football360 logo

بارسلونا به دنبال ادامه بردهای اقتصادی؛ جهش در گلزنی؟

16 بهمن 1401 ساعت 18:539 نظر
سویا میهمان تیمی است که به کمترین گل برای پیروزی بسنده می‌کند.

به گزارش فوتبال 360، زمانی که خود ژاوی ارناندس در ترکیب بارسلونا بازی می‌کرد، آنها تحت هر شرایطی به عنوان یکی از هجومی‌ترین تیم‌های باشگاهی دنیا شناخته می‌شدند. البته آمار گلزنی بارسلونا در مجموع بازی‌های این فصل خوب بوده؛ اما در مسابقات اخیر این تیم شاهد پیروزی‌های اقتصادی تیم ژاوی با تکیه بر انسجام دفاعی هستیم. با این وجود حریف امشب بارسا رو به جلو بازی می‌کند و اجازه گلزنی مناسبی هم به رقبا می‌دهد. رویکرد تاکتیکی سویا ممکن است آبی و اناری‌ها را به ریتم بازی‌های پر گل بازگرداند.

اوضاع بارسلونا؛ فقط 3 امتیاز مهم است

تیم ژاوی در 8 بازی آخر خود در لالیگا هرگز بیش از 2 گل به ثمر نرسانده و در این مدت 5 بازی را با یک گل زده تمام کرده است. مکانیزم دفاعی ژاوی به شدت جواب داده و بارسلونا روی شانه‌ عملکرد تدافعی بی‌نقص و حرفه‌ای خود در حال فتح لیگ است. روزهای ابتدایی فصل بازی‌های بارسلونا با گل‌های بیشتری همراه بود اما اکنون مدتی نسبتا طولانی است که این تیم را در حال جمع کردن بردهای اقتصادی می‌بینیم. ظاهرا آنها برای باور کردن بازگشت خود از دوره نامناسب گذشته به یک جام بزرگ و معتبر احتیاج دارند که ژاوی با برنامه‌ریزی دقیق تدافعی در حال تقدیم آن به باشگاه است. سویا اما در این فصل فقط در 3 بازی موفق به کلین‌شیت شده و از نظر انسجام دفاعی در سوی مقابل میزبان امشب خود قرار دارد. بنابراین شاید رویارویی با سویا آن هم در نوکمپ، بارسلونا را برای به ثمر رساندن گل‌های بیشتر اغوا کند.

اوضاع سویا؛ خطر در کمین سامپائولی

سرمربی سابق تیم ملی آرژانتین فصل جدید را با جانشینی لوپتگی شروع کرد. انتخاب او به عنوان مرد اول نیمکت سویا امید زیادی را به اردوی هواداران تیم همیشه قهرمان لیگ اروپا آورد اما با گذشت روزها و هفته‌ها سویا نشان داد با سرمربی جدیدش نه برای فتح دوباره لیگ اروپا و نه حتی برای کسب سهمیه این رقابت‌ها بلکه فقط برای باقی ماندن در لالیگا تلاش می‌کند. البته سویا در بازی‌های اخیر خود و پس از جام جهانی فرم خوبی را ارائه کرده، با این حال پیش از این، آنها حتی دوره‌ای با یک برد در 10 مسابقه لیگ را هم پشت سر گذاشته بودند که از انتظارات غالب از این تیم خیلی ضعیف‌تر به نظر می‌رسید. سویا در 4 بازی آخر خود 3 پیروزی داشته اما اوضاع هنوز برای تیم چهاردهم لالیگا بحرانی به نظر می‌رسد. آنها باید به کسب حداکثر امتیاز ممکن در تمام مسابقات خود بیندیشند‌. شاید امشب، در نوکمپ و در مقابل بارسلونای صدرنشین این رویکرد جواب ندهد. سویا به آسانی گل می‌خورد و این دقیقا نقطه مقابل بارسلوناست که اگر این فرم 2 تیم در مسابقه پیش رو هم حفظ شود، شاید شاهد یک برد پر گل برای آبی و اناری‌ها باشیم؛ بردی که پایه‌های صندلی سامپائولی را هم لغزان خواهد کرد و خطر اخراج را برایش جدی‌تر می‌کند.

سابقه رویارویی؛ فقط آبی و اناری

حتی در بهترین روزها و سال‌های قهرمانی سویا در لیگ اروپا هم این تیم در برابر بارسلونا یک بازنده محض بوده است. همین که بدانیم لیونل مسی با 38 گل زده در مقابل سویا بهترین گلزن تاریخ این مسابقه به شمار می‌رود برای درک فاصله بارسلونا با رقیب امشب در تاریخ جدال‌های رو در رو کافی خواهد بود. اعجوبه آرژانتینی به اندازه گل‌های طول یک فصل یک تیم میانه جدولی لالیگا دروازه سویا را باز کرده و جای هیچ شک و شبهه‌ای در برتری تاریخی بارسایی‌ها برای مسابقه امشب باقی نمی‌ماند. با این حال مقاطعی هم بوده که سویا موفق شده همین بارسلونای همیشه برنده را هم ناکام بگذارد. البته شرایط کنونی 2 تیم حاکی از استعداد غافلگیر کردن برای سویا و استعداد غافلگیر شدن برای بارسلونا نیست اما این فوتبال است و هر اتفاق در آن ممکن تلقی می‌شود.

فرم 2 تیم در 5 باز آخر لیگ

بارسلونا:

برد مقابل خیرونا، برد مقابل ختافه، برد مقابل رئال بتیس، برد مقابل اتلتیکو مادرید، تساوی مقابل اسپانیول

6 گل زده، 2 گل خورده، 3 کلین‌شیت و فقط یک مسابقه با بیش از یک گل زده

سویا:

برد مقابل الچه، برد مقابل کادیز، باخت مقابل خیرونا، برد مقابل ختافه، تساوی مقابل سلتاویگو

8 گل زده، 4 گل خورده و 2 کلین‌شیت



نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری