football360 logo

بر جای مانده از شب شیرین برنابئو؛ کهکشانی‌ها کم نمی‌آورند

14 بهمن 1401 ساعت 15:555 نظر
فاصله رئال مادرید با صدر به ۵ امتیاز کاهش یافت.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، نیم‌فصل نخست لالیگای اسپانیا دیشب با برگزاری آخرین مسابقه باقی‌مانده، بین رئال مادرید و والنسیا به اتمام رسید. خفاش‌ها حتی بعد از اخراج جنارو گتوسو هم روزهای خوشی را تجربه نمی‌کنند و مقاومت طولانی آن‌ها در شب پرحادثه سانتیاگو برنابئو با گلزنی آسنسیو و وینیسیوس شکسته شد.

گل آنتونیو رودیگر در انتهای نیمه اول به دلیل خطا مردود اعلام شد تا بازی با اعتراضات رئالی‌ها دنبال شود. آن‌ها برای زدن گل اول روی شوت استثنایی آسنسیو تا اوایل نیمه دوم صبر کردند اما برای دوبرابر شدن برتری تنها به ۲ دقیقه و ۱۳ ثانیه زمان نیاز داشتند. اخراج «گابریل پائولیستا» در اواخر مسابقه به دلیل یک تکل ضد ورزشی روی پای وینیسیوس، کار کهکشانی‌ها را برای حفظ نتیجه ساده‌تر کرد تا شاگردان کارلتو با ۴۵ امتیاز نیم‌فصل اول لیگ را به اتمام برسانند. رئال امسال تنها در ۵ مسابقه لالیگایی موفق به پیروزی نشده اما در جدول، درست به اندازه انگشتان یک دست، امتیازات کم‌تری نسبت به بارسلونا کسب کرده‌اند. در شبی که بازیکنان مهمان از شلیک حتی یک شوت به سمت دروازه کورتوا عاجز ماندند، دروازه‌بان بلژیکی کار دشواری برای ثبت چهارمین کلین‌شیت فصل نداشت. 

دویستمین بازی وینیسیوس 

بال ۲۲ ساله برزیلی اصلاً شبیه بازیکن جوانی که هنوز یک و نیم دهه تا پایان فوتبالش باقی‌ مانده، نیست. باتجربه و بااستعداد، تیمی در حد رئال مادرید را رهبری می‌کند و در این سن کم به رکورد ۲۰۰ مسابقه با پیراهن کهکشانی‌ها می‌رسد. او بعد از رائول گونسالس و ایکر کاسیاس، سومین بازیکن جوانی است که به این آمار دست یافته. او همچنین جوان‌ترین بازیکنی است که بدون حضور در آکادمی رئال مادرید موسوم به «لا فابریکا» به آمار ۲۰۰ مسابقه می‌رسد. وینیسیوس با به ثمر رساندن گل تثبیت‌کننده پیروزی تیم در مسابقه دیشب که با پاس کریم بنزما به ثمر رسید، آمار ۵۰ گل برای باشگاه را نیز از آن خود کرد. در هفته‌های اخیر چندان روی فرم نبود اما دیشب مانند روزهای اوج خود بازی می‌کرد و با دریافت خطای منجر به اخراج گابریل، کار تیمش برای کسب این برتری شیرین را آسان کرد. 

حضور سبایوس کنار کروس و مودریچ 

سبایوس در ماه‌های اخیر یکسره به عنوان یار تعویضی، جایگزین مودریچ یا کروس می‌شد اما دیشب کنار آنها و در ترکیب اصلی قرار گرفت و نمایش خوبی از خود به جا گذاشت. هر ۳ بازیکن تمام طول بازی، صاحب توپ می‌شدند و با پاس‌های در عمق زیبا برای مهاجمان موقعیت ایجاد می‌کردند. سبایوس در برگرداندن توپ‌های از دست رفته موفق بود و مودریچ در جلو کشاندن تیم هنرنمایی می‌کرد. بازگشت اورلین شوامنی از مصدومیت به این معنی است که احتمالاً تا مدت‌ها این مثلث را کنار هم نخواهیم دید اما سبایوس بار دیگر شایستگی خود را در ترکیب پرازدحام رئال نشان داد و با تشویق بی‌امان و متحد هواداران در دقایق پایانی روبه‌رو شد. 

در انتظار تمدید قرارداد آسنسیو 

بعد از ۴۵ دقیقه ناکام نیمه نخست، به نظر می‌رسید شب دشوار و پرحسرتی پیش‌روی رئالی‌ها باشد اما به یک‌باره مارکو آسنسیو از راه رسید و کاری که در آن تبحر دارد را انجام داد. پاس بنزما را دور از دروازه دریافت کرد و با سر بالا از پشت محوطه جریمه توپ را به سمت دورترِ دروازه «مامارداشویلی» فرستاد تا نگاه بهت‌زده دروازه‌بان گرجستانی با شور و خروش شدید هواداران میزبان همزمان شود. مهاجم اهل مایورکا که یکشنبه این هفته به زادگاه خود برخواهد گشت در این مسابقه ۷۰ بار توپ را لمس کرد، ۵۳ پاس داد، ۳ بار توپ را پس گرفت و ۳ پاس کلیدی نصیب هم‌تیمی‌هایش کرد. قرارداد آسنسیو مانند ۶ بازیکن سفیدپوش دیگر تابستان آینده به اتمام می‌رسد و مسئولان تیم باید هرچه زودتر به فکر تمدید قرارداد باشند. بنزما، کروس و مودریچ در اولویت خواهند بود اما آسنسیو هم در این مدت دائماً شایستگی خود را اثبات کرده. 

تصمیم بحث برانگیز داور 

در حالی که بازی در انتهای وقت‌های تلف‌شده نیمه اول با نتیجه بدون گل رو به اتمام بود، رئال به کرنر رسید و آنتونیو رودیگر با یک ضربه سر، توپ را به پشت سر دروازه‌بان روانه کرد. در لابلای خوشحالی هواداران، داور مسابقه، خاویر آلبرولا، از طرف VAR به بررسی مجدد تصویر فراخوانده شد. به نظر می‌رسید دست کریم بنزما به آرامی روی صورت یونس موسا قرار گرفته. گل برگردانده‌ شد، بنزما اخطار گرفت و 2 تیم با نتیجه بدون گل به رختکن رفتند. با وجود پیروزی رئال، رسانه‌های اسپانیایی در مورد لین صحنه بحث‌های زیادی خواهند داشت. این فصل بازبینی ویدئویی ۵ گل رئال مادرید را مردود کرده؛ بیش‌تر از هر تیم دیگر در لالیگا. از زمان معرفی VAR در فوتبال اسپانیا تاکنون ۲۰ بار گل‌های کهکشانی‌ها در بازبینی مجدد مردود شده؛ ۲ برابر بارسلونا و حداقل ۶ گل بیش‌تر از هر تیم دیگر (سویا ۱۴، والنسیا ۱۳ و بارسلونا ۱۰) 

۲ مصدومیت در ۹۰ دقیقه 

با این که رئال مادرید با کسب پیروزی به بارسلونای صدرنشین نزدیک شد، کام هواداران رئال به دلیل ۲ تعویض اجباری کمی تلخ شد. هم ادر میلیتائو و هم کریم بنزما به دلیل مشکلات جسمی از زمین بازی بیرون رفتند. بنزما بنزماست و میلیتائو هم تأثیر چشمگیری روی عملکرد تیم در این فصل داشته. رئال بدون این ۲ بازیکن چیزهای زیادی از دست خواهد داد. ممکن است آن‌ها بازی یکشنبه مقابل مایورکا و حتی بازی‌های جام باشگاه‌های جهان را از دست بدهند؛ هرچند آنچلوتی امیدوار است برای نخستین مقابل لیورپول مشکلی نداشته‌ باشند.

کفش‌های سیاه وینیسیوس 

نام ستاره برزیلی با پشت سر گذراندن ماجراهای نژادپرستانه هواداران اتلتیکو، این بار به دلیل یک اتفاق کم‌اهمیت‌تر در رسانه‌ها مطرح شد. مهاجم تکنیکی و ملی‌پوش، با استوک‌هایی سیاه رنگ پا به میدان مسابقه گذاشت که نام هیچ برندی روی آن درج نشده‌ بود. وینیسیوس قصد دارد قرارداد ۱۰ ساله خود با نایک را فسخ کند اما هنوز ۵ سال تا پایان زمان آن باقی مانده و هیچ بند فسخی در این قرارداد وجود ندارد. ستاره بی‌بدیل رئال مادرید در نخستین روزهای حضورش در پایتخت اسپانیا این قرارداد را امضا کرد و طبق آن باید تا ۲۰۲۸ از تولیدات این شرکت استفاده کند. وینیسیوس البته در نیمه دوم با کفش‌های «نایک» وارد زمین شد و دروازه والنسیا را باز کرد.

زمین چمن نامناسب 

درست قبل از مسابقه خبر رسید رئال مادرید چمن ورزشگاه را بار دیگر تغییر خواهد داد. اتفاقی که از صبح امروز آغاز شده. این سومین مسابقه خانگی کهکشانی‌ها در ۸ روز گذشته بود و حتی از تصاویر تلویزیونی هم می‌شود تا حدودی افت کیفیت چمن را نسبت به پنج‌شنبه گذشته که اتلتیکو مادرید در برنابئو حاضر شد، مشاهده کرد. به نظر می‌رسد گرد و غبارهای حاصل از ساخت‌وساز که روی چمن ورزشگاه قرار می‌گیرد در وضعیت نسبتاً نامناسب آن بی‌تأثیر نبوده. چمن ورزشگاه یک بار دیگر هم در اوایل فصل تغییر یافته بود.

* رضا یونسیان

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری