football360 logo

مورد عجیب «آمانوف»؛ نه پولش را می‌دهند، نه می‌رود!

17 بهمن 1401 ساعت 11:3017 نظر
هافبک ازبکستانی استقلال در شرایط عجیبی قرار گرفته و آینده او کاملاً مبهم است.

به گزارش فوتبال 360، در نقل‌وانتقالات زمستانی فصل گذشته بود که فرهاد مجیدی با تعریف و تمجید ویژه از عزیزبک آمانوف، او را یک هافبک بازی‌ساز و آینده‌دار دانست و سعی کرد تا با بهره‌وری از آمانوف در ترکیب تیمش، توانایی‌های او را به هواداران استقلال اثبات کند. با وجود اعتماد ویژه مجیدی، هافبک ازبکستانی نمایش خوبی در ترکیب استقلال داشت اما در امر گل‌سازی ناموفق بود.

عزیزبک آمانوف شاید بیشترین ضرر را از تغییر و تحولات روی نیمکت آبی‌پوشان پایتخت کرد. هافبک ازبک بعد از جدایی فرهاد مجیدی و آمدن ریکاردو سا پینتو دیگر نتوانست به روال سابق ادامه بدهد و بیشتر از آنکه نقش یک بازیکن را در فهرست استقلال داشته باشد، به یک هافبک تمرینی تبدیل شد. باوجود دریافت حقوق دلاری، اما سا پینتو اعتقادی به عزیزبک آمانوف نداشت و به جز دقایقی کوتاه فرصت بازی به او در دیدار با گل‌گهر، دیگر نام آمانوف در طول 17 بازی دیگر فصل جاری در ترکیب استقلال قرار نگرفته است!

بازیکنی که مازاد اعلام شد اما نرفت!

ریکاردو سا پینتو در بازار نقل‌وانتقالات زمستانه نام 2 بازیکن را در فهرست مازاد خود قرار داد و به صورت رسمی اعلام کرد که نیازی به سیاوش یزدانی و عزیزبک آمانوف ندارد. سرمربی پرتغالی آبی‌پوشان پایتخت حتی در نشست خبری پیش از دیدار با ملوان بندرانزلی، با آمانوف خداحافظی کرد اما در کمال تعجب نام این هافبک ازبکستانی در فهرست استقلال باقی ماند.

سا پینتو خطاب به هافبک ازبکستانی تیمش گفت: «آمانوف هم خوشحال نیست و می‌خواهد بازی کند. من هم قبول می‌کنم که او می‌خواهد بازی کند اما باید یاد بگیرد و پیشرفت کند. برای آمانوف هم آرزوی بهترین‌ها را دارم اما او این فضا را نیز برای باشگاه ایجاد نمی‌کند. یکی از بازیکنان هم می‌خواستم قرضی برود که آن فضا هم ایجاد نمی‌شود».

مدیران باشگاه استقلال تلاش زیادی کردند تا بتوانند با آمانوف به توافق برسند اما هافبک ازبکستانی مدعی شد تا زمانی‌که کلیه مبلغ قراردادش را نگیرد، حاضر به فسخ قرارداد نیست و همین مسئله باعث شد تا عزیزبک آمانوف در جمع آبی‌پوشان پایتخت بماند و با وجود اعلام عدم نیاز سا پینتو، استقلالی‌ها نتوانند با او برای جدایی به توافق برسند.

غیبت در تمرینات؛ حالا «آمانوف» می‌خواهد برود!

عزیزبک آمانوف بعد از اتمام دیدار استقلال و مس کرمان، دیگر در تمرینات آبی‌پوشان پایتخت حضور پیدا نکرده است. آمانوف در شرایطی در تمرینات تیمش حضور نیافته که گفته می‌شود دلیل اصلی غیبت هافبک ازبکستانی، عدم دریافت مطالبات و البته دریافت یک پیشنهاد مناسب از لیگ کشور خودش است.

آمانوف در هفته‌ای غایب بزرگ تمرینات استقلال است که شانس زیادی برای حضور در فهرست آبی‌ها برای دیدار با نفت مسجدسلیمان داشت. مهدی مهدی‌پور و زبیر نیک‌نفس قادر به همراهی آبی‌ها نیستند و سعید مهری هم به دلیل محرومیت نمی‌تواند تیمش را همراهی کند اما با این وجود و در شرایطی که تصور می‌شد شاید نوبت به بازی عزیزبک آمانوف در ترکیب اصلی استقلال برسد، غیبت هافبک ازبک باعث شد تا این احتمال هم به حداقل ممکن کاهش پیدا کند.

در انتظار یک دعوای جنجالی؛ هر 2 طرف شاکی هستند

استقلالی‌ها از غیبت غیرموجه هافبک تیم‌شان ناراضی هستند و برای آن‌ها مشخص نیست که عزیزبک آمانوف براساس چه مبنا و استدلالی در جلسات اخیر تمرینی آبی‌پوشان پایتخت غایب بوده است. گفته می‌شود که آمانوف به مدیران باشگاه استقلال اعلام کرده که قصد جدایی دارد اما بعد از درخواست مدیران آبی‌پوش برای ارائه پیشنهاد رسمی از سوی باشگاه خواهان عزیزبک آمانوف، دیگر هافبک ازبکستانی پاسخ مدیران باشگاه را نداده است!

عزیزبک آمانوف در نقطه مقابل و در شرایطی که آبی‌ها به دنبال شکایت از او هستند، می‌خواهد عدم دریافت مطالبات خود را به اطلاع فیفا برساند و به‌نظر می‌رسد باتوجه به نارضایتی به‌وجود آمده میان طرفین، باید شاهد یک دعوای حقوقی و البته احتمالاً جنجالی تازه برای باشگاه استقلال بود. نکته مهم دیگر اینکه جدایی احتمالی عزیزبک آمانوف در شرایط فعلی کمکی به استقلال نمی‌کند و باتوجه به اتمام مهلت پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی، دیگر خروج نام آمانوف به کمک آبی‌ها نمی‌آید و باعث خالی‌شدن فهرست استقلال نمی‌شود!

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری