football360 logo

آلومینیوم، برنده نبرد جان‌سخت‌ها در اراک/ «تمیروف» روزهای بحرانی «مطهری» را تمدید کرد!

18 بهمن 1401 ساعت 17:0220 نظر
هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال ایران با برتری آلومینیوم اراک و تساوی تیم‌های نساجی مازندران و پیکان تهران آغاز شد.

به گزارش فوتبال 360، تقابل استقلال و نفت مسجدسلیمان در کنار دوئل فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان جزو مهم‌ترین دیدارهای روز نخست هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال ایران به شمار می‌آیند اما پیش از آنکه این 2 مسابقه برگزار شود، هفته نوزدهم با انجام 2 دیدار در اراک و قائمشهر افتتاح شد و تیم‌های آلومینیوم اراک-مس رفسنجان و نساجی مازندران-پیکان تهران به مصاف هم رفتند.

برد خانگی آلومینیوم با درخشش «زاپاتا»

آلومینیوم اراک با هدایت مهدی رحمتی روزهای پرفراز و نشیبی را در لیگ بیست‌ودوم گذرانده بود و امروز شاگردان رحمتی در خانه به دنبال آن بودند تا بتوانند فاصله خود با صدر جدول را کاهش بدهند. آن‌ها برای نزدیک‌تر شدن به کورس مدعیان امروز باید برابر همسایه خود در جدول رده‌بندی قرار می‌گرفتند و مس رفسنجان با هدفی مشابه به اراک سفر کرد. نکته جالب‌توجه اینکه هر 2 تیم تا پیش از مسابقه امروز در جدول رده‌بندی 25 امتیازی بودند و تفاضل گل بهتر مس باعث شده بود جایگاه این تیم در جدول بالاتر از آلومینیوم باشد.

مسی‌ها که تنها یک باخت در لیگ بیست‌ودوم دارند، در 9 بازی اخیر خود را نباخته بودند و آن‌سوی میدان هم تیم آلومینیوم اراک در 4 بازی قبلی خود شکست‌ناپذیر بود و عملکرد خوب 2 تیم در فاز دفاعی حکایت از یک بازی نزدیک و احتمالاً کم گل داشت. موعود بنیادی‌فر داور باتجربه فوتبال ایران از سوی کمیته داوران برای قضاوت مسابقه امروز انتخاب شده بود و از ساعت 15، نبرد تیم‌های آلومینیوم اراک و مس رفسنجان در ورزشگاه امام خمینی اراک آغاز شد.

سفیدپوشان اراکی بازی را بهتر آغاز کردند و نمایش تهاجمی شاگردان مهدی رحمتی باعث شد تا پیش از دقیقه 10، 2 موقعیت جدی گلزنی روی دروازه مس رفسنجان ایجاد شود و حتی محمدرضا آزادی موفق به گلزنی هم شد که او در موقعیتی آفساید موفق به گلزنی شده بود و گل مهاجم جوان اراکی‌ها مردود اعلام شد. با وجود مردود شدن این گل، شاگردان رحمتی سعی داشتند تا بتوانند روی دروازه حریف خلق موقعیت کنند که روی یک حمله برق‌آسا، هانسل زاپاتا به سرعت توپ را به محوطه جریمه مس رساند و در اختیار محمدرضا آزادی قرار داد که مهاجم جوان آلومینیوم با عبور از سد حامد لک، موفق به‌ثبت اولین گل مسابقه به سود آلومینیوم در دقیقه 23 شد.

شاگردان ربیعی بعد از دریافت گل نخست در تلاش بودند تا بتوانند روی دروازه آلومینیوم اراک خلق موقعیت کنند اما نمایش خوب و بی‌نقص خط دفاعی اراکی‌ها باعث شد تا نارنجی‌پوشان رفسنجانی در خلق موقعیت جدی گلزنی ناکام باشند و در نقطه مقابل، شاگردان مهدی رحمتی به خوبی توانستند بازی را مدیریت کنند و از اندوخته یک‌گله خود دفاع کردند تا نیمه نخست با برتری یک بر صفر آلومینیوم به پایان برسد.

اراکی‌ها به مانند نیمه نخست، در نیمه دوم هم تیم برتر زمین مسابقه بودند و هانسل زاپاتا ستاره کلمبیایی آلومینیوم با استفاده از اشتباه خط دفاعی حریف با یک حرکت استثنایی توانست توپ را در دقیقه 51 وارد دروازه مس کند تا خیال شاگردان مهدی رحمتی از رسیدن به برد خانگی تقریباً آسوده شود. بعد از دریافت گل دوم، محمد ربیعی به سراغ تغییر و تحولات در خط حمله تیمش رفت که تعویض‌های ربیعی خیلی زود جواب داد و گادوین منشا 4 دقیقه بعد از حضورش در زمین مسابقه موفق شد در نقش گلزن بدرخشد تا هم به ناکامی‌های خود در لیگ بیست‌ودوم پایان بدهد و هم امید را به اردوی تیمش بازگرداند.

2 تیم در 30 دقیقه پایانی مسابقه نمایش پایاپایی و نزدیکی داشتند و موقعیت‌های گلزنی خوبی روی دروازه 2 تیم ایجاد شد. مسی‌ها برای رسیدن به گل تساوی در خانه حریف تلاش می‌کردند و در آن‌سوی میدان هم شاگردان مهدی رحمتی به دنبال گل سوم بودند تا بتوانند خیال‌شان را کسب پیروزی خانگی آسوده کنند اما تلاش بازیکنان 2 تیم برای رسیدن به گل بی‌ثمر بود تا نتیجه بازی تغییری نکند و آلومینیوم اراک بتواند در خانه با نتیجه 2 بر یک از سد مس رفسنجان بگذرد.

شاگردان رحمتی با کسب هفتمین برد فصل، در جدول رده‌بندی 28 امتیازی شدند و در فاصله یک‌امتیازی با تراکتور در جایگاه ششم جدول قرار گرفتند. مس رفسنجان هم با قبول دومین شکست در فصل جاری، با 25 امتیاز به رتبه هفتم سقوط کرد و موفقیت سایر رقبا می‌تواند شاگردان ربیعی را تا رتبه نهم جدول در پایان هفته نوزدهم پایین بفرستد. اراکی‌ها بعد از برد روحیه‌بخش در خانه، دوشنبه بیست‌وچهارم بهمن‌ماه در جریان رقابت‌های هفته بیستم در دیداری حساس میهمان تراکتور هستند و مس رفسنجان هم در همان روز باید در خانه برابر فولاد خوزستان قرار گیرد.

اولین تساوی هفته در قائمشهر

نساجی مازندران با هدایت حمید مطهری بعد از 3 شکست در 4 بازی اخیر، امروز در خانه به دنبال جبران‌مافات بود و شاگردان مطهری برای بازگشت به نیمه نخست جدول و کسب دوباره رتبه‌ای تک‌رقمی، در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر باید برابر پیکان تهران قرار می‌گرفتند. خودروسازان که روزهای پرتلاطمی را در فصل جاری پشت سر گذاشته‌اند، در 2 هفته اخیر توانسته بودند 4 امتیاز ارزشمند به‌دست بیاورند و برای رسیدن به رتبه‌ای تک‌رقمی در جدول به دنبال برد در قائمشهر بودند.

یعقوب آشوری مسئولیت قضاوت در مسابقه حساس امروز را برعهده داشت و از ساعت 15، نبرد تیم‌های نساجی مازندران و پیکان تهران در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر و در حضور تماشاگران علاقه‌مند به تیم نساجی آغاز شد. شاگردان مطهری که در دیدار خانگی امروز، بازی را بهتر آغاز کردند تا آستانه رسیدن به گل برتری هم در دقایق ابتدایی بازی پیش رفتند. درخشش رشید مظاهری در درون دروازه پیکان باعث شد تا حملات مازنی‌ها به سرانجام نرسد و حامد شیری با وجود خلق 2 موقعیت گلزنی، ناکام در باز کردن دروازه مظاهری بود.

خودروسازان در ادامه نیمه نخست توانستند از لاک دفاعی خارج و روی دروازه نساجی خطرآفرین شوند که شاگردان مجتبی حسینی در خط حمله دقت کافی را نداشتند و همین عدم دقت کافی باعث شد تا حملات پیکانی‌ها هم روی دروازه نساجی بی‌ثمر باشد و نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان برسد. در آغاز نیمه دوم، بی‌احتیاطی بهروز نوروزی‌فرد و خطا روی صابر حردانی از سوی داور مسابقه پنالتی تشخیص داده شد که حامد شیری در دقیقه 49 توانست برخلاف حرکت رشید مظاهری دروازه پیکان را باز کند تا هم خود را به صدر جدول گلزنان برساند و هم تیمش را در آستانه کسب پیروزی قرار بدهد.

شاگردان مجتبی حسینی بعد از دریافت گل، حملات پردامنه‌تری را روی دروازه نساجی طراحی کردند که بعد از چند فرصت‌سوزی متوالی سرانجام شرزود تمیروف توانست با استفاده از اشتباه عجیب خط دفاعی حریف در دقیقه 70 گل تساوی را وارد دروازه نساجی کند. تمیروف بعد از باز کردن دروازه نساجی و به‌ثمر رساندن گل تساوی به سود پیکان، شادی کریستیانو رونالدویی را از خود به اجرا در آورد که در نوع خود جالب‌توجه بود.

مازنی‌ها که برد خانگی را از دست رفته می‌دیدند، در 20 دقیقه پایانی مسابقه در تلاش بودند تا بتوانند به گل تساوی برسند اما شاگردان حمید مطهری با وجود خلق چند موقعیت گلزنی نصفه‌ونیمه، نتوانستند به خواسته خود برسند و در نقطه مقابل، پیکانی‌ها که با چشم‌انداز کسب حداقل امتیاز به قائمشهر سفر کرده بودند، توانستند به خوبی از اندوخته یک امتیازی خود دفاع کنند تا اولین تساوی هفته نوزدهم در قائمشهر میان تیم‌های نساجی مازندران و پیکان تهران به‌ثبت برسد.

نساجی با تساوی خانگی در مسابقه امروز، برای پنجمین بازی پیاپی در کسب پیروزی ناکام بود اما با این وجود، شاگردان مطهری با یک بازی بیشتر نسبت به ملوان، توانستند با 22 امتیاز به رتبه دهم جدول صعود کنند. البته جایگاه آن‌ها مطمئن نیست و احتمال دارد در صورت موفقیت ملوان و ذوب‌آهن در هفته نوزدهم، نساجی تا جایگاه دوازدهم پایین برود!

پیکان تهران هم با تک امتیاز به‌دست آمده در بیرون از خانه، نهمین تساوی خود در لیگ بیست‌ودوم را به‌ثبت رساند تا شاگردان مجتبی حسینی با 21 امتیاز در رتبه دوازدهم جدول باقی بمانند. نساجی در هفته بیستم لیگ برتر، سه‌شنبه بیست‌وپنجم بهمن‌ماه در کرمان میهمان مس است و پیکان تهران هم روز دوشنبه بیست‌وچهارم بهمن‌ماه باید در خانه برابر استقلال قرار گیرد.

در ادامه دیدارهای هفته نوزدهم، از ساعتی پیش استقلال در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف نفت مسجدسلیمان رفته و در آخرین دیدار روز نخست هفته نوزدهم، فولاد خوزستان از ساعت 18 در ورزشگاه شهدای فولاد برابر سپاهان اصفهان قرار خواهد گرفت.

خلاصه بازی نساجی ۱-۱ پیکان
نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری