football360 logo

بایرن دیگر حق از دست دادن امتیاز ندارد؛ صدای نفس‌های توخل

16 بهمن 1401 ساعت 16:04
تیم ناگلزمن پس از جام جهانی در خط حمله با مشکلات عدیده دست و پنجه نرم می‌کند.
به گزارش فوتبال 360، 3 تساوی پیاپی با نتیجه یک بر یک در بازگشت بوندس‌لیگا پس از تعطیلات، بایرن‌مونیخ را در خطر از دست دادن صدر جدول برای دومین بار در فصل جاری قرار داده است. این تنها نخستین آخر هفته در ماه فوریه است اما یولیان ناگلزمن به خوبی گرمای کورس قهرمانی بوندس‌لیگا را احساس می‌کند و با وجود پیروزی پر گل مقابل ماینتس در جام حذفی در خطر از دست دادن شغلش قرار دارد.
خشم اولیور کان در بستر رسانه‌ها، دامنگیر سرمربی جوان هم شده و او رسماً عدم توفیق تیم ناگلزمن در ایجاد موقعیت‌های مورد نیاز گلزنی، حتی در آلیانتس آرنا را  پر رنگ می‌کند. کسب تساوی مقابل کلن و اینتراخت در خانه، درحالی که بایرن‌مونیخ امشب باید مقابل ولفسبورگ به میدان رفته و پس از تقابل با بوبخوم، پاری‌سن‌ژرمن را پیش رو خواهد داشت، ناگلزمن را بر لبه تیغ قرار داده است. سرمربی جوان به جای تفکر درباره حل مشکلات تیمش در فاز تهاجمی، مشغول دعوا و جدل رسانه‌ای با سرمربی پاری‌سن‌ژرمن است و تفکرات و استراتژی‌های گالتیه را از هم اکنون زیر سوال برده است.
صدر را واگذار نکن!
بایرن در صورتی که پیروز از دیدار مقابل ولفسبورگ خارج نشود، صدرجدول را رسماً به یونیون برلین واگذار کرده و باید زیر فشار عدم صدرنشینی در رقابت داخلی به عنوان مدافع عنوان قهرمانی، مهیای تقابل سرنوشت‌ساز با پاری‌سن‌ژرمن شود. از دست دادن لیگ قهرمانان اروپا در همین مراحل ابتدایی، باعث خواهد شد ناگلزمن حتی در صورت کسب دوگانه داخلی هم امنیت شغلی در پایان فصل نداشته باشد و توماس توخل به عنوان گزینه جانشین، آماده برای تجربه مبارزه‌ای جدید است.
بایرن‌مونیخ با اختلاف بهترین خط حمله بوندس‌لیگا را در اختیار دارد اما پس از بازگشت از تعطیلات جام جهانی تنها 3 بار موفق به باز کردن دروازه رقبا شده و این درحالی است که تعداد گل‌های زده رقبای مستقیم در راه قهرمانی از جمله دورتموند، یونیون برلین، لایپزیش و اینتراخت، به ترتیب 13، 9، 9 و 8 بوده است.
کواچ خوش موقع به بایرن رسید
درحالی که بایرن خوش‌شانس بود که تمام 3 امتیاز بازی خانگی مقابل کلن را واگذار نکرد، حریف امشب باواریایی‌ها تهدیدی جدی برای فرایبورگ و سایر تیم‌ها در راه کسب سهمیه لیگ اروپاست و شاگردان نیکو کواچ در بازه پس از جام‌جهانی، 12 گل زده و 2 کلین‌شیت مقابل فرایبورگ و هرتابرلین داشته‌اند. کواچ و تیمش برای خودنمایی مقابل مدافع عنوان قهرمانی، سرشار از انگیزه هستند و سرمربی اخراجی بایرن که پس از کنار گذاشته شدنش، شاهد کسب شش‌گانه با هانسی فلیک بود، دوباره به گرگ‌ها خودباوری را آموخته است.
تیمِ جدید کواچ با عطش سیری‌ناپذیر در خط حمله، با آرایش 3-3-4 پا به میدان می‌گذارد و زمان از دست دادن توپ به 1-5-4 تغییر شکل می‌دهند. سبک بازی سنتی «باکس تو باکس» ماکسیمیلیان آرنولد در ترکیب ولفسبورگ، دردسرهای بسیار زیادی را برای بایرن‌مونیخ و مدافعانش ایجاد خواهد کرد و در خانه حریف، تیم ناگلزمن شاید از همان دقیقه یک زیر فشار حملات قرار بگیرد؛ اتفاقی که نبض بازی و ابتکار عمل را از دست قهرمان بلامنازع سال‌های اخیر بوندس‌لیگا خارج خواهد کرد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری