football360 logo

جبران‌مافات به سبک «سا پینتو»؛ مسیری که برای صدرنشینی هموار شد

16 بهمن 1401 ساعت 17:0041 نظر
سرمربی پرتغالی استقلال همچنان با انگیزه رسیدن به صدر جدول کار خود را دنبال می‌کند.

به گزارش فوتبال 360، استقلال در آغاز نیم‌فصل دوم برابر سپاهان در اصفهان مغلوب شد و این شکست فاصله آبی‌ها تا صدر جدول را به عدد 8 رساند. در نشست خبری بعد از دیدار با سپاهان، سوالی از ریکاردو سا پینتو سرمربی استقلال پرسیده شد که آیا تیمش شانس حضور در کورس قهرمانی را از دست داده که سا پینتو مدعی شد که او و استقلال هیچ چیزی از دست نداده‌اند و هنوز زمان زیادی از فصل باقی‌مانده است. در 2 هفته اخیر، سرمربی پرتغالی استقلال در تلاش بود تا در میدان مسابقه نشان بدهد که تیمش همچنان برای صدرنشینی و قهرمانی شانس دارد.

ذهن برنده به کمک آبی‌ها آمد!

آبی‌ها در 2 بازی اخیر توانستند 2 برد پرگل مقابل ملوان و مس کرمان به‌دست بیاورند و این بردهای پرگل استقلال توأمان با توقف پرسپولیس بود؛ سرخ‌پوشان پایتخت از 2 بازی اخیر خود تنها یک امتیاز به‌دست آورده‌اند و در نقطه مقابل، هر 6 امتیاز برای شاگردان ریکاردو سا پینتو وصول شده تا فاصله 8 امتیازی 2 هفته قبل حالا به 3 امتیاز تقلیل پیدا کند!

استقلال هفته شانزدهم را در جایگاه چهارم جدول و در فاصله‌ای 8 امتیازی تا رتبه نخست به پایان برد اما حالا شاگردان سا پینتو با 33 امتیاز، تیم سوم جدول رده‌بندی هستند و فاصله‌شان با صدر جدول تنها 3 امتیاز است. آن‌هم در شرایطی که گل‌گهر سیرجان با 30 امتیاز نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده آبی‌ها در جدول است که همه این آمار و ارقام نشان می‌دهد که آبی‌ها توانستند با تکیه بر خودباوری و شاید به نوعی ذهن برنده، کاملاً شرایط را به سود خود تغییر بدهند.

شاگردان «سا پینتو» به دنبال انتقام از رقبای پایین‌جدولی

شاگردان ریکاردو سا پینتو از ابتدای فصل هیچگاه نتوانسته‌اند حضور در صدر جدول را تجربه کنند اما در هفته‌های پیش‌رو، استقلال نسبت به سایر رقبایش دیدارهای آسان‌تری را در پیش دارد و همین مسئله باعث شده تا آبی‌ها نسبت به ادامه فصل امیدوارتر شوند و دور از ذهن نیست که تا پیش از پایان سال جاری، شاگردان سا پینتو بتوانند برای نخستین‌بار در لیگ بیست‌ودوم حضور در صدر جدول را تجربه کنند.

استقلال در 4 بازی آینده خود باید ابتدا برابر نفت مسجدسلیمان قرار بگیرد، آبی‌ها در بازی رفت در مسجدسلیمان 2 امتیاز ارزشمند را از دست دادند اما حالا به دنبال جبران‌مافات برای رسیدن به صدر جدول هستند. پیکان تهران دیگر رقیبی است که در دور رفت توانست از استقلال امتیاز بگیرد و شاگردان سا پینتو به دنبال انتقام‌گیری از خودروسازان هستند تا بتوانند با جبران امتیازات از دست رفته در دور رفت گامی بلند به سوی صدر جدول بردارند.

«سا پینتو» با دبل‌کردن ژنرال به صدر جدول می‌رسد؟

آبی‌ها بهترین نمایش فصل جاری را برابر نساجی مازندران داشته‌اند و امیدوارند با تکرار یک نمایش فوق‌العاده بتوانند در دور برگشت هم حریف قائمشهری را شکست بدهند. سخت‌ترین دوئل استقلال در 4 بازی آینده، مصاف چهارم آبی‌ها با گل‌گهر است، البته که در دور رفت شاگردان سا پینتو در یک بازی جنجالی در سیرجان موفق به کسب پیروزی شدند و حالا به دنبال دبل‌کردن شاگردان امیر قلعه‌نویی هستند.

شاگردان سا پینتو بدون‌شک با عبور موفق از 4 بازی سرنوشت‌ساز پیش‌رو می‌توانند گامی بلند به سوی صدر جدول بردارند و باتوجه به رویارویی سایر رقبا با یکدیگر و مسیر دشوارتر سپاهان و پرسپولیس نسبت به استقلال، دور از ذهن نیست که موفقیت در 4 بازی آینده به صدرنشینی آبی‌ها در لیگ بیست‌ودوم ختم شود و ریکاردو سا پینتو بتواند برای نخستین‌بار حضور در صدر جدول فوتبال ایران را تجربه نماید.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری