football360 logo

از شادی گل به زیر آوار؛ وحشت صبحگاهی در نزدیکی آناتولی

17 بهمن 1401 ساعت 18:0413 نظر
جسد بی‌جان ایوپ ترک‌اصلان از زیر آوار بیرون کشیده شد.
به گزارش فوتبال 360، صبح دوشنبه، زلزله مهیبی به قدرت 7.8 ریشتر، مناطق جنوبی ترکیه را لرزانده و با خاک یکسان کرد. بیش از 2300 نفر کشته و ده‌ها هزار زخمی، تاکنون توسط منابع رسمی گزارش شده و بسیاری شهروندان نیز زیر آوار مانده‌اند.
اوضاع ترکیه زمانی خراب‌تر شد که به فاصله چند ساعت، مجدداً پس‌لرزه دیگری به قدرت 7.5 ریشتر مناطق جنوبی و نزدیک به مرز سوریه را در ساعت 13:30 به وقت محلی لرزاند و خرابی‌های بیشتری به بار آورد. کمتر از 12 ساعت پیش از وقوع زلزله، فوتبال در ترکیه نیز همچون تمامی رویدادهای اجتماعی و زندگی روزمره مردم درحال انجام بود و هاتای اسپور موفق شد در دیداری سرنوشت‌ساز، با گل تماشایی ثانیه پایانی کریستین آتسو که سابقه بازی با پیراهن تیم‌های اورتون و نیوکاسل را هم داشته، از سد کاسیم پاشا گذشته و از منطقه سقوط سوپرلیگ ترکیه نجات یابد.
زیر آوار، 12 ساعت پس از گلزنی
تراژدی صبح‌گاهی اما اجازه نداد مجالی برای یادآوری این داستان باقی بماند و درست در همان منطقه، زلزله مهیبی ترکیه را لرزاند. در همان دقایق ابتدایی صبح، خبرگزاری‌های ترک اعلام کردند کریستین آتسو نیز همچون بسیاری شهروندان دیگر زیر آوار مانده و بازیکنان تیم میهمان از جمله علی قلی‌زاده که در هتلی تازه‌ساز اقامت داشتند، از فاجعه جان به در بردند. عملیات جست‌وجو ادامه دارد و دقیقه به دقیقه، تعداد درگذشتگان این فاجعه بیشتر و بیشتر می‌شود.

تورک‌اصلان، زنده بیرون نیامد
در میان مفقودین، در کنار بسیاری شهروندان که جانشان بسیار باارزش بوده و هرکدام عزیزان خانواده‌ای هستند، نام کریستین آتسو و ایوپ تورک‌اصلان، سنگربان 28 ساله مالاتیاسپور که فصل گذشته از سوپرلیگ به سطح پایین‌تر سقوط کرد و این فصل نیز در قعر جدول سطح دوم فوتبال ترکیه قرار گرفته، به چشم می‌آمد اما عصر دوشنبه، امدادگران بر خلاف همسرش، جسد «بی‌جان» او را از زیر آوار بیرون کشیده و نامش را در میان درگذشتگان این حادثه دردناک به ثبت رساندند.
ورزش کشور تا اطلاع ثانوی تعطیل شد
طبق اعلام رسمی وزیر ورزش ترکیه، تا اطلاع ثانوی هرگونه فعالیت ورزشی در این کشور متوقف خواهد شد تا زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی این کشور برای خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان و مجروحان این اتفاق تلخ مورد استفاده قرار گیرد. ورزشکاران زیادی همچون مردم عادی زیر آوار مانده‌اند و درخواست افراد مشهور برای کمک‌رسانی به این کشور، ادامه دارد. در میان واکنش‌ها، درخواست اشکبار ولکان دمیرل، سنگربان سابق تیم ملی ترکیه و مربی فعلی تیم هاتای اسپور برای کمک‌رسانی به زلزله زدگان و همچنین طاها آکگول، کشتی‌گیر ترک جلب توجه می‌کند. گفته می‌شود بیش از 40 ورزشکار نیز زیر آوار مانده‌اند که جامعه ورزش امیدوار است همچون سایر زلزله‌زدگان، سرنوشتی متفاوت با تورک‌اصلان در انتظارشان بوده باشد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری