football360 logo

منچستریونایتد مقابل شوک اتفاق نیفتاده لیدز؛ نبرد رزها

19 بهمن 1401 ساعت 18:239 نظر
شیاطین سرخ اولین بازی بدون جسی مارش را برای حریف سنتی رقم می‌زنند.

به گزارش فوتبال 360، پس از اخراج جسی مارش از سمت هدایت لیدزیونایتد تصور می شد بازی بعدی منچستریونایتد مقابل این تیم با روی کار آمدن سرمربی جدید باشگاه حریف، سخت و پیچیده باشد. با این حال نیمکت هدایت لیدز هنوز به نام درخوری برای رئیس جدیدش نرسیده و شیاطین سرخ با تیمی روبه‌رو هستند که هدایت کننده شاخصی ندارد. لیدزیونایتد که موفق نشده هنوز شوک تغییر سرمربی را به تیمش منتقل کند امیدوار است با شوک ضعیف‌تر برکنار شدن سرمربی ناموفق خود مقابل یونایتد، جان تازه‌ای داشته باشد. منچستری‌ها هم با امید به توقف مدعیان اصلی قهرمانی و همچنین با بهره بردن از تعلل تیم‌های پایین‌تر در جدول در میادین حاضر می‌شوند. رقابت منچستر و لیدز یکی از نبردهای سنتی فوتبال باشگاهی انگلیس و معروف به نبرد رزهاست.

اوضاع منچستر یونایتد؛ در روی پاشنه راشفورد

او می‌خندد و گل می‌زند و گل می‌زند و می‌خندد. مهاجم شیاطین سرخ تا اینجای فصل ثابت کرده اگر سرمربی تیم کارش را بلد باشد، روحیه خوبی برای کمک به تیمش نشان خواهد داد. مارکوس راشفورد این روزها تبدیل به چهره اول شیاطین سرخ شده و در تمام مسابقات این تیم امید اول گلزنی منچستری‌هاست. در اولدترافورد در روی پاشنه راشفورد می‌چرخد. حال و روز منچستر هم با توقف مدعیان اصلی قهرمانی با نیم نگاه این تیم به آرزوهای دوردست و سخت رسیدن به رتبه‌های بالاتر و همین‌طور با تعلل تیم‌های پایین‌تر و نگاه از بالا و مقتدرانه تیم تن‌هاخ به سهمیه لیگ قهرمانان اروپا، از همه سال‌های اخیر بدون فرگوسن بهتر است. منچستر بیش از هر چیزی به نظم احتیاج داشت و تن‌هاخ این مقوله مهم را فعلا به تیم بازگردانده است. انتقادهایی هم از مرد هلندی نیمکت شیاطین و شیوه هدایتش در لیگ انگلیس می‌شود که شاید جدی کردن این انتقادها با توجه به تجربه فصل اول سرمربی منچستر و جایگاه فعلی‌اش در لیگ چندان منصفانه نباشد. یونایتد به اولدترافورد می‌آید تا یک تیم بدون سرمربی را که اتفاقا رقیب سنتی شیاطین هم نام دارد با قدرت شکست دهد و زنگ خطر را برای سیتی و رتبه دومش به صدا در بیاورد.

اوضاع لیدز؛ در جستجوی جانشین

نیمکت لیدز پس از رفتن مارش هنوز صاحب اصلی خود را نشناخته و این تیم یک مسابقه سخت و بزرگ را در اولدترافورد بدون سرمربی اصلی پیش رو دارد. حال و روز زردهای لیگ برتر انگلیس خوب نیست و آنها فقط با امید به انگیزه‌ای که رقابت با یونایتد می‌بخشد به اولدترافورد می‌آیند. هدایت کننده امروز لیدز دستیار سابق رالف رانگنیک در منچستر است و شاید منچستری‌ها دوست داشته باشند خاطرات بسیار تلخ دوران هدایت رانگنیک را با خشمی بر سر دستیار بی‌دفاعش خراب کنند. با این حال لیدز هم ستاره مورد توجه کم ندارد و نبرد سنتی با منچستر شاید انگیزه مضاعفی باشد که در کنار شوک اخراج سرمربی بتواند به کمک لیدز بیاید و این تیم را سربلند از خانه شیاطین بیرون بیاورد.

سابقه رویارویی؛ سرخ مثل پیراهن شیاطین

از سال 1998 تاکنون منچستریونایتد فقط 2 بار مقابل لیدز مغلوب شده است. همین گزاره، زمانی که بر آن دلالت می‌کند و عدد 2 جلوی ردیف بردهای لیدز، برای توصیف شرایط استیلای منچستر بر لیدز در نبرد رزها کافی به نظر می‌رسد. حریف سنتی یونایتد موفق نشده برای دشمن منچستری خود دردسر چندانی ایجاد کند و تاریخ این مسابقه به شدت در انحصار برتری شیاین سرخ قرار دارد. حتی مرور بازی‌های اخیر 2 تیم هم کار را برای تیم میهمان مسابقه سخت‌تر نشان می‌دهد. منچستریونایتد در 5 بازی آخر خود مقابل لیدز 4 بار پیروز میدان بوده که هر 4 برد این تیم با حداقل 3 گل همراه بوده و حداکثر 6 گل را برای شیاطین سرخ به ارمغان آورده است. با این حال نقطه دیگری در تاریخ این مسابقه وجود دارد که در هنوز در اختیار لیدزیونایتد است. میهمان امشب منچستر با 7 گل بازیکن سابق خود، میک جونز عنوان بهترین گلزن تاریخ این مصاف را در ا‌ختیار دارد. البته این عنوان هم می‌تواند با به ثمر رساندن 2 گل از برونو فرناندس، ستاره کنونی شیاطین سرخ به موفقیت‌های منچستر در نبرد رزها اضافه شود. فرناندس تاکنون 6 بار دروازه لیدز را باز کرده است. فارغ از تمام آمار و ارقام، لیگ برتر انگلیس در کنار خبرهای تلخ در رابطه با منچسترسیتی، کنار اوضاع نابسامان لیورپول و  کنار تمام اتفاقات ناخوشایند اخیرش دوست دارد با تماشای نبرد رزها حال خوب خودش را پیدا کند و لیدزیونایتد با جسارت همیشگی‌اش در هجوم به سمت دروازه رقبا این مسابقه را مستعد به ثمر رسیدن گل‌های زیادی می‌کند. احتمالا شاهد یک رقابت پر گل در لیگ انگلیس خواهیم بود. ضمن اینکه تقویم تغییر کرده لیگ برتر و متوالی شدن بازی‌های رفت و برگشت 2 تیم در لیگ نیز به حساسیت‌های مسابقه افزوده است.

فرم 2 تیم در 5 بازی اخیر لیگ

منچستریونایتد:

برد مقابل کریستال پالاس، باخت مقابل آرسنال، تساوی مقابل کریستال پالاس، برد مقابل منچسترسیتی، برد مقابل بورنموث.

10 گل زده، 6 گل خورده، گلزنی در تمام مسابقات و فقط یک کلین‌شیت.

لیدزیونایتد:

باخت مقابل ناتینگام فارست، تساوی مقابل برنتفورد، باخت مقابل استون‌ویلا، تساوی مقابل وستهام، تساوی مقابل نیوکاسل.

3 گل زده، 5 گل خورده، 2 کلین‌شیت و 3 بازی بدون گل زده.

حسین سعیدی نیکو


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری