football360 logo

روزهای پرفراز و نشیب «اخباری»؛ کاراگاه گجت یا رابین‌هود؟

15 بهمن 1401 ساعت 18:0032 نظر
دروازه‌‎بان باتجربه تراکتور روزهای متفاوتی را در لیگ بیست‌ودوم گذرانده است.

به گزارش فوتبال 360، یکی از بازماندگان جام جهانی 2022 قطر، بدون‌شک محمدرضا اخباری است. دروازه‌بان باتجربه تراکتور که به مانند دوره قبلی رقابت‌های جام جهانی، حضور فعالی در اردوهای پیش از جام جهانی داشت اما در نهایت نتوانست گزینه مورد نظر کارلوس کی‌روش باشد و از سفر به قطر بازماند تا در اردوی تراکتور خود را برای حضور در ادامه فصل آماده کند. اخباری که برای رسیدن به دستکش طلایی فوتبال ایران تلاش زیادی انجام می‌دهد، فصل نسبتاً موفقی را در تراکتور گذرانده است.

دروازه‌بان 29ساله و باتجربه تراکتوری‌ها، یکی از نقاط قوت سرخ‌پوشان تبریزی در لیگ بیست‌ودوم به‌شمار می‌رود. هر چند در برخی از دیدارها عملکرد اخباری در خط دروازه تراکتور سینوسی بوده اما این دروازه‌بان باتجربه در اکثریت دیدارهای تیمش در فصل جاری توانسته در نقش ناجی بدرخشد و ستاره سرخ‌پوشان تبریزی باشد و عملکرد خوبی را از خود به جای بگذارد.

متخصص برای کلین‌شیت مقابل سرخابی‌ها!

محمدرضا اخباری یکی از مهم‌ترین دستاوردهایش در در لیگ بیست‌ودوم، درخشش در مقابل تیم‌های مدعی بوده است و در بازی‌های بزرگ به خوبی توانسته به کمک تراکتور بیاید و عصای دست سرمربیان تیمش شود. شاید تقابل جنجالی با سپاهان که با دریافت یک گل و یک کارت قرمز برای اخباری به پایان رسید، تلخ‌ترین خاطره او در فصل جاری باشد اما در سایر دیدارها، دروازه‌بان تراکتور توانسته به خوبی انتظارات را برآورده کند.

اخباری هم در مقابل استقلال و هم در مقابل پرسپولیس در فصل جاری موفق به‌ثبت کلین‌شیت شده و اجازه نداده تا سرخابی‌های پایتخت در لیگ برتر بتوانند دروازه او را باز کنند. دروازه‌بان تراکتور در جام حذفی دروازه‌اش مقابل استقلال باز شد که البته محمدرضا اخباری در جریان بازی موفق بود اما از روی نقطه پنالتی 2 گل دریافت کرد، هر چند که با این وجود او همچنان در فصل جاری لیگ برتر مقابل سرخابی‌ها موفق بوده است.

دروازه‌بان باتجربه تراکتور به جز درخشش مقابل استقلال و پرسپولیس، برابر آلومینیوم اراک و فولاد خوزستان که جزو تیم‌های نیمه بالای جدول لیگ محسوب می‌شوند هم توانسته کلین‌شیت کند. او در 17 بازی که برای تراکتور به میدان رفته، توانست 8 کلین‌شیت کند و در فاصله 3 قدمی با علیرضا بیرانوند در جدول بیشترین کلین‌شیت‌ها قرار دارد.

رکورد جالب قعرنشین لیگ مقابل «اخباری»

اخباری که در جریان شکست 4 گله تراکتور مقابل سپاهان، فقط گل اول را دریافت کرد و سپس از میدان مسابقه اخراج شد، در این فصل در 4 مسابقه، 2 گل یا بیش از 2 گل دریافت کرده که نقطه تاریک کارنامه دروازه‌بان تراکتور در لیگ بیست‌ودوم محسوب می‌شود. بازیکنان گل‌گهر سیرجان، هم در بازی رفت و هم در بازی برگشت توانستند 2 گل به وارد دروازه اخباری کنند تا فعلاً بیشترین گل خورده دروازه‌بان سرخ‌پوشان تبریزی از تیم سیرجانی باشد.

محمدرضا اخباری با وجود درخشش در بازی برگشت مقابل فولاد، در دور رفت در اهواز روز خوبی را نگذراند و 3 بار دروازه‌اش مقابل شاگردان نکونام باز شد. نکته جالب‌توجه اینکه نفت مسجدسلیمان که قعرنشین لیگ بیست‌ودوم است، در دور رفت عملکرد خوبی برابر تراکتور داشت و شاگردان رضا مهاجری موفق شدند 2 گل به تراکتور بزنند تا در کنار گل‌گهر و فولاد، نفت مسجدسلیمان دیگر حریفی باشد که اخباری در لیگ بیست‌ودوم نتوانسته برابر آن عملکرد خوبی داشته باشد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری