football360 logo

معمای جنجالی نفر بیستم لیست استقلال؛ بازگشت «کاوه» یا ترکاندن بمب زمستانه؟

16 بهمن 1401 ساعت 11:4541 نظر
هنوز تکلیف آخرین جای خالی فهرست استقلال مشخص نشده است و شایعات زیادی در این‌باره مطرح است.

به گزارش فوتبال 360، سیاوش یزدانی با وجود آنکه با فسخ قرارداد یک‌طرفه از سوی مدیران باشگاه کنار گذاشته شد اما تصمیم گرفت تا از استقلال جدا شود و این تصمیم او باعث شد تا رسماً یک جای خالی در فهرست آبی‌ها ایجاد شود. پیش از آنکه یزدانی از استقلال کنار گذاشته شود، مدیران باشگاه بارها مدعی شدند که قرار است یک یا 2 بازیکن بزرگ به فهرست استقلال اضافه شوند اما با وجود ایجاد یک جای خالی در فهرست آبی‌ها، خبری از انجام خرید زمستانی نیست.

آبی‌پوشان پایتخت در 2 بازی اخیر توانسته‌اند نتایج خوبی را بگیرند و فاصله‌شان با صدر جدول کاهش پیدا کرده و شاید همین کاهش فاصله، آبی‌ها را از خرید در بازار زمستانه منصرف کرده است. البته که استقلال در 2 بازی اخیر برابر رقبای پایین‌جدولی موفق بود و شاید در این زمینه ضمانتی وجود نداشته باشد که آبی‌ها بتوانند با پتانسیل موجود در دیدارهای آینده برابر تیم‌های مدعی هم تیم برتر میدان مسابقه باشند.

تناقض‌های عجیب؛ خبری از خرید زمستانی نیست؟

مدیران باشگاه استقلال در یک ماه اخیر بارها و بارها با وعده جذب بازیکن بزرگ به سراغ هواداران آبی‌پوش آمده‌اند. در این میان حتی وعده‌های دیگری هم داده شد که قرار است بازیکنی طی 48 ساعت آینده به تهران بیاید یا بازیکنی در کشور ترکیه در حال مذاکره با مدیران استقلال است؛ اما آنچه مشخص است و در فهرست استقلال به چشم می‌خورد اینکه همچنان جای خالی سیاوش یزدانی وجود دارد و خبری از خرید بازیکن جدید نیست و جالب آنکه ریکاردو سا پینتو هم تصمیم گرفته برای آرامش بیشتر تیمش نسبت به این مسئله واکنشی نشان ندهد.

سا پینتو از ابتدای فصل بارها ابراز امیدواری کرده بود که در بازار نقل‌وانتقالات زمستانه جذب بازیکن داشته باشد و در شرایطی که تصور می‌شد با جذب یک هافبک بازی‌ساز خارجی، خرید مورد نظر ریکاردو سا پینتو انجام شود اما خبری از انجام این خرید نبود و سرمربی پرتغالی به خواسته خود در زمینه تقویت خط هافبک تیمش نرسید. البته که گفته می‌شود مهم‌ترین سد راه خرید بازیکن خارجی، عدم پرداخت مطالبات آندره‌آ استراماچونی بوده و شکایت این سرمربی ایتالیایی مانع جذب بازیکن خارجی برای استقلال شده است.

«کاوه رضایی» لیست آبی‌ها را پر می‌کند؟

استقلالی‌ها موازی با انجام مذاکره برای جذب بازیکن خارجی، نیم‌نگاهی به کمیته تعیین وضعیت و رأی پرونده جنجالی کاوه رضایی دارند. تفاهم‌نامه انجام شده میان مدیران وقت استقلال و رضایی در ابتدای فصل باعث شده تا آبی‌ها نتوانند به سادگی از کنار نام این مهاجم باتجربه بگذرند و حالا همگان در انتظار تصمیم نهایی کمیته تعیین وضعیت هستند و اگر این کمیته رأی به حضور کاوه رضایی در استقلال بدهد، آبی‌ها راهی جز پذیرش این مسئله ندارند.

کاوه رضایی فسخ قرارداد یک‌طرفه‌ای با باشگاه تراکتور داشته و حالا یک پرونده سه‌جانبه با حضور رضایی، باشگاه تراکتور و باشگاه استقلال در کمیته تعیین‌وضعیت در جریان است که باید دید فرجام این پرونده جنجالی چه خواهد شد. اگر رأی کمیته تعیین وضعیت درباره حضور رضایی در استقلال باشد، عملاً پرونده جذب بازیکن خارجی حداقل تا پایان فصل بسته می‌شود و کاوه رضایی بیستمین بازیکن رده سنی بزرگسال آبی‌ها شده و در ادامه فصل در جمع شاگردان سا پینتو حضور خواهد کرد.

تفاهم‌نامه جنجالی «کاوه» با آبی‌ها

مدیران وقت باشگاه استقلال تفاهم‌نامه جنجالی را با کاوه رضایی به امضا رسانده‌اند که در فضای مجازی این تفاهم‌نامه امروز رسانه‌ای شد. مدت قرارداد تنظیم‌شده با رضایی، 1.5 فصل بوده که به معنای ساده‌تر، در صورت صدور رأی قطعی کمیته تعیین وضعیت، کاوه رضایی تا پایان لیگ بیست‌وسوم بازیکن استقلال خواهد بود و در جمع آبی‌پوشان پایتخت حضور خواهد داشت.

رضایی قراردادی با مبلغ پایه 11 میلیارد تومان با آبی‌ها برای نیم‌فصل دوم لیگ بیست‌ودوم به امضا رسانده و آپشن‌های جنجالی از جمله حق مسکن 1 میلیارد تومان، رضایت مدیرعامل 1 میلیارد تومان، پاداش قهرمانی لیگ 1 میلیارد تومان، پاداش کسب سهمیه 300 میلیون تومان، پاداش قهرمانی جام حذفی 500 میلیون تومان، حضور در هر بازی 50 میلیون تومان، پاداش گل یا پاس گل 30 میلیون تومان هم در تفاهم‌نامه مدیران باشگاه استقلال با رضایی به چشم می‌خورد.

کاوه رضایی برای لیگ بیست‌وسوم هم تفاهم کرده تا قراردادی با مبلغ پایه 19 میلیارد تومان به امضا برساند و آپشن‌های قرارداد او هم این‌گونه است: «حق مسکن 4.5 میلیارد تومان، رضایت مدیرعامل 4.5 میلیارد تومان، حضور در هر بازی 80 میلیون تومان، پاداش قهرمانی در لیگ 1.5 میلیارد تومان، پاداش قهرمانی در جام حذفی 1 میلیارد تومان، پاداش کسب سهمیه در لیگ 500 میلیون تومان».

غرامت 10 میلیاردی، «رضایی» را به استقلال می‌رساند؟

بند جنجالی این تفاهم‌نامه که احتمال حضور کاوه رضایی در استقلال را بیش از پیش می‌کند، مرتبط با غرامت در صورت عدم توافق طرفین برای همکاری است. به طوری‌که در این تفاهم‌نامه آمده است: «در صورت عدم ثبت قرارداد تا موعد فوق‌الذکر بازیکن حق فسخ قرارداد و دریافت 10 میلیارد تومان به عنوان غرامت را دارد». گفته می‌شود که در نقطه مقابل، اگر کاوه رضایی هم حاضر به همکاری با استقلال نباشد، این بازیکن باید مبلغ 10 میلیارد تومان غرامت به آبی‌ها پرداخت کند.

مدیران استقلال چشم‌انتظار رأی کمیته تعیین‌وضعیت هستند و اگر این رأی در شرایطی صادر شود که به نفع کاوه رضایی باشد و او در نیم‌فصل دوم به استقلال براساس تفاهم‌نامه به امضا رسیده بپیوندد، آبی‌ها به دنبال امضای قرارداد جدیدی با رضایی هستند تا برخی آپشن‌های تفاهم‌نامه جنجالی را اصلاح نمایند که باید دید در این مسیر موفق خواهند شد یا خیر.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری