football360 logo

تصمیمات غیرمنتظره برای بازوبند کاپیتانی؛ دهه هشتادی‌ها وارد می‌شوند

15 بهمن 1401 ساعت 13:1513 نظر
از دومین کاپیتان دهه هشتادی فوتبال ایران در هفته هجدهم رونمایی شود.

به گزارش فوتبال 360، «جوان‌گرایی» حلقه مفقوده فوتبال ایران است. موضوعی که هم در فوتبال باشگاهی و هم در فوتبال ملی فقدان آن نمایان است و برخی تیم‌ها در لیگ برتر تلاش می‌کنند که فرآیند جوان‌گرایی را دنبال کنند اما این فرآیند شتابان نیست و همین مسئله باعث شده تا میانگین سنی تیم ملی هم بالا برود و آنچه نمایان است، ورود نام تیم ملی فوتبال ایران به جمع تیم‌های سن‌وسال‌دار قاره آسیا است که نمی‌تواند این مسئله خبری خوبی باشد و مطمئنا تیم ملی به پوست‌اندازی و تغییر نسل نیاز دارد.

باشگاه‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای در تغییر نسل و پوست‌اندازی تیم ملی دارند، هر چند که آن‌ها چندان در انجام وظایف خود موفق نبوده‌اند و شاید ترس سرمربیان از عدم کسب امتیازات لازم با اعتماد به جوان‌ها و ریسک بزرگی که انجام این کار برای هر تیمی دارد، باعث شده تا خبری از جوان‌گرایی گسترده در فوتبال ایران نباشد و به صورت محدود این اتفاق به‌چشم آید.

«سامان فلاح»، اولین کاپیتان دهه هشتادی فوتبال ایران

پیکان تهران یکی از معدود تیم‌های فوتبال ایران است که در راستای جوان‌گرایی قدم بر می‌دارد و موفقیت خودروسازان در معرفی استعدادهای برتر فوتبالی باعث شده تا به طور مثال در پنجره اخیر نقل‌وانتقالات، تیم‌ها به دنبال جذب ستارگان جوان پیکان باشند که البته در انجام این مهم موفق نبودند و نتوانستند به خواسته‌شان دست پیدا کنند. یکی از مهم‌ترین اتفاقات درباره پیکان در فصل جاری، اعتماد مجتبی حسینی به یک مدافع دهه هشتادی برای رهبری تیمش در میدان مسابقه بود.

حسینی با اهدای بازوبند کاپیتانی به سامان فلاح، از اولین کاپیتان دهه هشتادی فوتبال ایران رونمایی کرد تا فلاح بتواند در نقش یکی از جوان‌ترین کاپیتان‌های تاریخ لیگ برتر به روزهای خوب خود در پیکان ادامه بدهد و در سودای رسیدن به سرخابی‌های پایتخت و البته پیراهن تیم ملی تلاش مضاعفی انجام بدهد.

کپی «مازیار» از روی دست «حسینی»؛ «بردبار» رکورد فلاح را شکست

هفته هجدهم لیگ برتر با یک سورپرایز ویژه در انزلی به پایان رسید و در شرایطی که تصور نمی‌شد به جز سامان فلاح، فعلاً در لیگ برتر خبری از کاپیتانی یک بازیکن دهه هشتادی دیگر هم باشد اما مازیار زارع معادلات را تغییر داد و با استفاده از محمدرضا بردبار در ترکیب تیمش، از کاپیتان جدید ملوانی‌ها رونمایی کرد.

بردبار که متولد سال 1382 است، پیش از آنکه به 20 سالگی خود برسد توانست بازوبند تیم ریشه‌دار و قدیمی مثل ملوان بندرانزلی را بر بازوی خود ببندد تا خیلی زود رکورد سامان فلاح در لیگ بیست‌ودوم شکسته شود و حالا محمدرضا بردبار جوان‌ترین کاپیتان لیگ بیست‌ودوم شناخته می‌شود. جالب آنکه مازیار زارع خود در ملوان جزو جوان‌ترین کاپیتان‌ها بود و در 22 سالگی توانست به بازوبند کاپیتانی ملوان برسد اما حالا 3 سال زودتر از موعدی که خودش به کاپیتانی رسیده بود، او این بازوبند را در اختیار بردبار قرار داد تا یک رکورد جالب از آن پدیده جوان ملوان شود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری