football360 logo

در انتظار نمایش تازه از مثلث برمودای آبی‌ها؛ گلزن و موثر مثل (GMM)

13 بهمن 1401 ساعت 10:1518 نظر
به نظر می‌رسد «ریکاردو سا پینتو» تغییری در خط حمله تیمش برای دیدار با مس کرمان ایجاد نخواهد کرد.

به گزارش فوتبال 360، استقلال هفته گذشته را با یک نمایش فوق‌العاده و بی‌نقص به پایان برد؛ نمایشی که به برد 4 گله شاگردان ریکاردو سا پینتو ختم شد و این برتری 4 گله باعث شد تا انتقادات نسبت به عملکرد آبی‌پوشان پایتخت فروکش کند. نکته مهم عملکرد خوب خط حمله آبی‌ها بود. خط حمله‌ای که به‌نظر می‌رسد ریکاردو سا پینتو به ترکیب ایده‌آل مدنظرش رسیده و با وجود تلاش برای جذب یک بازی‌ساز خارجی، سرمربی آبی‌ها تمایلی به خرید مهاجم ندارد. حتی گفته می‌شود که سا پینتو به بازگشت کاوه رضایی هم چراغ سبز نشان نداده که نشان می‌دهد سرمربی استقلال از خط حمله تیمش رضایت دارد.

ریکاردو سا پینتو به آرایش 3-3-4 اعتقاد ویژه‌ای دارد. برای چینش مثلث تهاجمی تیمش بازیکنان مختلفی را آزمود؛ از مهدی قایدی و محمد محبی و امیرارسلان مطهری تا رضا میرزایی، سجاد شهباززاده، پیمان بابایی و حتی امیرعلی صادقی؛ اما ترکیب ایده‌آلی که سا پینتو به آن رسید، مثلث (GMM) یا همان مثل مهدی قایدی، امیرارسلان مطهری و محمد محبی بود.

9 گل، محصول اعتماد ویژه «سا پینتو»

محمد محبی بهترین گلزن این فصل استقلال در لیگ برتر است. وینگر که هفته گذشته با یک شوت سرکش موفق شد دروازه ملوان بندرانزلی را فرو بریزد تا شمار گل‌هایش را به عدد 5 برساند و در یک‌قدمی صدر جدول گلزنان لیگ بیست‌ودوم قرار بگیرد. در کنار محبی، امیرارسلان مطهری با 3 گل دیده می‌شود، مهاجمی که در 2 هفته اخیر برای آبی‌ها گل زده و اگر هفته گذشته بدشانسی نمی‌بود می‌توانست برابر ملوان دبل کند.

مهدی قایدی هم تکمیل‌کننده این مثلث سرعتی و ترسناک است، قایدی چراغ خاموش ستاره موثر تیمش است چون او به جز همان گلی که در هفته حضورش در جمع آبی‌ها برابر ملوان به‌ثمر رساند، دیگر نتوانسته گلی بزند اما نگاهی به کارنامه قایدی نشان می‌دهد که تاثیرگذاری او در خط حمله استقلال بیش از یک گل بوده است.

از گل‌سازی تا کسب پنالتی؛ هماهنگ مثل ستارگان خط حمله استقلال

محبی در کنار 5 گلی که به‌ثمر رسانده، توانست یک گل هم برای تیمش بسازد؛ گلی که او در دربی پایتخت برابر پرسپولیس برای امیرارسلان مطهری ساخت تا کامبک شاگردان سا پینتو تکمیل شود و آن‌ها بتوانند 2 بر یک از پرسپولیس پیش بیفتند که البته این برتری تا پایان بازی حفظ نشد. مطهری در نقطه مقابل توانست در دیدار با هوادار، گل پیروزی‌بخش تیمش را برای محبی بسازد تا هماهنگی ستارگان آبی‌پوش نمایان باشد.

وینگر ریزنقش و بوشهری استقلال هم در جریان برتری 3 گله تیمش مقابل نساجی، سازنده گل سوم آبی‌ها برای محمد محبی بود تا هماهنگی خط حمله استقلال نمایان باشد. مهدی قایدی به جز گل‌سازی مقابل نساجی، در دیدار با ملوان بندرانزلی (در دور رفت) موفق به کسب پنالتی شد و در دیدار برابر تراکتور در جام حذفی هم توانست 2 پنالتی به سود تیمش بگیرد و در مصاف هفته گذشته مقابل ملوان (در دور برگشت) گل اول تیمش را ساخت که مدافع ملوان به اشتباه وارد دروازه خودی کرد!

استقلال امروز باید از ساعت 17 به مصاف مس کرمان برود که به‌نظر می‌رسد با‌وجود احتمال تغییر‌وتحولات در ترکیب آبی‌پوشان، سا پینتو در خط حمله تیمش تغییری ایجاد نکند تا برای دومین بازی پیاپی از ابتدا مثلث مهدی قایدی، امیرارسلان مطهری و محمد محبی در کنار یکدیگر کار خود را در خط حمله استقلال آغاز کنند و باید دید آیا آمار درخشان آن‌ها در لیگ بیست‌ودوم افزایش پیدا می‌کند یا خیر.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری