football360 logo

نبرد انتقامی فولاد و سپاهان در اهواز/ نساجی به دنبال احیای دوباره در قائمشهر

17 بهمن 1401 ساعت 20:3014 نظر
هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال ایران از فردا (سه‌شنبه) با انجام 4 مسابقه آغاز خواهد شد.

به گزارش فوتبال 360، قطار لیگ بیست‌ودوم به ایستگاه نوزدهم خود رسید، آن‌هم در شرایطی که هم در کورس قهرمانی و هم در کورس بقا، رقابت هیجان‌انگیزی میان تیم‌ها در جریان است و یک برد و یا یک شکست می‌تواند همه معادلات را دستخوش تغییر کند. هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال ایران در حالی از فردا (سه‌شنبه) آغاز می‌شود که همه نگاه‌ها به ورزشگاه آزادی و نبرد استقلال-نفت مسجدسلیمان است اما 3 مسابقه حساس دیگر هم قرار است در روز نخست هفته نوزدهم به انجام برسد.

آبی‌پوشان پایتخت با وجود فاصله 3 امتیازی تا صدر جدول، حتی اگر بردی پرگل را هم مقابل نفت مسجدسلیمان به‌دست آورند، به دلیل باخت در بازی رودررو مقابل سپاهان، شانسی برای صدرنشینی ندارند اما می‌توانند با انجام یک بازی بیشتر نسبت به سپاهان و پرسپولیس، هم‌امتیاز این 2 تیم شوند و کورس قهرمانی را جذاب‌تر کنند. به جز تقابل استقلال-نفت مسجدسلیمان، 3 تقابل حساس و جذاب دیگر در قائمشهر، اراک و اهواز به انجام خواهد رسید.

شاگردان «مطهری» به دنبال نجات از بحران در خانه

نساجی مازندران روزهای خوبی را در لیگ بیست‌ودوم تجربه نمی‌کند و مازنی‌ها در 4 بازی اخیر خود تنها یک امتیاز به‌دست آورده‌اند. عملکرد ضعیف نساجی در هفته‌های اخیر باعث شده تا این تیم که در سودای رسیدن به رتبه پنجم جدول بود، حالا خود را در موقعیت یازدهم ببیند و خطر ادامه سقوط در جدول در صورت ادامه لغزش‌های سریالی وجود دارد. شاگردان حمید مطهری در هفته نوزدهم در خانه باید مقابل پیکان قرار بگیرند.

خودروسازان هفته گذشته در خانه مقابل نفت مسجدسلیمان به امتیاز ارزشمندی رسیدند و پیش از آن‌هم توانسته بودند مس کرمان را شکست بدهند و با روحیه‌ای مناسب به قائمشهر سفر کرده‌اند. 2 تیم که در جدول همسایه هستند و در رتبه‌های یازدهم و دوازدهم حضور دارند، برای رسیدن به رتبه‌ای تک‌رقمی در پایان هفته نوزدهم به دنبال کسب پیروزی هستند. دوئل شاگردان حمید مطهری و مجتبی حسینی از ساعت 15 فردا (سه‌شنبه) در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر آغاز خواهد شد، آن‌هم در شرایطی که دیدار رفت 2 تیم با تساوی بدون گل به پایان رسیده بود.

شکست‌ناپذیری مس به 10 هفته می‌رسد؟

آلومینیوم اراک و مس رفسنجان دیگر تقابل همسایه‌های جدولی را در هفته نوزدهم برگزار می‌کنند. آلومینیوم که در 4 هفته اخیر شکست نخورده، به دنبال رسیدن به رتبه ششم جدول و نزدیک‌شدن به تراکتور رده پنجمی است و در نقطه مقابل، مس رفسنجان که به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به آلومینیوم در جایگاه ششم قرار دارد، می‌خواهد شمار بازی‌های بدون شکست متوالی خود را به عدد 10 برساند و شاگردان محمد ربیعی امیدوارند که در اراک بتوانند با کسب پیروزی خود را به کورس مدعیان نزدیک‌تر کنند.

2 تیم در بازی رفت به نتیجه تساوی رضایت دادند و در 4 بازی اخیرشان در فصل جاری هم هر کدام یک برد داشته‌اند و 3 تساوی و این آمار و ارقام نشان می‌دهد که تکرار نتیجه دور رفت در دوئل فردای 2 تیم که از ساعت 15 در ورزشگاه امام خمینی اراک به انجام می‌رسد، چندان دور از ذهن نیست. هر چند که 2 تیم برای نزدیک‌شدن به کورس مدعیان و البته حفظ موقعیت خود در بالای جدول به دنبال کسب 3 امتیاز هستند.

دوئل هیجان‌انگیز تیم‌های پرستاره لیگ در اهواز

سپاهان اصفهان ساعتی بعد از اتمام تقابل استقلال-نفت مسجدسلیمان، باید در اهواز برابر دیگر تیم خوزستانی لیگ به میدان برود و شاگردان ژوزه مورایس از ساعت 18 در ورزشگاه شهدای فولاد میهمان تیم فولاد خوزستان هستند. طلایی‌پوشان اصفهانی برای حفظ موقعیت خود در صدر جدول، راهی جز کسب پیروزی در اهواز ندارند و لغزش احتمالی می‌تواند به قیمت از دست رفتن صدر جدول برای شاگردان مورایس به پایان برسد. البته که نبود بازیکنانی مثل رامین رضاییان، امید نورافکن، محمد دانشگر و محمد کریمی در ترکیب سپاهان به دلیل محرومیت، بدون‌شک کار سرمربی پرتغالی این تیم را اهواز دشوار خواهد کرد.

فولادی‌ها بعد از شروع طوفانی نیم‌فصل دوم در خانه و موفقیت مقابل پرسپولیس، به‌دنبال کسب پیروزی برابر دیگر تیم مدعی لیگ بیست‌ودوم هستند و می‌خواهند با قدرت‌نمایی برابر سپاهان، شکست هفته گذشته مقابل تراکتور را به‌دست فراموشی بسپارند. شاگردان جواد نکونام این فرصت را دارند تا با پیروزی در دوئل فردا بتوانند حتی تا رتبه ششم جدول هم خود را بالا بکشند اما شکست احتمالی می‌تواند به قیمت از دست رفتن رتبه تک‌رقمی فولاد باشد! دوئل رفت دو تیم را فولاد خوزستان در اصفهان با گل آیاندا پاتوسی برنده شد و حالا باید دید  در بازی برگشت و در غیاب هافبک آفریقایی در فهرست فولاد، چه نتیجه‌ای در نبرد شاگردان نکونام و مورایس به‌ثبت خواهد رسید.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری