football360 logo

استقلالی‌ها به دنبال خلق یک رکورد؛ «سا پینتو» جوان 21ساله رو می‌کند؟

16 بهمن 1401 ساعت 21:3067 نظر
به احتمال فراوان در دیدار استقلال مقابل نفت مسجدسلیمان، سرمربی استقلال از یک بازیکن جوان دیگر رونمایی خواهد کرد.

به گزارش فوتبال 360، عدم ثبات ترکیب استقلال در طول لیگ بیست‌ودوم باعث شده تا در یک فضای رقابتی، بازیکنان آبی‌پوش برای رسیدن به ترکیب اصلی تلاش کنند. باتوجه به دیدگاه مثبت ریکاردو سا پینتو به انجام تغییرات در تیمش، هم بازیکنان باتجربه و هم بازیکنان جوان امید داشتند و دارند که بتوانند نظر سرمربی پرتغالی را نسبت به خود تغییر بدهند. در طول 18 هفته اخیر لیگ برتر هیچگاه استقلال با یک ترکیب ثابت به میدان مسابقه نیامده که با وجود طرح انتقادات مختلف، این عدم ثبات اتفاقات مثبتی را هم همراه خود داشته است؛ ریکاردو سا پینتو در طول فصل جاری از بین 28 بازیکن اصلی که در اختیار داشته، به 26 بازیکن فرصت بازی داده و آن‌ها را در ترکیب تیمش آزموده است؛ از محمدحسین زواری و امیرعلی صادقیِ 21ساله تا سجاد شهباززاده 32ساله، همگی بازیکنانی بودند که در طول لیگ بیست‌ودوم به آن‌ها از سوی سرمربی پرتغالی فرصت بازی داده شده است.

در انتظار رونمایی از بیست‌وهفتمین بازیکن؛ دروازه‌بان سوم در راه دروازه استقلال

حسین حسینی با وجود غیبت در 3 بازی اخیر استقلال هنوز به تمرینات گروهی تیمش بازنگشته و گفته می‌شود اگر پاسخ تست‌های پزشکی مناسب باشد، او از فردا کارش را در جمع شاگردان ریکاردو سا پینتو آغاز خواهد کرد و با این اوصاف بعید به نظر می‌رسد که کاپیتان اول آبی‌ها به دیدار روز سه‌شنبه مقابل نفت مسجدسلیمان برسد و احتمالاً سا پینتو هم برای استفاده از حسینی ریسک نخواهد کرد تا دروازه‌بان شماره یک تیمش به آمادگی کامل برسد.

علیرضا رضایی هم در که طول 3 هفته اخیر در نقش جانشین حسین حسینی به ترکیب استقلال اضافه شده، عملکرد ناامیدکننده‌ای داشته و همین مسئله باعث شده تا ریکاردو سا پینتو از بهزاد غلامپور بخواهد تا تمرینات جدی‌تری را با سینا سعیدی‌فر انجام بدهد. محصول آکادمی باشگاه استقلال که رده سنی امید توانست رکورد فوق‌العاده در ثبت کلین‌شیت داشته باشد، حالا یک‌قدم با تحقق رویای حضورش در ترکیب تیم بزرگسالان استقلال فاصله دارد و باتوجه دیدگاه مثبت سا پینتو و تعریف و تمجیدهای این سرمربی پرتغالی از سعیدی‌فر، به نظر می‌رسد که این دروازه‌بان 21ساله در دیدار با نفت مسجدسلیمان در در درون دروازه آبی‌ها قرار خواهد گرفت.

و تنها یک جای خالی؛ «سا پینتو» در انتظار بازگشت خاقانی

سبحان خاقانی یکی از بازیکنان جوان مورد علاقه فرهاد مجیدی بود؛ بازیکنی که فصل گذشته دچار پارگی رباط صلیبی شد و همین مصدومیت او را از ترکیب استقلال دور کرد اما با این وجود گفته می‌شود که سا پینتو بعد از تماشای فیلم بازی وینگر جوان تیمش از مدیران باشگاه خواسته تا اجازه خروج قرضی خاقانی را ندهند تا این وینگر جوان بتواند با حضور در تمرینات استقلال، خود را آماده حضور در ترکیب آبی‌ها کند.

خاقانی در کنار سعیدی‌فر 2 بازیکنی هستند که از فهرست 28نفره استقلال در لیگ بیست‌ودوم هنوز به میدان نرفته‌اند و اگر این 2 بازیکن هم به شرایط مسابقه برسند و برای آبی‌ها در طول فصل بازی کنند، بدون‌شک یک رکورد جالب‌توجه به نام استقلالِ سا پینتو به‌ثبت خواهد رسید؛ تیمی که ثبات در ترکیب نداشته و با تدابیر سرمربی پرتغالی، همه بازیکنان از جوان‌ترین تا باتجربه‌ترین بازیکن هم شانس بازی در ترکیب اصلی تیم را دارند. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری