football360 logo

رقابت جذاب برای رسیدن به لیگ برتر/ این‌بار شمس‌آذر متوقف شد، مدعیان بردند!

17 بهمن 1401 ساعت 16:113 نظر
هفته بیست‌ویکم لیگ دسته اول فوتبال ایران با توقف تیم صدرنشین و برتری سایر تیم‌های مدعی به پایان رسید.

به گزارش فوتبال 360، لیگ یک فوتبال ایران به روزهای حساس و سرنوشت‌ساز خود نزدیک می‌شود، البته که هنوز برای قضاوت اینکه کدام تیم‌ها می‌توانند فصل آینده در لیگ برتر حضور پیدا کنند، زمان مناسبی نیست اما نگاهی به جدول و آمار و ارقام لیگ دسته اول نشان می‌دهد که حداقل 8 تیم در شرایط کنونی شانس صعود به لیگ برتر را دارند. شمس‌آذر قزوین مدعی نخست صعود به لیگ برتر و البته قهرمانی در لیگ یک است و به جز تیم قزوینی با هدایت سعید دقیقی، 7 تیم دیگر هم شانس صعود دارند.

رقابت‌های هفته بیست‌ویکم لیگ دسته اول در شرایطی امروز (دوشنبه) پیگیری شد که تیم شهرداری همدان به دلیل رویارویی با تیم حذف شده امید وحدت مشهد با قرعه استراحت مواجه شده بود. به جز این مسابقه لغو شده، 8 دیدار حساس دیگر امروز برگزار شد که تیم‌های مدعی صعود به لیگ برتر توانستند با دست پر کار خود را به پایان ببرند اما تیم صدرنشین شمس‌آذر قزوین در خانه متوقف شد!

آبی‌های ملاثانی علیه سیزدهمین برد شمس‌آذر

شمس‌آذر قزوین که با هدایت سعید دقیقی، یکه‌تاز جدول لیگ دسته اول فوتبال ایران است، امروز در خانه باید برابر استقلال ملاثانی قرار می‌گرفت. شاگردان دقیقی با انگیزه حفظ فاصله 10 امتیازی با تیم دوم جدول و حتی افزایش آن، مسابقه حساس امروز را پیگیری کردند و در نقطه مقابل، آبی‌های ملاثانی برای رسیدن به رتبه‌ای تک‌رقمی در قزوین به دنبال کسب امتیاز از صدرنشین لیگ یک بودند.

2 تیم نمایش خوبی را از خود نشان دادند و مطابق انتظار، توپ و میدان در اختیار بازیکنان شمس آذر بود اما خط دفاعی استقلال ملاثانی روز کم‌اشتباهی را پشت سر گذاشت تا با وجود حملات متعدد، شاگردان سعید دقیقی نتوانند دروازه حریف خوزستانی خود را باز کنند و یکی از مهم‌ترین تقابل‌های هفته بیست‌ویکم لیگ یک با تساوی بدون گل به پایان برسد.

برد پرگل شاگردان «فکری» در خانه

سایپا تهران که در 4 هفته اخیر عملکردی دور از انتظار را داشت و نتوانست شمس آذر را در مسیر صدرنشینی تعقیب کند، در هفته بیست‌ویکم به دنبال حفظ موقعیت دوم جدول و نزدیک‌تر شدن به صدر جدول بود. شاگردان محمود فکری در مهم‌ترین دیدار هفته باید در خانه برابر پارس جنوبی جم قرار می‌گرفتند. خودروسازان بعد از کسب 3 امتیاز در 4 بازی قبلی، موفق شدند نمایشی تهاجمی در خانه از خود نشان بدهند و حملات سریالی روی دروازه پارس جنوبی جم داشتند و توانستند در نیمه نخست با برتری 2 گله به رختکن بروند.

شاگردان فکری در نیمه دوم هم تیم برتر میدان مسابقه بودند و توانستند به گل سوم برسند. در شرایطی که نارنجی‌پوشان به دنبال مدیریت بازی بودند، حملات پارس جنوبی جم به یک گل برای شاگردان ایمان رزاقی‌راد ختم شد اما آن‌ها در ثبت گل‌های بیشتر ناموفق بودند تا تقابل حساس هفته لیگ یک، با برتری 3 بر یک سایپا به پایان برسد و خودروسازان بتوانند بعد از 4 هفته چشم‌انتظاری مجدداً در قامت یک تیم برنده کار خود را به پایان ببرند.

از برد بیرون از خانه خیبر تا شکست غیرمنتظره فجر در یزد

در دیگر دیدارهای حساس هفته بیست‌ویکم لیگ دسته اول فوتبال ایران، خیبر خرم‌آباد در شهربابک توانست با یک گل از سد مس بگذرد و فجرسپاسی شیراز در ادامه روزهای ناموفق خود در یزد با نتیجه 2 بر یک برابر چادرملو مغلوب شد. استقلال خوزستان هم در دیداری خانگی موفق شد با یک گل دریای کاسپین بابل را شکست بدهد.

خلیج‌فارس ماهشهر در دوئل تیم‌های پایین‌جدولی موفق شد با نتیجه 2 بر یک برابر آرمان‌گهر سیرجان به پیروزی برسد. چوکا تالش، دیگر تیمی که برای بقا در لیگ یک تلاش می‌کند با نتیجه 2 بر صفر در خانه مقابل خوشه طلایی ساوه برنده شد. ون‌پارس اصفهان در دیداری خانگی توانست با 2 گل تیم شهرداری آستارا را از پیش بردارد.

نتایج کامل هفته بیست‌ویکم لیگ دسته اول فوتبال ایران

دوشنبه هفدهم بهمن‌ماه

شمس‌آذر قزوین 0-0 استقلال ملاثانی

سایپا تهران 3-1 پارس جنوبی جم

مس شهربابک 0-1 خیبر خرم‌آباد

چادرملو اردکان 2-1 فجرسپاسی شیراز

استقلال خوزستان 1-0 دریای کاسپین بابل

خلیج‌فارس ماهشهر 2-1 آرمان‌گهر سیرجان

چوکا تالش 2-0 خوشه طلایی ساوه

ون‌پارس اصفهان 2-0 شهرداری آستارا

در پایان هفته بیست‌ویکم، شمس‌آذر قزوین با وجود توقف خانگی برابر استقلال ملاثانی، با 42 امتیاز صدرنشین لیگ باقی ماند. سایپا تهران با برد پرگلی که در خانه به‌دست آورد، 34 امتیازی شد و فاصله خود با صدر جدول را به 8 امتیاز کاهش داد. خیبر خرم‌آباد با 33 امتیاز تیم سوم جدول باقی ماند و استقلال خوزستان هم با 32 امتیاز به جایگاه چهارم جدول صعود کرد. در قعر جدول هم چوکا تالش و خلیج‌فارس ماهشهر با وجود برتری در هفته بیست‌ویکم، همچنان با 13 امتیاز و 12 امتیاز در رتبه‌های شانزدهم و هفدهم جدول لیگ یک قرار دارند.

رقابت‌های هفته بیست‌ودوم لیگ دسته اول فوتبال ایران، دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده (24 و 25 بهمن‌ماه) پیگیری خواهد شد که در مهم‌ترین دیدارها، تیم صدرنشین شمس‌آذر قزوین در همدان میهمان تیم شهرداری همدان است. خیبر خرم‌آباد در خانه میزبان ون‌پارس اصفهان خواهد بود و در مهم‌ترین بازی هفته در شیراز، فجرسپاسی برابر سایپا تهران قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری