football360 logo

بررسی عملکرد تیم‌های لیگ برتر در نقل‌وانتقالات ژانویه؛ یکی را قرض می‌دهی؟!

14 بهمن 1401 ساعت 17:00
بر خلاف چلسی، اورتون در زمستان هیچ خریدی نداشت.
به گزارش فوتبال 360، لیگ برتر انگلیس در نقل‌وانتقالات ژانویه شاهد ریخت و پاش بی‌رویه چلسی بود؛ تیمی که 329.5 میلیون یورو برای خرید بازیکنان تنها در یک پنجره هزینه کرد و خریدهایش به‌تنهایی بالاتر از تمامی تیم‌های حاضر در بوندس لیگا، لیگ یک فرانسه، سری آ و لالیگا ارزش داشتند. خرید انزو فرناندس به مبلغ 121 میلون یورو، به‌تنهایی به اندازه دوبرابر هزینه تیم‌های سری آ و لالیگا برای چلسی هزینه در بر داشت و لیگ برتر انگلیس را با 829 میلیون یورو هزینه برای خرید بازیکن در صدر 5 لیگ معتبر اروپایی جای داد.
چلسی در ازای 329.5 میلیون یورو خرید بازیکن، تنها 12 میلیون یورو از محل فروش بازیکنان درآمدزایی داشت و آنها در برابر فروش جورجینیو و قرض دادن مدافع 19 ساله، 8 بازیکن به خدمت گرفتند. 5 خرید از این 8 بازیکن، بیش از 30 میلیون یورو قیمت داشتند و گراهام پاتر مجاز است برای حضور در لیگ قهرمانان اروپا، تنها از 3 بازیکن خریداری شده در ژانویه استفاده ببرد.
در طرف مقابل اما درحالی که هم لیورپول به خرید هافبک نیاز مبرم داشت و هم اورتون باید برای بقا در لیگ برتر، دستکم ترکیبش را باب میل شان دایچ بهبود می‌بخشید، کودی خاکپو تنها خرید اهالی مرسی‌ساید بود و اورتونی‌ها آنتونی گوردون را  به ازای 45 میلیون یورو از دست دادند. تراز مالی لیورپول و اورتون در پنجره زمستانی درحالی که قرمزهای آنفیلد خروجی نداشتند و تافی‌ها بازیکن ورودی به خود ندیدند، مثبت 3.6 میلیون یورو ثبت شد.
ناتینگام فارست، دیگر تیم فعال در بازار ژانویه بود اما در ازای خرید 7 بازیکن، تنها 22 میلیون یورو هزینه کرد. نکته جالب توجه اینجاست که تنها تراز مالی اورتون و برایتون در جمع 20 تیم لیگ برتری مثبت شد و در میان تیم‌های «بیگ سیکس»، آرسنال برای خرید 3 بازیکن، 60.3 میلیون یورو هزینه کرد؛ بدون آن که درآمدزایی داشته باشد. منچستریونایتد 2.9 میلیون یورو برای قرض گرفتن بازیکنان هزینه تراشید و پس از اورتون و برنتفورد، شیاطین سرخ سومین تیم کم‌خرج در لیگ برتر بودند. منچسترسیتی، تنها برای خرید یک هافبک تدافعی 11 میلیون یورو هزینه کرد و تاتنهام، بدون درآمدزایی مبلغ 8 میلیون یورو در ازای 2 انتقال قرضی از دست داد.
پس از چلسی، ساوتهمپتون (63.25 میلیون یورو در ازای خرید 5 بازیکن) و آرسنال که عنوان پرخرج‌ترین تیم‌های نقل‌وانتقالات زمستانی را به نام خود زدند، به‌ ترتیب تیم‌های بورنموث، نیوکاسل، لیورپول، لیدزیونایتد، ولورهمپتون لسترسیتی و استون ویلا، پرهزینه‌ترین تیم‌ها بودند که مجموع هزینه‌هایشان برای خرید بازیکن در پنجره زمستانی، همگی بیش از 30 میلیون یورو بوده است.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری