football360 logo

بنویسید پدری و گاوی؛ بخوانید ژاوی و اینیستا

17 بهمن 1401 ساعت 16:1517 نظر
زوج جدید خط میانی بارسلونا این روزها به زوج قدیمی و درخشان این تیم مقایسه می‌شوند.
به گزارش فوتبال 360، ژاوی ارناندس شروع کار تیمی بارسلونا بود و یک تیم از شروع موفق او مطمئن بودند. نقطه مطمئن بعدی هم آندرس اینیستا نام داشت. شروع کننده حرکات تیمی بارسا با دید وسیع و خاصش نسبت به همه نقاط زمین، با هوش بالا و با دقت پاس بی‌نظیرش که او را مفتخر به لقب جالب آقای پاس می‌کرد در اغلب موارد همبازی مطمئن خود را پیدا می‌کرد و توپ را به اینیستا می‌رساند.
اکنون نوبت ستاره خلاق، تکنیکی و فانتزی‌باز بارسلونا بود که جنس آبی و اناری‌ها را جور کند و قدر پاس ژاوی را بداند. گزارشگر بازی‌های بارسا برای مدت‌ها از تکرار نام ژاوی و اینیستا پشت سر هم در جریان مسابقات این تیم لذت می‌برد و برای سال‌ها ژاوی و اینیستا در میانه زمین بلوگرانا درخشیدند و آنقدر خوب بودند که کسی فکر نمی‌کرد ممکن است به زودی جانشینی برای آنها پیدا شود. اکنون گزارشگر مسابقات بارسا در حال چشیدن طعم لذتی جدید اما مشابه با لذت‌های قدیمی است. او دارد طعم تکرار نام پدری و گاوی پشت سر هم را مزه می‌کند و به نظر می‌رسد این طعم با مذاق او سازگار و با رویاهای آبی و اناری‌ها همسو باشد. 
پدری به جای ژاوی
شاگرد جوان ژاوی ارناندس تحت نظارت مستقیم او در حال تبدیل شدن به آقای پاس شماره 2 فوتبال اسپانیاست. پدری و سبک بازی او، هوش بالا و دید عمیقش نسبت به تمام نقاط زمین به شدت سبک بازی ژاوی را تداعی می‌کند. البته او با ژاوی تفاوت‌های بنیادین دارد و نمی‌توان پدری را نسخه جدیدی از ژاوی دانست اما می‌شود پست سابق سرمربی کنونی آبی و اناری‌ها را به پدری جوان سپرد و مطمئن بود این پدیده اسپانیایی از پس این ماموریت بزرگ برمی‌آید. پدری قهرمان دنیای خودش است و قرار نیست تلاش کند تا ژاوی بعدی بارسایی‌ها نام بگیرد اما به خوبی هر چه تمام‌تر در حال تبدیل شدن به بازیکنی است که وظایف سابق ژاوی در خط میانی را ایفا می‌کند. طبیعتا با قرار گرفتن در پست ژاوی ارناندس، پدری بخش زیادی از ماموریت‌های او را هم به عهده خواهد گرفت و لاماسیا خیلی زود مرد جایگزین ستاره سابق خط میانی‌اش را رونمایی کرده است. در مورد شباهت‌های ژاوی و پدری نیز همین‌قدر کافی است که بدانیم ستاره جوان کنونی خط میانی بارسا هم مانند استادش خیلی زود مورد اعتماد کادر فنی قرار گرفته و قلب خط میانی تیمش را با قابلیت‌های چشم‌گیر و کم‌نظیر تغذیه می‌کند.
گاوی به جای اینیستا
دست آندرس اینیستا با وجود شایستگی به توپ طلا نرسید اما جمله‌ای طلایی در مورد اوست که برای همیشه در خاطره مستطیل سبز ماندگارش می‌کند. جمله‌ای که می‌گوید؛ هر تیم بزرگی برای موفقیت و فتح عناوین به یک اینیستا احتیاج دارد. هافبک هجومی سابق بارسلونا مورد اعتمادترین مقصد پاس‌های ژاوی و بهترین پشتوانه برای لیونل مسی بود. او تلفیقی از ویژگی‌های یک هافبک میانی و مهاجم سایه بود که از میانه‌های زمین تا دروازه حریف را عرصه نمایش تکنیک ناب خود می‌کرد. بارسلونا پس از او خسارات فراوانی را در خط میانی متحمل شد اما لاماسیا خیلی زود به جمله طلایی در مورد اینیستا پی برد و یک محصول ویژه برای توجه به آن معرفی کرد. گاوی، نوجوان درخشان بارسلونا برای نسل جدید این باشگاه حکم اینیستا را دارد که از طریق پدری حمایت می‌شود، با تکنیک و خلاقیت مسافتی را در طول زمین طی می‌کند و به خوبی به حمایت از مهاجمان می‌پردازد. گاوی هم مثل پدری قرار نیست نسخه جدید ستاره سابق بارسا در پست خودش باشد اما می‌توان به او هم در ایفای نقش سابق آندرس اینیستا اعتماد کرد تا زوج خط میانی آبی و اناری‌ها کاملا به‌روز رسانی شده باشد. کسی چه می‌داند، شاید فوتبال با گاوی نسبت به رقتارش با اینیستا مهربان‌تر رفتار کند و حداقل یک توپ طلا در سال‌های آینده به ویترین افتخارات این بازیکن اضافه شود. با این حال حتی اگر اینگونه هم نباشد گاوی با سرعت در مسیر دست یافتن به عبارتی طلایی مثل عبارتی است که برای اینیستا قائل هستیم؛ هر تیمی برای موفقیت به یک بازیکن مانند او احتیاج پیدا می‌کند.
زوج به‌روز رسانی شده
ژاوی و اینیستا بیش از 400 بار در کنار یکدیگر با پیراهن آبی و اناری بارسلونا در میادین دویدند و قهرمانی در 24 جام را کنار هم جشن گرفتند. پدری و گاوی هم رفته رفته و با اعتماد بیشتر و بیشتر کادر فنی به این 2 بازیکن در حال بیشتر کردن تعداد همکاری‌های خود در تیم محبوبشان هستند. شاید اولین قهرمانی آنها در لالیگا در مسیر دستیابی قرار گرفته و هواداران بارسلونا به شدت انتظار جا افتادن، درخشش و جایگزینی زوج پدری و گاوی به جای ژاوی و اینیستا را می‌کشند. لاماسیا باز هم در یک آزمون بزرگ دیگر سربلند شده است. پدری شروع کار تیمی بارسلونا خواهد بود و یک تیم از شروع موفق او مطمئن هستند. نقطه مطمئن بعدی هم گاوی نام خواهد داشت. شروع کننده حرکات تیمی بارسا با دید وسیع و خاصش نسبت به همه نقاط زمین، با هوش بالا و با دقت پاس بی‌نظیرش که او را مفتخر به لقب جالب آقای پاس شماره 2 می‌کند در اغلب موارد هم‌بازی مطمئن خود را پیدا می‌کند و توپ را به گاوی می‌رساند. اکنون نوبت ستاره خلاق، تکنیکی و فانتزی‌باز بارسلونا بود که جنس آبی و اناری‌ها را جور کند و قدر پاس پدری را بداند. گزارشگر بازی‌های بارسا برای مدت‌ها از تکرار نام پدری و گاوی پشت سر هم در جریان مسابقات این تیم لذت خواهد برد و برای سال‌ها پدری و گاوی در میانه زمین بلوگرانا می‌درخشند و آنقدر خوب خواهند بود که کسی فکر نمی‌کند ممکن است به زودی جانشینی برای آنها پیدا شود. همان‌طور که ملاحظه می‌شود، لاماسیا جملات قدیمی را کاملا به‌روز رسانی کرده است و فقط جای خالی ژاوی و اینیستا را با کلمات مناسب پر می‌کند.
حسین سعیدی نیکو

برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری