football360 logo

سندروم اخراج به جان نسل قهرمان جهان ایتالیا؛ نیمکت‌هایی برای اعدام آرزوها

16 بهمن 1401 ساعت 15:51
نسل تیم طلایی ایتالیا، مربیان خوبی برای فوتبال کشورشان نشدند.

به گزارش فوتبال 360، اگر چه فوتبال ایتالیا طی سال‌های 2000 تا 2010 میلادی با اتکا به ستارگان بزرگی چون کاناوارو، نستا، گتوسو، پیپو اینزاگی، آندره‌آ پیرلو و پائولو مالدینی چه در مسابقات ملی و چه در مسابقات باشگاهی سال‌های باشکوهی را پشت سر گذاشت اما بازیکنان درخشان آتزوری هرگز در قامت مربیگری موفق نبوده‌اند و طی هفته اخیر، فابیو کاناوارو دارنده توپ طلای 2006 و جنارو گتوسو هافبک میانی درخشان میلان و تیم ملی ایتالیا از هدایت تیم‌هایشان برکنار شدند.

کورسوی امید در سیاهی شب کشور چکمه

برخلاف نسل طلایی فوتبال ایتالیا، نسل گذشته آن‌ها در سرمربیگری بسیار موفق عمل کرده‌اند. کارلو آنچلوتی فصل قبل را با کسب دوگانه به پایان رساند و آنتونیو کونته تنها امید تاتنهامی‌ها برای کسب جام محسوب می‌شود. البته لازم به یادآوری است در فصل آتی هم لوچانو اسپالتی با عملکرد درخشانی که در ناپولی به ثبت رسانده خود را به جمع مربیان موفق ایتالیا رسانده و روبرتو دی‌زربی جوان که پس از آغاز جنگ اوکراین- روسیه مدتی بیکار بود، اکنون به عنوان سرمربی برایتون، سوهان روح یورگن کلوپ شده و خیلی زود به فوتبال مدرن انگلیس عادت کرده است.در سری آ هم سرمربیان ایتالیایی بسیار پر فراز و نشیب عمل کرده‌اند اما جسارت سیمونه اینزاگی، صبر استفانو پیولی و تجربه مائوریتزیو ساری و گاسپرینی به پیشرفت کالچو کمکی بسیار ویژه کرده و باعث شده ژوزه مورینیو سرمربی پرتغالی رم با کوله‌باری اندوخته برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا به دردسر بیفتد.پیپو اینزاگی هم برخلاف برادرش که در دوران بازیگری در سایه پیپو قرار گرفته بود، عملکرد قابل قبولی به عنوان سرمربی نداشته اما حال به عنوان سرمربی رجینا در سری بی، بعد از فروزینونه تحت هدایت گروسو و پس از جنوای با سرمربیگری جیلاردینو در رده سوم جدول ایستاده و در تلاش است که به سطح اول فوتبال ایتالیا برگردد.همچنین از قهرمانی ایتالیا با هدایت روبرتو مانچینی نمی‌توان به راحتی گذر کرد اما ناکامی او در راه جام جهانی قطر باعث می‌شود منتظر آینده مانچینی باشیم و بعد از آن درباره عملکردش تصمیم بگیریم.

ایتالیایی هستید؟ پس اخراج می‌شوید!

در همین حال که شما این مطلب را مطالعه می‌کنید، هر لحظه امکان دارد آندره پیرلو سرمربی فاتح کاراگومروک که طی فصل اخیر عملکردی سینوسی داشته از هدایت این تیم برکنار شود. زمانی که لیست مربیان بدون باشگاه را نگاه ‌کنید نام‌های آشنای زیادی را می‌بینید. تنها یک هفته پس از برکناری جنارو گتوسو از هدایت والنسیا، این فابیو کاناوارو بود که مانند الساندرو نستا همبازی سابقش از سمت سرمربیگری برکنار شود. فوتبال ایتالیا طی 5 سال اخیر بیش‌تر از 5 لیگ معتبر اروپایی، سرمربیانش را اخراج کرده و لیست بلند و بالایی از اخراجی‌ها در دست است. گابریل چیوفی، آندره استراماچونی، چزاره پرندلی، فابیو لیورانی و ماسیمو اوددو سرمربیانی بودند که از آغاز سال 2022 از سرمربیگری تیم‌های ایتالیا برکنار شدند و شاید جالب باشد  بدانید دومنیکو تدسکو هم که در آلمان فعالیت می‌کرد، پیش از شروع جام جهانی نیمکت لایپزیش را تحویل مارکو روزه داد تا شواهد نشان دهد فوتبال ایتالیا در آینده‌ای نه چندان دور با مشکل سرمربی روبه‌رو شود و در آن زمان سقوط تدریجی فوتبال ایتالیا به یک واقعیت تلخ تبدیل می‌شود.

*یاسین معصومی

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری