football360 logo

دست خالی «سا پینتو» در خانه؛ در انتظار اعتماد دوباره به جوان‌ها

17 بهمن 1401 ساعت 14:0025 نظر
سرمربی استقلال برای دیدار فردای تیمش در خانه مقابل نفت مسجدسلیمان در خط هافبک با چالش انتخاب بازیکن مواجه است.

به گزارش فوتبال 360، آبی‌پوشان پایتخت بعد از 2 برد پرگل مقابل ملوان بندرانزلی و مس کرمان، برای حفظ سیر صعودی خود در جدول و نزدیک‌تر شدن به صدر جدول و زنده نگه داشتن شانس قهرمانی خود در لیگ بیست‌ودوم باید در خانه برابر نفت مسجدسلیمان قرار گیرند. نفتی‌ها در 2 بازی اخیر 2 تساوی با هدایت رضا عنایتی به‌دست آورده و نشان داده‌اند که باوجود قعرنشینی، حریف دست و پا بسته‌ای برای استقلال نیستند و ریکاردو سا پینتو در اندیشه چینش بهترین ترکیب برای دیدار حساس تیمش برابر نفت مسجدسلیمان است.

سا پینتو خود به دلیل محرومیت و دریافت کارت قرمز قادر به همراهی استقلال در دیدار حساس با نفت نیست و باید در یک اتفاق تکراری بازهم از روی سکوهای ورزشگاه آزادی تیمش را هدایت کند؛ البته مهم‌ترین دغدغه سرمربی پرتغالی برای مصاف با حریف مسجدسلیمانی، غیبت خودش در کنار زمین نیست و او در حال حاضر به دنبال آن است تا مطمئن‌ترین خط هافبک را برای رویارویی با نفت در غیاب چند مهره کلیدی تیمش چینش کند.

«مهری» در آستانه محرومیت و تداوم مصدومیت «مهدی‌پور» و «نیک‌نفس»

سعید مهری که در 2 هفته اخیر نقش فوق‌العاده‌ای در موفقیت استقلال داشته و توانسته روی 3 گل از 7 گل تیمش اثرگذاری مستقیم داشته باشد، بعد از جلب رضایت هواداران استقلال و ارائه بهترین پاسخ به ریکاردو سا پینتو، حالا در خطر محرومیت قرار دارد. هافبک باتجربه آبی‌ها در دیدار قبلی برابر مس کرمان کارت زرد دریافت کرد تا ششمین اخطار خود در لیگ بیست‌ودوم را گرفته باشد و حالا یک کارت زرد دیگر می‌تواند باعث محرومیت دوباره مهری شود.

هافبک شماره 8 استقلال با توجه به 6 اخطاره بودن، احتمال دارد که از ترکیب آبی‌ها خارج شود. مهدی مهدی‌پور و زبیر نیک‌نفس دیگر غایبان خط هافبک استقلال هستند. مهدی‌پور تمرینات اختصاصی خود را آغاز کرده اما با این وجود هنوز نتوانسته آماده بازگشت به ترکیب استقلال شود و شنیده‌ها حکایت از آن دارد که احتمالاً از دیدار با پیکان بتواند هافبک شماره 9 آبی‌ها به فهرست تیمش بازگردد. نیک‌نفس هم روز گذشته در تمرین استقلال حضور نداشت تا مشخص شود فعلاً در شرایط مناسبی قرار ندارد و احتمالاً شانسی برای حضور در ترکیب استقلال برای دیدار با نفت مسجدسلیمان ندارد.

جوان‌گرایی به سبک «سا پینتو»؛ نوبت «زواری» است یا «حامدی‌فر»؟

ریکاردو سا پینتو نشان داده که از تغییر و تحولات در ترکیب تیمش استقبال می‌کند و سرمربی استقلال حتی در هفته‌هایی که تیمش محروم و مصدوم هم نداشت، مطابق با ساختار تیم حریف، ترکیب آبی‌ها را دستخوش تغییر می‌کرد. سرمربی استقلال حالا با تغییراتی اجباری مواجه شده و در شرایطی که هفته گذشته از مثلث سعید مهری، آرش رضاوند و روزبه چشمی در خط هافبک آبی‌پوشان پایتخت استفاده کرد، اما حالا گفته می‌شود احتمال تغییر در این مثلث موفق وجود دارد.

سا پینتو که نشان داده تمایل ویژه‌ای به استفاده از بازیکنان جوان دارد و در هفته‌های اخیر بارها از بازیکنانی مثل امید حامدی‌فر و محمدحسین زواری در ترکیب تیمش استفاده کرده، احتمال دارد با توجه به شرایط سعید مهری به سراغ یکی از این 2 بازیکن برود که با توجه به سبک بازی تهاجمی زواری، این هافبک جوان شانس بیشتری برای حضور در خط هافبک استقلال برای دیدار با نفت مسجدسلیمان دارد.

حامدی‌فر حضور در ترکیب اصلی استقلال را در دیدار با سپاهان تجربه کرد و باید دید آیا مشابه این اتفاق برای زواری هم رخ خواهد داد یا برای دیدار فردا، سرمربی آبی‌پوشان پایتخت تصمیم دیگری خواهد گرفت. امیرعلی صادقی دیگر بازیکن در دسترس کادرفنی استقلال است که بعید به نظر می‌رسد سا پینتو از این وینگر جوان بخواهد در نقش هافبک بازی‌ساز در ترکیب تیمش استفاده کند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری