football360 logo

«یحیی» در دنیای باخت‌ها؛ دیگر جایی برای لغزش نیست

17 بهمن 1401 ساعت 10:3076 نظر
پرسپولیس با «یحیی گل‌محمدی» نسبت به 2 فصل قبلی، میانگین امتیازگیری پایین‌تری داشته است.

به گزارش فوتبال 360، شکست مقابل فولاد در اهواز و سپس تساوی برابر آلومینیوم در تهران باعث شد تا فاصله‌ 5 امتیازی پرسپولیس با نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش یعنی سپاهان از بین برود و استقلال هم فاصله‌ 8 امتیازی را به 3 امتیاز برساند. حالا سرخ‌پوشان تهرانی دیگر صدرنشین لیگ بیست‌و‌دوم نیستند و در 12 هفته‌ بعدی باید این اختلاف را جبران کنند.

به جز لیگ‌های دوازدهم و نوزدهم که یحیی گل‌محمدی از میانه‌ راه سکاندار نیمکت پرسپولیس شد؛ او برای سومین سال متوالی از ابتدای فصل هدایت این تیم را به عهده دارد. در این گزارش قرار است به باخت‌های او در این تیم و سرنوشتش بپردازیم.

لیگ بیستم: آلومینیوم تنها تیمی که پرسپولیس را برد

هفتمین و آخرین قهرمانی پرسپولیس تا به اینجا در لیگ برتر در شرایطی به‌دست آمد که آن‌ها فقط یک باخت را تجربه کردند. شاگردان یحیی گل‌محمدی در هفته‌ی دوازدهم (دهمین بازی آن فصل پرسپولیس بود) با نتیجه‌ی 2 بر یک به میزبان خود آلومینیوم اراک باختند و بدون امتیاز به پایتخت بازگشتند. این تیم تهرانی البته پنج روز بعد با نتیجه‌ی 2 بر یک از سد ماشین‌سازی گذشت و توانست خیلی زود به مسیر پیروزی بازگردد. 5 برد دیگر هم بعد از این پیروزی به دست آمد تا یحیی و شاگردانش گامی بلند به سمت قهرمانی بردارند. آن‌ها در نهایت با 67 امتیاز عنوان قهرمانی را با اقتدار به‌دست آوردند.

لیگ بیست‌ویکم: در خوزستان همه‌چیز تمام شد

پرسپولیس خیلی زود در لیگ بیست‌ویکم طعم تلخ شکست را چشید. آن‌ها در هفته‌ سوم مجددا در اراک به دست گربه‌سیاه خود یعنی آلومینیوم تسلیم شدند و با گل علیرضا نقی‌زاده شکست را پذیرا شدند و به خانه برگشتند. 18 هفته‌ بعد، در ورزشگاه تختی آبادان، دومین باخت فصل هم حاصل شد. پرسپولیس در مصاف با نفت علیرضا منصوریان با 2 گل محمدرضا غبیشاوی و محمود مطلق‌زاده باخت تا در رقابت با استقلال دچار لغزشی بزرگ در مسیر قهرمانی شود. تیم یحیی در ادامه 2 برد و سه تساوی عایدش شد تا اینکه در هفته‌ بیست‌وهفتم باخت برابر سپاهان هم حاصل شد و کار رسما به اتمام رسید.

لیگ بیست‌ودوم: بازهم خوزستان کار دستِ یحیی داد

یحیی در لیگ بیست‌ودوم، زودتر از فصل پیش دومین باخت را متحمل شد. آن‌ها ابتدا در هفته‌ هفتم با یک گل به تراکتور نتیجه را واگذار کردند تا اولین باخت خانگی پرسپولیس طی این سه فصل رقم بخورد. دومین شکست هم در هفته‌ هفدهم به بار نشست؛ شوت زیبای روبرتو تورس، پرسپولیس را در قامت تیمی بازنده در اهواز معرفی کرد. آنها در هفته‌ هجدهم هم نتوانستند به پیروزی دست یابند تا حالا در شرایط پیچیده‌ای قرار بگیرند. سرخپوشان برای رسیدن به صدر و کسب هشتمین قهرمانی باید عملکردی بدون اشتباه در 12 هفته‌ی آتی داشته باشند.

واکنش پرسپولیس بعد از هر باخت چگونه بوده است؟

پرسپولیس با یحیی در سه فصل اخیر 6 باخت را در لیگ برتر متحمل شده است. آن‌ها پس از باخت به آلومینیوم در لیگ بیستم، از سد ماشین‌سازی گذشتند. در لیگ بیست‌ویکم پس از باخت به آلومینیوم، تساوی برابر گل‌گهر سیرجان حاصل شد. البته که بعد از باخت به صنعت نفت، پیروزی برابر نفت مسجدسلیمان به ارمغان آمد. تیم تحت هدایت یحیی بعد از باخت مقابل سپاهان برابر تراکتور در دیداری که نیمه‌تمام ماند با نتیجه‌ بدون گل متوقف شد و سپس با حکم کمیته‌ی انضباطی 3 بر صفر به پیروزی دست یافت. آن‌ها در این فصل پس از باخت به تراکتور و فولاد، برابر سپاهان و آلومینیوم تساوی بدون گل را تجربه کردند. پرسپولیسی‌ها در مجموع در بازی‌های بعد از باخت‌های خود، 3 برد و 3 تساوی را به دست آورده‌اند.

یحیی از خودش عقب افتاده است

گل‌محمدی در لیگ نوزدهم فقط به ذوب‌آهن نتیجه را واگذار کرد و در لیگ‌های بیستم و بیست‌ویکم هم به ترتیب یک و سه شکست به ثبت رسید. او حالا در لیگ جاری تا پایان هفته‌ هجدهم، 2 شکست را متحمل شده و این اتفاق زودتر از هر زمان دیگری برایش رخ داده است. گل‌محمدی برای قهرمان کردن تیمش جایی برای لغزش ندارد. آن‌ها تا به اینجا میانگین 2 امتیاز در هر مسابقه را به‌دست آورده‌اند. این آمار در مقایسه با لیگ‌های بیستم (2.23) و بیست‌ویکم (2.1) ضعیف‌تر بوده است و همین مساله می‌تواند او و شاگردانش را از قهرمانی دور کند. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری