football360 logo

واکنش‌ها به فوت «بلاژویچ»؛ یکی از بهترین‌ها را از دست دادیم

19 بهمن 1401 ساعت 15:2087 نظر
فوت «میروسلاو بلاژویچ» امروز جامعه فوتبال را متأثر کرد.

به گزارش فوتبال 360، میروسلاو بلاژویچ سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران که مدت‌ها بود با بیماری سرطان دست‌وپنجه نرم می‌کرد، سرانجام امروز در سن 87 سالگی از دنیا بار سفر بست تا یکی از چهره‌های فراموش‌نشدنی و نام‌آشنای فوتبال ایران و جهان، به دیار باقی برود. بعد از فوت بلاژویچ، رسانه‌های کشور کرواسی به طور ویژه این خبر تلخ را پوشش دادند و در ایران هم چهره‌های نام‌آشنا نسبت به اتفاق رخ داده واکنش نشان دادند.

نمی‌شود نقش او را در فوتبال ایران کتمان کرد

علی دایی که سابقه همکاری با بلاژویچ را در تیم ملی داشت و شاگرد او بود، در گفت‌وگو با خبر آنلاین در واکنش به خبر فوت سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت: «تا آن زمان یکی از بهترین مربیانی بود که به ایران آمده بود؛ با هیجان خاص خودش. سبک کاری‌اش این بود و خیلی بازیکنان را تهییج می‌کرد. کنار زمین با بازیکنان شوخی می‌کرد. یک مربی با دانش و انسانی شریف که نمی‌شود نقشش را در فوتبال ایران کتمان کرد».

دایی با اشاره به اتفاقات دوران بلاژویچ گفت: «بلاژ خیلی از عوامل را بررسی می کرد. یکی از اتفاقات بد این بود که به خاطر یک جابه‌جایی در بحرین ماندیم. در آن فضا جوی ایجاد شد که باعث شد پروژه بلاژویچ به سرانجام نرسد و تیمی که شایستگی صعود به جام جهانی را داشت نتواند راهی آن تورنمنت شود».

اسطوره فوبتال ایران درباره شایعات بحرین و غذای سفارت گفت: «البته خیلی هم شایعه نبود. همه چیز از اینجا شروع شد که ما در بحرین زیاد ماندیم. اگر سفر ما کوتاه‌تر بود، شاید اتفاق‌های دیگری می‌افتاد. جو آنجا زیاد خوشایند نبود. بازی افتضاحی انجام دادیم و نمی‌توانیم بعد از باخت حالا همه چیز را گردن بلاژویچ بیندازیم. روحش شاد باشد».

شخصیت کاریزماتیک و دوست‌داشتنی بود

عادل فردوسی‌پور در واکنش به فوت سرمربی سابق تیم ملی ایران گفت: «بلاژویچ شخصیت کاریزماتیک و دوست‌داشتنی بود و به لحاظ فوتبالی هم خیلی به ما کمک کرد. درست است که ما با او به جام جهانی نرفتیم ولی نسل خیلی خوبی به فوتبال ما معرفی کرد و تیم خیلی جذاب و دوست‌داشتنی داشتیم که خوب فوتبال بازی می‌کرد. در مقدماتی جام جهانی با بلاژ بدشانس بودیم ولی اتفاقات خیلی خوبی زمان او رقم خورد و فوتبال ما شناخته‌شده‌تر شد. خیلی جذاب بازی می‌کردیم و شخصیت خودش هم هیجان فوق‌العاده‌ای داشت و با حرارت خاصی صحبت می‌کرد. در آن برنامه‌ای که با پژمان راهبر و مرحوم احمدپور داشتیم خیلی برنامه عجیب غریب و خوبی شد».

فردوسی‌پور درباره مناظره برگزارنشده گفت: «فکر کنم قرار بود پژمان راهبر و احمدپور باهم بنشینند و او هم جدا. که بعد گفت من پوست کروکودیل نداشتم!»

عادل فردوسی‌پور درباره استفاده از لقب سیاه‌باز برای بلاژویچ گفت: «من خیلی این واژه را دوست ندارم. آدم خیلی پیچیده و زرنگی بود ولی کلمه سیاه‌باز خیلی قشنگ نیست».

پیغام اینستاگرامی «برانکو» و واکنش «چلنگر» به فوت «بلازویچ»

برانکو ایوانکوویچ که در نقش دستیار بلاژویچ فعالیت می‌کرد و سپس جای او را در تیم ملی گرفت، در پیامی اینستاگرامی نسبت به درگذشت سرمربی سابق تیم ملی ایران و کرواسی واکنش نشان داد و گفت: «تسلیت صمیمانه به خانواده محترم میروسلاو چیرو بلاژویچ عرض می‌کنم».


رضا چلنگر هم که در نقش مترجم بلاژویچ کار خود را دنبال می‌کرد، از شنیده شدن این خبر شوکه شده و در مصاحبه خود گفته است: «یا خدا! وای! وای !وای! بهم ریختم.کی این اتفاق افتاد؟ یک مرد بزرگ را از دست دادیم. مردی بزرگ، مربی بزرگ، همه چیز تمام. برای شخص من که همه کار کرد».

چلنگر با اشاره به بیماری بلاژویچ توضیح داد: «سرطان داشت. از همان سال 1998. البته فرانسوی‌ها عملش نکردند و یک عمل جراحی در اتریش انجام داد. در ایران که بود همه‌چیز خوب بود اما رفته‌رفته همه‌چیز بدتر شدو این سری‌های آخر شیمی‌درمانی می‌کرد و در انظار عمومی حاضر نمی‌شد. از برانکو هم که می‌پرسیدم او هم بی خبر بود. بیشتر خبرها از طریق پسرش بود».

مترجم سابق تیم ملی فوتبال ایران درباره خاطراتش از سرمربی کروات گفت: «خاطرات زیادی از او دارم. یک‌طوری که اصلا باید بگویم خیلی از زندگی‌ام را مدیون او هستم. من در سفارت‌خانه مترجم بودم اما وقتی به فوتبال آمدم خیلی چیزها تغییر کرد. اصلا همسرم را بلاژ برای من خواستگاری کرد. ای خدا! باورم نمی‌شود. حتی یک گردنبند و عطر هم برای همسرم خرید. افتخار می‌کنم که در کنار این مرد بزرگ کار کردم».

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری