایطی که در دور رفت شاگردان قربان بردیف از این 4 مسابقه توانستند 10 امتیاز کسب کنند و تکرار روند فوق‌العاده دور رفت می‌تواند به قیمت اضافه شدن تراکتور به کورس قهرمانی باشد؛ ماموریتی که باید دید آیا پاکو خمس در انجام آن موفق خواهد بود و روند امتیازگیری خود با تراکتور را بهتر از قبل هم می‌تواند بکند یا خیر.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری