football360 logo

وینی، شکار محبوب حریفان؛ متوقف نشد، او را بزنید!

17 بهمن 1401 ساعت 13:5314 نظر
تا به اینجا از فصل در هر 22 دقیقه یک خطا بر روی وینیسیوس انجام شده است.

به گزارش فوتبال 360، در فصل 2022-2023 فوتبال اسپانیا، رئال مادرید شرایط خوبی را پشت سر نمی‌گذارد. موتور این تیم در فاز هجومی ضعیف‌تر از همیشه شده و کهکشانی‌ها در میانه راه تقریبا تمام شانس خود برای قهرمانی را از دست داده‌اند. در این میان، یکی از مهم‌ترین مهره‌های هجومی رئالی‌ها هم به شکل دیگری خنثی شده است. حریفان رئال مادرید به خوبی پی برده‌اند ستاره برزیلی سر حال و آماده این تیم را چگونه متوقف کنند. وینیسیوس با پیشرفت چشم‌گیر خود حالا در نبردهای تن به تن معمولا پیروز است و بهترین راه برای متوقف کردن او خطا کردن است!

بیش‌ترین خطا بین لیگ‌های اروپایی روی وینی

وینیسیوس جونیور تا به این جا از فصل 79 بار با خطای بازیکنان حریف متوقف شده که از این نظر در بین بازیکنان 5 لیگ معتبر اروپا رکورددار است. نزدیک‌ترین تعقیب کننده وینیسیوس، هموطن او نیمار است که 59 بار با خطای بازیکنان حریف متوقف شده است. این که 2 برزیلی تکنیکی در صدر چنین جدولی قرار بگیرند، جای تعجب ندارد اما فاصله 20 خطا بین این 2 نفر به خوبی نشان می‌دهد، برای بسیاری از مربیان حاضر در لالیگا، خنثی کردن وینیسیوس با خطا به راهکاری شایع و پرکاربرد تبدیل شده است. اوج به کارگیری این تاکتیک در دیدار رئال مادرید برابر مایورکا که با شکست کهکشانی‌ها روبه‌رو بود به نمایش گذاشته شد. طی آن دیدار در مجموع 10 بار روی وینیسیوس خطا شد و یک رکورد منحصر به فرد در سال‌های گذشته در لالیگا به حساب می‌آید.
خشونت علیه وینیسیوس در لالیگا به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. این برزیلی در تمام فصل گذشته 76 خطا را تحمل کرد و این فصل طی 20 بازی 79 بار روی زمین افتاده؛ آماری که مقایسه آن با لیگ قهرمانان به خوبی خشونت علیه این برزیلی 22 ساله در لالیگا را به اثبات می‌رساند. تا به اینجا از فصل وینیسیوس در لیگ قهرمانان 11 بار متوقف شده که آمار هر 40 دقیقه یک خطا را به جای می‌گذارد. این در حالی است که طی 22 دقیقه ابتدایی بازی برابر مایورکا، وینیسیوس 4 بار با خطای مدافعان حریف متوقف شد.

نگرانی باشگاه از هجمه علیه ستاره جوان

مسئولان باشگاه رئال مادرید و کادرفنی این تیم معتقدند جوی که علیه وینیسیوس به راه افتاده با سهل‌انگاری داوران هر روز بدتر می‌شود. با وجود خشن‌تر شدن برخوردها با وینیسیوس هنوز بخشی از داوران حاضر در لالیگا اعتقاد دارند وینیسیوس به شبیه‌سازی علاقمند است و در نتیجه برخورد ملایم‌تری با مدافعان در این زمینه دارند. ناچو فرناندس یکی از کاپیتان‌های رئال مادرید در مصاحبه‌ای پس از بازی با مایورکا گفت: «جوی علیه وینی به راه افتاده که بسیاری از هواداران و بازیکنان حریف بدون اینکه بدانند، به او حمله می‌کنند. این موضوع برای هیچ‌کس مطلوب نیست. باید از حواشی دوری کرد و کارهای احمقانه را کنار گذاشت.»
خارج از لالیگا شرایط برای وینیسیوس نه تنها در لیگ قهرمانان بهتر است که در جام جهانی قطر 2022 هم چنین بود. در آن رقابت‌ها وینیسیوس که یار ثابت سلسائو بود به طور میانگین در هر بازی 1.75 خطا را از سوی حریفان دریافت کرد که اختلاف بسیار زیادی با آن‌چه در اسپانیا بر سر او می‌آید، دارد!

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری