football360 logo

هفته بیست‌وسوم لیگ برتر انگلیس به روایت آمار؛ رکوردهای شگفت‌انگیز کین

17 بهمن 1401 ساعت 11:014 نظر
کین در روز سلاخی منچسترسیتی به رکورد ۲۰۰ گل در لیگ رسید.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، هفته جدید لیگ برتر انگلیس جمعه شب با توقف چلسی در مقابل فولام آغاز شد تا روند غم‌انگیز تیم پاتر بعد از صرف هزینه ۳۰۰ میلیون پوندی در زمستان همچنان ادامه پیدا کند. آرسنال با یک بازی دور از حد انتظار در زمین اورتون با یک گل مغلوب شد؛ هرچند شاگردان گواردیولا در منچستر سیتی، هدیه اورتون را باز نکرده، پس فرستادند و با یک عملکرد ضعیف اسیر تیم 10 نفره تاتنهام شدند که با گل هری‌کین به برتری میلی‌متری رسید. لیورپول با ۳ گل در زمین ولورهمپتون شکنجه شد و به رده دهم سقوط کرد و منچستر یونایتد در روز اخراج کاسمیرو با گل‌های فرناندس و راشفورد از سد کریستال پالاس گذشت.

نیوکاسل ۲ امتیاز خانگی مهم را در مقابل وستهام از دست داد و برایتون با گلزنی مجدد میتوما به ۳ امتیاز مسابقه مقابل بورنموث رسید. برنتفورد با ۳ گل تیم نگون‌بخت ساوتهمپتون را در قعر جدول نگه داشت و لسترسیتی با نتیجه ۴ بر ۲ استون ویلا را شکست داد. والی برنون جانسون برای برتری تیم متحول‌شده ناتینگام فارست مقابل لیدزیونایتد کافی بود و شاگردان استیو کوپر به رده چهاردهم جدول رسیدند. 

باخت گواردیولا در بازی بزرگ 

مهم‌ترین بازی این هفته فوتبالی انگلیس با مقاومت دلیرانه تاتنهام در مقابل منچسترسیتی همراه شد. گل زودهنگام کین روی یک اشتباه دفاعی، خروس‌ها را پیش انداخت اما عملکرد بی‌نظیر خط دفاعی و همین‌طور هوگو یوریس که عملکرد ضعیف خود در بازی رفت را جبران کرد، مانع گلزنی سیتیزن‌ها شد. آن‌ها حتی بعد از اخراج رومرو در دقایق پایانی هم از ایجاد موقعیت جدی گلزنی ناتوان بودند و ۳ امتیاز حساس و حیاتی از چنگ مهم‌ترین تعقیب‌کننده آرسنال پرید. منچستر سیتی هر ۵ بازی خود در ورزشگاه تازه تأسیس تاتنهام را با شکست و بدون گل زده به اتمام رسانده؛ در حالی که در این بازی‌ها مجموعاً ۸۴ شوت راهی دروازه اسپرز شده. هری کین با ۲۶۷ گل به بهترین گلزن تاریخ تاتنهام تبدیل شد. او همچنین بعد از آلن شیرر (۲۶۰) و رونی (۲۰۸) به سومین بازیکنی تبدیل شد که به آمار ۲۰۰ گل در لیگ برتر می‌رسد. کین در عرض ۲۲ مسابقه به رکورد ۱۷ گل در لیگ امسال رسید؛ برابر با آمار گلزنی‌اش در کل فصل گذشته (۱۷ گل در ۳۷ بازی). ارلینگ هالند برای نخستین بار در بازی‌های امسال لیگ موفق به شوت‌زنی نشد. 

شکست غیرمنتظره توپچی‌ها 

نخستین مسابقه اورتون تحت هدایت شان دایچ با عملکردی بی‌نظیر همراه بود که به زمینگیر شدن تیم در حال پرواز آرسنال منجر شد. دروازه رمسدیل در نیمه دوم باز شد اما زنگ خطر خیلی زودتر و از همان ابتدای مسابقه به صدا درآمده‌ بود. حملات مکرر میزبان با بدشانسی از دست می‌رفت تا این که در نهایت ضربه سر تارکوفسکی دومین شکست فصل را به توپچی‌ها تحمیل کرد. آرتتا هر ۳ مسابقه خارج از خانه اخیر خود مقابل اورتون را با باخت پشت سر گذاشته. او به نخستین سرمربی تاریخ توپچی‌ها تبدیل شد که ۳ بار متوالی در گودیسون پارک تن به شکست می‌دهد. شان دایچ به دومین سرمربی تاریخ لیگ برتر تبدیل شد که در اولین مسابقه‌اش روی نیمکت یک تیم صدرنشین جدول را شکست می‌دهد. نخستین بار آلن کربیشلی در پائیز ۲۰۰۶ به عنوان سرمربی جدید وستهام منچستریونایتد را شکست داده‌ بود. دایچ همچنین حسرت ۱۰۵ روزه تافی‌ها برای پیروزی در یک مسابقه لیگ را در اولین بازی‌اش پایان داد. آرسنال برای نخستین بار در ۸ فصل اخیر، برای ۵ مسابقه متوالی با ترکیب اصلی مشابه به میدان رفت. دروازه آرسنال در نیمه نخست با ۸ شوت تهدید شد؛ بیش‌تر از هر بازی دیگر در این فصل. 

گلزنی مجدد راشفورد 

منچستریونایتد در مقابل کریستال پالاس که همیشه برای آن‌ها حریفی دشوار به شمار می‌رود، پیروز شد. خطای هند منجر به پنالتی هیوز خیلی زود تیم مهمان را به ورطه فرو برد تا این که ضربه محکم راشفورد در اواسط نیمه دوم کار شاگردان ویرا را یکسره کرد. بلافاصله بعد از اخراج کاسمیرو به دلیل حرکت غیرورزشی، پالاس با گل شلوپ اختلاف را به حداقل رساند اما آن‌ها تا انتهای مسابقه فرصت جبران به دست نیاوردند. منچستر یونایتد به رکورد ۱۳ پیروزی خانگی متوالی در تمام مسابقات رسید؛ بیش‌تر از هر روند مشابه در ۱۲ سال گذشته. کاسمیرو برای نخستین بار در ۳۶۶ مسابقه دوران حرفه‌ای خود در فوتبال باشگاهی مستقیماً اخراج شد. رکورد بی‌نظیر شکست‌ناپذیری منچستریونایتد در ۳۰۹ مسابقه خانگی که نیمه نخست را برنده به رختکن رفته‌اند، همچنان ادامه دارد. فرناندس در هر ۶ مسابقه اخیر خود در لیگ روی یک گل تأثیر مستقیم گذاشته. 

تداوم روزهای بد چلسی و لیورپول 

نخستین مسابقه این هفته با توقف بدون گل چلسی در یک بازی نه‌چندان جذاب همراه شد تا فولام بعد از ۱۱ سال در استمفوردبریج امتیاز بگیرد. کم‌تر از ۲۴ ساعت بعد رقیب میانه جدولی آن‌ها، لیورپول با نتیجه تحقیرآمیز ۳ بر صفر مغلوب ولورهمپتون شد. قبل از این که کار به دقیقه ۱۲ برسد، میزبان با گل به خودی ماتیپ و شلیک داوسون پیش افتاده بود؛ نتیجه‌ای که در نیمه دوم با گل نوس تثبیت شد. ولورهمپتون که از ۱۵ مسابقه نخست فصل تنها ۲ برد کسب کرده‌ بود در ۶ بازی اخیر زیر نظر لوپتگی به ۳ برد رسیده. دروازه تیم کلوپ امسال بیش‌تر از هر تیم دیگر در ۵ دقیقه ابتدایی مسابقات باز شده. لیورپول هفتمین شکست فصل را تجربه کرد؛ بیش‌تر از مجموع تعداد شکست‌های ۳ فصل اخیر. همچنین تعداد گل‌های خورده لیورپول با اورتون (۲۸) برابر شد. سرخ‌ها برای نخستین بار در دوران حضور یورگن کلوپ، ۳ مسابقه متوالی خارج از خانه را با شکست پشت سر گذراندند. گراهام پاتر در ۱۵ مسابقه نخست خود روی نیمکت چلسی ۶۴ بار ترکیب اصلی تیم را تغییر داده؛ بیش‌تر از هر سرمربی دیگر در تاریخ لیگ و فقط کم‌تر از ۱۵ مسابقه اول توماس توخل در چلسی (۶۶ تغییر). رتبه سوم و چهارم در این مورد هم با ۶۲ و ۵۹ تغییر در اختیار ویالی و دی‌متئو، سرمربیان سابق چلسی است. 

توقف کلاغ‌ها 

نیوکاسل برای چهارمین بار در ۵ مسابقه اخیر تن به تساوی داد. پیروزی در این بازی‌ها می‌توانست شاگردان ادی هاو را به فاصله ۲ امتیازی آرسنال در صدر جدول برساند اما آنها حالا نفس‌های گرم تاتنهام را پشت سرخود احساس می‌کنند. در عرض ۳ دقیقه اول مسابقه توپ ۲ بار از خط دروازه فابیانسکی گذشت. گل اول با دخالت VAR مردود شد اما گل ویلسون تا دقیقه ۳۲ که لوکاس پاکوئتا روند کلین شیت‌های متوالی نیوکاسل را بر باد داد پابرجا ماند. کالوم ویلسون به رکورد ۱۰ گل مقابل وستهام رسید؛ بیش‌تر از هر تیم دیگر در دوران بازی‌اش. روند شکست‌ناپذیری کلاغ‌ها به ۱۶ مسابقه متوالی رسید؛ حداقل ۳ مسابقه بیش‌تر از هر تیم دیگر در فوتبال اروپا. روند ۶ کلین شیت متوالی نیک پوپ هم  مقابل وستهام به پایان رسید. 


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری