football360 logo

رقابت جذاب مدافعان؛ نوبت آقای گلی ما است!

14 بهمن 1401 ساعت 13:326 نظر
حضور 4 مدافع در کورس آقای گلی از نکات جالب‌توجه لیگ بیست‌ودوم به‌شمار می‌رود.

به گزارش فوتبال 360، شمار گل‌های برترین گلزن لیگ بیست‌ودوم روی عدد 6 طلسم شده و هیچ بازیکنی با وجود گذشت 18 هفته از رقابت‌های فصل جدید نتوانسته بیش از 6 گل در فصل جاری در لیگ برتر به‌ثمر برساند و نگاهی به جدول گلزنان نشان می‌دهد که 4 بازیکن با 6 گل زده در صدر جدول هستند که البته از میان این 4 بازیکن، یورگن لوکادیا دیگر در فوتبال ایران حضور ندارد و انتظار می‌رود در ادامه فصل نام او از بین مدعیان کفش طلا حذف شود.

مدافعان نقش پررنگی در جدول گلزنان فصل جاری لیگ برتر دارند که در نوع خود اتفاق ویژه و جالب‌توجه است. 2 مدافع میانی، یک مدافع راست و یک مدافع چپ در کورس آقای گلی لیگ بیست‌ودوم هستند و بعید نیست در پایان فصل در یک اتفاق تاریخی و غیرمنتظره کفش طلا به یک مدافع برسد و برخلاف روال همیشگی، دست مهاجمان از عنوان برترین گلزن فصل کوتاه بماند.

رامین رضاییان

مدافع راست سپاهان در یکی از بهترین فصول دوران فوتبال خود روزهای رویایی را در اصفهان می‌گذراند. رامین بعد از یک دوره پرماجرا در پرسپولیس به ستاره طلایی‌پوشان اصفهانی تبدیل شده و توانسته با درخشش در ترکیب سپاهان، یکی از مدعیان کفش طلا شود. رضاییان 2 گل از روی نقطه پنالتی به‌ثمر رسانده، 2 گل از روی ضربه ایستگاهی زده و یک‌بار هم در جریان بازی توانسته دروازه استقلال را باز کند تا با 5 گل زده یکی از مدعیان کفش طلای لیگ بیست‌ودوم شناخته شود.

حامد شیری

کاپیتان باتجربه و کهنه‌کار نساجی به لطف استعداد ویژه‌اش در به گل تبدیل کردن ضربات پنالتی، حالا یکی از مدعیان کفش طلا در لیگ بیست‌ودوم است. شیری که آخرین‌بار در هفته شانزدهم موفق به گلزنی برابر مس رفسنجان از روی نقطه پنالتی شد، در فصل جاری 5 گل به‌ثمر رسانده که به جز گل مدافع نساجی در دیدار با هوادار، 4 گل دیگر حامد شیری از روی ضربه پنالتی بوده است. با این وجود، مدافع نساجی یکی از کاندیداهای آقای گلی در لیگ بیست‌ودوم است و حفظ روند گلزنی‌های او از روی نقطه پنالتی می‌تواند او را صدرنشین جدول گلزنان لیگ کند!

امید نورافکن

نورافکن در لیگ بیست‌ودوم آزادی عمل بیشتری در ترکیب سپاهان پیدا کرده و بیشتر از او به عنوان یک هافبک چپ یاد می‌کنند اما پست تخصصی ستاره سپاهان، دفاع چپ بوده و در چند دیدار در فصل جاری هم در این پست برای طلایی‌پوشان اصفهانی به میدان رفته است. امید نورافکن که در دیدار اخیر سپاهان برابر گل‌گهر یک گل ساخت و اخراج شد، در فصل جاری سابقه به‌ثمر رساندن 4 گل را دارد تا بعد از رضاییان و شیری، گلزن‌ترین مدافع لیگ شناخته شود. 

عزت‌الله پورقاز

مدافع سابق سپاهان در 35 سالگی یکی از بهترین دوران فوتبالی خود را می‌گذراند. پورقاز در 4 هفته اخیر 3 بار در نقش گلزن در ترکیب هوادار درخشیده که به لطف گل‌های زده او، هوادار از 9 امتیاز ممکن توانسته 7 امتیاز به‌دست آورد. درخشش مدافع کهنه‌کار بنفش‌پوشان تهرانی باعث شده تا او که در نقش یک مدافع پیش‌تاخته به خوبی می‌تواند در حملات تیمش مشارکت کند، با 4 گل زده جزو برترین گلزنان لیگ بیست‌ودوم برشمرده شود. جالب آنکه برخلاف رضاییان و شیری، پورقاز فقط یک‌بار از روی نقطه پنالتی در فصل جاری موفق به گلزنی شده و 3 گل دیگر او در جریان بازی به‌ثبت رسیده است. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری