football360 logo

بازگشت استقلال به کورس با جادوی «قایدی»؛ نمره 20 کلاس

19 بهمن 1401 ساعت 01:0849 نظر
مهدی قایدی مهمترین ستاره استقلال، در مسیر بازگشت دوباره به کورس قهرمانی بوده است.

به گزارش فوتبال 360، مهدی قایدی این فصل، روزهای خوبی در پیراهن استقلال نداشت و به نظر می‌رسید افشای هزینه یک میلیون و دویست هزار دلاری برای او، فشار روی این بازیکن را بیشتر هم بکند. قایدی اما در مسیری معکوس حرکت کرده و در هفته‌های اخیر،‌ با اوج گرفتنش نشان داده چرا استقلالی‌ها تا این حد برای جذب او اصرار داشتند. پیشرفتی قدم به قدم، که حالا قایدی را تبدیل به مهمترین بازیکن استقلال در این هفته‌ها کرده است.

نجات سا پینتو

قایدی دو بار در این فصل، سا پینتو را از خطر اخراج دور کرده و منجی این سرمربی پرتغالی محسوب می‌شود. اوج گرفتن قایدی در این فصل، از بازی جام حذفی با تراکتور آغاز شد. بازی که قایدی، به عنوان بازیکن جانشین به زمین رفت. استقلالی‌ها در وقت اضافه اول، با گل اسدی از تراکتور عقب افتادند اما دو پنالتی که قایدی در نیمه دوم وقت اضافه از حریف گرفت، باعث شد برنده از زمین خارج شوند. استقلال پس از پیروزی در جام حذفی، در لیگ برتر به سپاهان باخت و دوباره شایعه اخراج سا پینتو قوت گرفت. این بار در بازی استقلال و ملوان، قایدی با نفوذی سریع از سمت چپ، پایه‌گذار گل اول تیمش شد و آبی‌پوشان را فشار خارج کرد. گلی که نقطه شروع دوباره استقلال و سا پینتو در لیگ برتر بود. 

نزدیک شدن به صدر

استقلال پس از شکست مقابل سپاهان، 8 امتیاز از پرسپولیس صدرنشین عقب بود و به نظر می‌رسید شانس زیادی برای قهرمانی ندارد. آن‌ها در فاصله 3 هفته، با سه برد پیاپی به 3 امتیازی صدر جدول رسیده‌اند. قایدی ستاره استقلال، در بازگشت موفق به کورس قهرمانی لیگ برتر بود. بازی با ملوان، قایدی پایه‌گذار گل اول آبی‌ها بود. بازی با مس کرمان که استقلال گل اول را خورد، باز هم قایدی با حرکتی انفرادی گل مساوی را پایه‌گذاری کرد و گل سوم را هم، خودش برای استقلال زد. در بازی این هفته با نفت مسجدسلیمان قایدی با زدن دو گل، موثرترین بازیکن در برد ارزشمند تیم سا پینتو محسوب می‌شد. او که یک تنه استقلال را در جام حذفی نگه داشت، در سه بازی اخیر تیمش در لیگ برتر هم روی 6 گل نقش مستقیم داشته تا استقلالی‌ها، به قهرمانی لیگ برتر امیدوار بمانند. او در دقایق پایانی بازی با نفت مسجدسلیمان یک پنالتی دیگر هم گرفت که خودش آن را از دست داد و تاثیرگذاری‌اش روی گل‌ها، بیشتر نشدند.

امیدوار به بازی‌های بزرگ

استقلال نیم فصل اول لیگ برتر، عملکرد موفقی در بازی‌های بزرگ نداشت. آن‌ها فقط مقابل گل‌گهر برنده شدند و بازی با سپاهان، پرسپولیس، تراکتور، مس رفسنجان و فولاد در پیروزی ناکام بودند. استقلال دور برگشت هم به سپاهان باخته اما دیگر بازی‌های سخت آن‌ها در نیم فصل دوم، از 3 هفته دیگر آغاز می‌شوند. بازی‌هایی که می‌توانند تفاوت استقلال با نیم فصل اول را نشان دهند. قایدی که هنوز به تیم‌های بزرگ لیگ برتر گل نزده، امید اول تیمش در این بازی‌هاست. بازیکنی که در جام حذفی، نشان داد با نیم فصل اول شرایط متفاوتی دارد و می‌تواند نتیجه یک بازی سرنوشت‌ساز را، به تنهایی تعیین کند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری