football360 logo

به استقبال مادونینا؛ زیبای خفته فوتبال اروپا

16 بهمن 1401 ساعت 19:036 نظر
اینتر و میلان امشب سری‌آ را میهمان یک تاریخ بزرگ می‌کنند.

به گزارش فوتبال 360، آوردگاهی در فوتبال ایتالیا بر پا می‌شود که 2 جمع پر شور و پر جمعیت بر سر نام آن نزاعی دیرینه دارند. در یک گوشه ورزشگاه آتشی بر پا شده که 2 ستاره بزرگ تاریخ اینتر و میلان در کنار یکدیگر به نظاره این آتش و توقف رقابت خود ایستاده‌اند. اگر به وضعیت فعلی تیم‌های بزرگ و محبوب شهر میلان هم خوب بنگریم، گویا مارکو ماتراتزی و روی کاستا را می‌بینیم که در کنار هم ایستاده‌اند و توقف رقابتی بزرگ را تماشا می‌کنند. آتش درخشش ناپولی و افت تیم‌های شهر میلان، دلامادونینا را مانند آتش هولیگان‌های درون ورزشگاه متوقف کرده؛ اما برای آنها که می‌دانند اینتر یعنی چه، میلان یعنی چه و دلامادونیا چه معنایی دارد، همین تماشای ایستادن 2 ستاره بزرگ تیم‌ها در کنار هم  لطف کم‌تری نسبت به تماشای یک مسابقه فوتبال ندارد. فرقی نمی‌کند بازی متوقف شده یا در جریان باشد، همین‌قدر که بدانیم اینتر و میلان درون یک میدان، رو در رو یا حتی در کنار یکدیگر هستند برای سرشار شدن از لذت فوتبال کافی است. فارغ از پیشتازی ناپولی، شانس نزدیک به صفر تیم‌های میلانی برای فتح اسکودتو، حال نامساعد روسونری و نوسان اینتر در نتیجه گرفتن، سری‌آ می‌خواهد هواداران قدیمی خودش را میهمان یک دلامادونینا کند. دربی بزرگ شهر میلان که بارها و بارها بزرگ‌ترین ستاره‌های فوتبال دنیا را در مقابل یکدیگر قرار داده و هیجان را برای عاشقان فوتبال ایتالیا به اوج خودش رسانده است. به وضعیت فعلی جدول و تیم‌های حاضر در این دربی فکر نکنید و فقط مانند هوادارانی که از تماشای ماتراتزی و کاستا در کنار هم لذت می‌بردند و عکاسانی که با شات‌های پی در پی این صحنه را شکار می‌کردند از دلامادونینا لذت ببرید.

روسونری؛ حال وخیم، مستلزم جراحی

وقتی درد به استخوان می‌رسد و تاب و توان را از انسان می‌گیرد و زمانی که مرگ و نابودی در کمین یک فرد نشسته، پزشکان متخصص نسخه جراحی دردناک را برای او تجویز می‌کنند. یک جراحی دردناک و سخت که البته دشواری خودش را دارد اما برای نجات جان انسان ضروری است. ساختار باشگاه میلان مستلزم یک جراحی شده و این موضوع برای همه واضح شده است. آنها یک فصل پس از قهرمانی در سری‌آ نتایج فاجعه‌آمیزی را متحمل می‌شوند و غرور خود را زخمی و عفونت کرده روی زمین ورزشگاه‌ها می‌بینند. سال‌ها بود که روسونری از جام و عنوان دور شده بود و صدایی خاموش در نزد اهالی فوتبال به گوش می‌رسید که چرا کسی به داد میلان نمی‌رسد. با این حال با قهرمانی فصل گذشه گمان می‌کردیم ماجرا فیصله پیدا کرده است. این‌طور نبود و میلان خیلی زود به همان فرمی بازگشت. زمزمه‌ها این بار با صدایی بلندتر شنیده می‌شود که چرا کسی به داد میلان نمی‌رسد. آنها شاید امروز و در مقابل اینتر در پی ترمیم غرور مجروح خود باشند و احتمالا فارغ از نتایج هفته‌های اخیر به میدان می‌روند. آنها به نبرد با اینتر می‌پردازند تا حتی اگر شده برای یک مسابقه و یک دربی قدیمی و پر هوادار به خودشان یادآوری کنند که روسونری هستند؛ پر افتخارترین تیم ایتالیایی در لیگ قهرمانان اروپا!

نراتزوری؛ ناامید از قهرمانی

در نگاه اول می‌بینیم که اینتر در رده دوم سری‌آ قرار گرفته و طبیعتا انگیزه انتقاد از عملکرد این تیم به ذهن مخاطب خطور نمی‌کند. نگاهی دقیق‌تر اما نشان می‌دهد نراتزوری حتی اگر بازی امشب را هم با پیروزی پشت سر بگذارد باز هم 13 امتیاز از ناپولی عقب خواهد بود؛ فاصله‌ای که با فرم تیم صدرنشین لیگ ایتالیا و البته فرم تیم دوم جدول سری‌آ پر نشدنی به نظر می‌رسد. اینتر البته حال و روز بهتری نسبت به رقیب همشهری خود دارد اما این حال هم برای شور و هیجان هواداران آبی‌پوش میلانی مساعد نیست. آنها که لقب اینترنشنال را از ابتدای تاسیس خود دارند، منتظر تماشای درخشش امثال رونالدو نازاریو، کریستین ویری، خاویر زانتی و دیگر اساطیر باشگاه در میادین هستند و تیم فعلی چنین شوری به طرفداران نراتزوری نمی‌بخشد. نا امیدی از قهرمانی در این فصل رقابت‌های سری‌آ، اینتر را هم مانند میلان به جمع کردن تمام انگیزه‌هایش برای برپایی یک دربی جذاب فرا می‌خواند. دلامادونینا میدانی خواهد بود که اینتر به درخشش و کسب افتخار در آن خواهد پرداخت تا شاید برای فصل بعد بتواند روی خاطره جذاب این مسابقه به جهت تهییج اعضای تیمش حساب کند.

برادران میلانی

البته که پیروزی در دربی دلامادونینا برای هر 2 تیم این میدان بسیار با ارزش و مهم قلمداد می‌شود اما در تاریخ رویارویی‌های 2 تیم کمتر از نبرد یوونتوس و اینتر و  رقابت رم و لاتزیو شاهد درگیری بوده‌ایم. آنها به برادری خود باور دارند و اگر گوشت یکدیگر را هم بخورند، استخوان هم را دور نمی‌اندازند. برادران میلانی را می‌توان در همان تصویر معروف و تاریخی توصیف کرد؛ وقتی روی کاستا به عنوان ستاره وقت روسونری ایستاده بود و به آتش بر پا شده در ورزشگاه نگاه می‌کرد. در همین حال یکی از جنجالی‌ترین اینتری‌های تاریخ، مارکو ماتراتزی به او نزدیک شد، دست روی شانه‌اش گذاشت و فوتبال را میهمان صحنه‌ای کرد که هنوز و همیشه برای توصیف دلامادونینا باید به آن رجوع کنیم؛ آتشی که وجود دارد اما مردان درگیر این آتش می‌دانند فقط رقیب هم هستند و دشمن یکدیگر نیستند. 

حسین سعیدی نیکو
نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری