football360 logo

عصای دست «یحیی» و «سا پینتو»؛ سیم‌خاردارهای وارداتی

16 بهمن 1401 ساعت 10:3024 نظر
به نظر می‌رسد 2 مدافع خارجی استقلال و پرسپولیس نقش محوری در موفقیت تیم‌شان در لیگ بیست‌ودوم دارند.

به گزارش فوتبال 360، بازیکنان خارجی پرشماری در فوتبال ایران در لیگ بیست‌ودوم شاغل بودند یا همچنان هستند اما اگر بخواهیم بر مبنا عملکرد شرایط آن‌ها را ارزیابی کنیم، شاید 5 بازیکن شاخص خارجی را بتوان نام برد که عملکرد قابل‌قبولی در ترکیب تیم‌های خود دارند. گیورگی گولسیانی، وحدت هنانوف، یورگن لوکادیا، شیخ دیاباته و لئاندرو پریرا بازیکنان خارجی پرسپولیس در فصل جاری بوده‌اند که لوکادیا دیگر در فوتبال ایران حضور ندارد و پریرا هم هنوز کارش را آغاز نکرده است.

استقلالی‌ها هم فعلاً با رافائل سیلوا، کوین یامگا و عزیزبک آمانوف کار خود را پیش می‌برند و باوجود اخبار ضدونقیض، فعلاً برنامه‌ای برای استفاده از چهارمین سهمیه جذب بازیکن خارجی وجود ندارد. در میان خارجی‌های سرخابی‌های پایتخت شاید بهترین عملکرد را گولسیانی و لوکادیا از پرسپولیس و سیلوا و یامگا از استقلال داشته‌اند که در این میان درخشش 2 مدافع میانی بیش از پیش به‌چشم آمده است.

عملکرد فوق‌العاده «سیلوا» با یک لکه سیاه

مدافع برزیلی استقلال هنوز یک‌سال از عمر حضورش در فوتبال ایران نمی‌گذرد اما توانسته جایگاهی مناسبی در ترکیب استقلال به‌دست بیاورد و می‌توان گفت بازیکنی بی‌جانشین در ترکیب آبی‌پوشان پایتخت است. سیلوا که فصل گذشته توانست در نقش جانشین سیاوش یزدانی به ترکیب استقلال اضافه شود و به لطف درخشش او در کنار عارف غلامی، آبی‌ها در خط دفاعی موفق به تاریخ‌سازی در لیگ برتر شدند و کمترین گل را خوردند؛ در فصل جاری هم یکی از ارکان موفقیت استقلال است.

سیلوا به جز درخشش در خط دفاعی که در بیشتر بازی‌های فصل جاری نمایان بوده و شاید ضعیف‌ترین عملکرد او مرتبط با دربی پایتخت باشد، در امر بازی‌سازی از زمین خودی هم بازیکن قهاری نشان داده و بارها با ارسال پاس‌های بلند توانسته روی دروازه رقبا خطرساز شود که نمونه‌های مشابه این موضوع را می‌توان در دیدار قبلی استقلال مقابل ملوان و مصاف اخیر آبی‌ها برابر مس کرمان دید که در مصاف با مس، رافائل سیلوا موفق به گل‌سازی برای تیمش شد و بعد از درخشش در مقابل مس رفسنجان در فصل گذشته، دومین پاس گل خود در لباس استقلال را به‌ثبت رساند.

گلزن و موفق مثل «گولسیانی»

گیورگی گولسیانی فرشته نجات پرسپولیس در لیگ بیست‌ودوم بوده و توانسته مهره‌ای بی‌جانشین در ترکیب سرخ‌پوشان پایتخت باشد. گولسیانی که در تمامی دیدارهای این فصل برای پرسپولیس به میدان رفته و مهره مورد اعتماد یحیی گل‌محمدی بوده، نقش مهمی در رسیدن پرسپولیس به عنوان برترین خط دفاعی فصل را داشته و در فاز تهاجمی هم به مانند سیلوا در استقلال، توانسته به کمک سرخ‌پوشان پایتخت بیاید و عملکردی فراتر از انتظار داشته است.

گولسیانی در مسابقه دربی و در همان دیداری که سیلوا روز بدش را گذراند، توانست ستاره میدان مسابقه باشد و با دبل گلزنی برابر استقلال، سرخ‌پوشان پایتخت را از شکست در دربی پایتخت نجات داد. مدافع گرجستانی در جریان برتری پرگل تیمش مقابل نساجی هم درخشید و از روی نقطه پنالتی گل زد و در جام حذفی هم در دیدار با ون‌پارس اصفهان با گلزنی از روی نقطه پنالتی موفق شد پرسپولیس را از حذف شدن زودهنگام نجات بدهد تا یکی از چهره‌های شاخص ترکیب پرسپولیس در فصل جاری باشد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری