football360 logo

صنعت‌نفت 1-2 پرسپولیس؛ خروج از بحران با درخشش «دیاباته»

19 بهمن 1401 ساعت 19:55145 نظر
سرخ‌پوشان پایتخت با درخشش «شیخ دیاباته» در آبادان مقابل صنعت‌نفت آباداانبه پیروزی رسیدند.

به گزارش فوتبال 360، هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال ایران به آخرین دیدار خود رسید، آن‌هم در شرایطی که روز گذشته استقلال در خانه توانست با 3 گل نفت مسجدسلیمان را شکست بدهد و سپاهان اصفهان هم در اهواز 3 امتیاز ارزشمند برابر فولاد خوزستان به‌دست آورد. پیش از برگزاری تقابل حساس صنعت‌نفت آبادان و پرسپولیس، تراکتور در تهران مقابل هوادار به پیروزی رسید و گل‌گهر سیرجان هم در دربی استان کرمان مقابل مس متوقف شد تا در میان مدعیان به جز گل‌گهر سایر تیم‌های مدعی موفق عمل کرده باشند.

سرخ‌پوشان پایتخت که با یک بازی کمتر در فاصله 3 امتیازی تا صدر جدول قرار گرفته و خود را هم‌امتیاز استقلال می‌دیدند، بعد از لغزش در 2 بازی اخیر مقابل فولاد خوزستان و آلومینیوم اراک، برای هم‌امتیاز شدن دوباره با سپاهانِ صدرنشین راهی جز کسب پیروزی در آبادان نداشتند و در نقطه مقابل، زردپوشان آبادانی با انگیزه شگفتی‌سازی و رسیدن به اولین پیروزی خانگی با هدایت ادسون تاوارس در میدان مسابقه امروز حاضر شده بودند.

ترکیب صنعت‌نفت آبادان

فرزین گروسیان، سباستین پیریز (از دقیقه 88: رضا امانی‌نژاد)، محمد قنبری (از دقیقه 40: امیرحسین فرهادی)، میثم تهی‌دست، یوسف وکیا، حسین سنگرگیر، فردین یوسفی، حکیم نصاری، طالب ریکانی (از دقیقه 88: محمدرضا جلیل مزهر)، مهدی ممی‌زاده (از دقیقه 88: محمدحسین باصری) و حسن بیت‌سعید (از دقیقه 53: علی فریدون)

سرمربی: ادسون تاوارس

ترکیب پرسپولیس تهران

احمد گوهری، گیورگی گولسیانی، مرتضی پورعلی‌گنجی، دانیال اسماعیلی‌فر، وحید امیری، سینا اسدبیگی، میلاد سرلک، مهدی ترابی (از دقیقه 64: سعید صادقی)، محمد عمری، شیخ دیاباته (از دقیقه 79: علی نعمتی) و عیسی آل‌کثیر (از دقیقه (1+90): فرشاد فرجی)

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

سعید صادقی با وجود گذر از روزهای مصدومیت ناکام در بازگشت به ترکیب اصلی پرسپولیس بود و آمادگی جسمانی او باعث شد تا یحیی گل‌محمدی تصمیم بگیرد همچنان نام صادقی خارج از ترکیب اصلی سرخ‌پوشان پایتخت بماند. نسبت به دیدار قبلی مقابل آلومینیوم اراک، سرمربی پرسپولیس 2 تغییر مهم داشت که نخستین تغییر او در خط حمله بود و عیسی آل‌کثیر جانشین امید عالیشاه شد تا برای اولین‌بار با 2 مهاجم تخصصی پرسپولیس در لیگ بیست‌ودوم از ابتدا به میدان برود. کمال کامیابی‌نیا هم با صلاحدید گل‌محمدی از ترکیب سرخ‌پوشان پایتخت خارج و جای خود را به سینا اسدبیگی در مسابقه امروز داده بود.

ادسون تاوارس هم نسبت به دیدار قبلی تیمش برابر هوادار که با شکست یک‌گله زردپوشان آبادانی به پایان رسید، تصمیم گرفت تا 3 تغییر مهم را در ترکیب اصلی تیمش اعمال کند و با خروج محمد طیبی، حسین ساکی و عباس بوعذار از ترکیب اولیه صنعت‌نفت، به جای آن‌ها با تصمیم تاوارس امروز یوسف وکیا، طالب ریکانی و حسن بیت‌سعید در ترکیب زردپوشان آبادانی قرار گرفته بودند تا ترکیبی تهاجمی‌تر نسبت به هفته گذشته صنعت‌نفت به میدان مسابقه با پرسپولیس بیاید.

پیام حیدری بعد از حواشی جنجالی چند هفته اخیر درباره داوری دیدارهای پرسپولیس و اعتراضات تندی یحیی گل‌محمدی، از سوی کمیته داوران به عنوان داور مسابقه امروز معرفی شده بود و حیدری از ساعت 18 در ورزشگاه تختی آبادان، سوت آغاز مسابقه تیم‌های صنعت‌نفت و پرسپولیس را به صدا در آورد. شاگردان تاوارس برخلاف انتظار بازی را بهتر آغاز کردند و نمایش تهاجمی زردپوشان آبادانی خیلی زود به گل ختم شد و روی ارسال حسین سنگرگیر، فردین یوسفی از غفلت مدافعان پرسپولیس استفاده کرد و در دقیقه 8 گل اول بازی را وارد دروازه احمد گوهری کرد.

سرخ‌پوشان پایتخت بعد از دریافت گل در تلاش برای خروج از لاک دفاعی و خلق موقعیت گلزنی روی دروازه صنعت‌نفت بودند اما شاگردان تاوارس عقب ننشستند و روی شوت دیدنی طالب ریکانی، زردپوشان آبادانی تا یک‌قدمی گل دوم هم پیش رفتند که درخشش احمد گوهری مانع گلزنی کاپیتان صنعت‌نفت شد. بعد از شوت ریکانی، سریال حملات پرسپولیس روی دروازه صنعت‌نفت آغاز شد که روی ریباند شوت پرقدرت سینا اسدبیگی که به تیرک دروازه صنعت‌نفت برخورد کرد، شیخ دیاباته در دقیقه 19 توانست گل تساوی را به سود پرسپولیس رقم بزند.

شاگردان یحیی گل‌محمدی بعد از رسیدن به گل تساوی بازی را در دسترس گرفتند و به دنبال رسیدن به گل برتری بودند اما حملات سرخ‌پوشان پایتخت راه به جایی نبرد و با وجود خلق موقعیت گلزنی روی دروازه حریف، پرسپولیس نتوانست به گل برتری در نیمه نخست دست پیدا کند تا 2 تیم با تساوی 1-1 و با گلزنی یوسفی و دیاباته به رختکن بروند.

پرسپولیسی‌ها نیمه دوم را هم تهاجمی آغاز کردند که خیلی زود کامبک سرخ‌پوشان پایتخت تکمیل شد و روی همکاری زیبای شیخ دیاباته با عیسی آل‌کثیر و استفاده از اشتباه مدافع صنعت‌نفت، دیاباته در دقیقه 47 توانست هم خود را 2 گله کند و هم تیمش را به گل دوم برساند تا کامبک شاگردان گل‌محمدی در آبادان کامل شود. بعد از به‌ثمر رسیدن گل دوم پرسپولیس، نفتی‌ها با تغییراتی تهاجمی به دنبال رسیدن به گل تساوی بودند و آن‌سوی میدان هم تلاش شاگردان یحیی گل‌محمدی برای رسیدن به گل‌های بیشتر بود.

2 تیم در اواسط نیمه دوم نمایش کم‌افت‌وخیزی داشتند و برخلاف انتظار، خبری از خلق موقعیت جدی روی دروازه تیم‌ها نبود. در 10 دقیقه پایانی 2 تیم موقعیت‌های خوبی به‌دست آوردند. اولین فرصت گلزنی برای نفتی‌ها روی دروازه پرسپولیس خلق شد که تعلل علی فریدون باعث شد تا توپ به فردین یوسفی برسد اما هافبک گلزن صنعت‌نفت این‌بار نتوانست توپ را به تور دروازه سرخ‌پوشان پایتخت برساند و ضربه او دفع شد. در ادامه یک فرصت خوب گلزنی برای پرسپولیس به وجود آمد که دانیال اسماعیلی‌فر نتوانست از این فرصت استفاده کند و در مقابل دروازه صنعت‌نفت ناکام در گلزنی بود و ضربه او جایی در چارچوب دروازه حریف نداشت.

ادسون تاوارس در دقایق پایانی مسابقه 3 تعویض همزمان داشت اما تعویض‌های انجام شده به کمک صنعت‌نفت نیامد تا در نهایت با درخشش شیخ دیاباته، سرخ‌پوشان پایتخت بعد از 2 بازی بتوانند مجدداً به پیروزی برسند. پرسپولیس با این پیروزی بیرون از خانه در جدول رده‌بندی 39 امتیازی شد و با تفاضل 15+ در جایگاه دوم جدول باقی ماند و صنعت‌نفت آبادان هم با 11 امتیاز و تفاضل 13- موقعیتش در رتبه پانزدهم تغییری نکرد. شاگردان یحیی گل‌محمدی در هفته بیستم، دوشنبه بیست‌وچهارم بهمن‌ماه در خانه میزبان هوادار هستند و صنعت‌نفت آبادان هم سه‌شنبه بیست‌وپنجم بهمن‌ماه باید در دربی خوزستان و در یکی از مهم‌ترین دیدارهای خود در لیگ بیست‌ودوم برابر نفت مسجدسلیمان در خانه حریف به میدان برود. 

نتایج کامل دیدارهای هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال ایران

سه‌شنبه هجدهم بهمن‌ماه

آلومینیوم اراک 2-1 مس رفسنجان

نساجی مازندران 1-1 پیکان تهران

استقلال تهران 3-1 نفت مسجدسلیمان

فولاد خوزستان 0-1 سپاهان اصفهان

چهارشنبه نوزدهم بهمن‌ماه

هوادار تهران 0-1 تراکتور تبریز

ذوب‌آهن اصفهان 1-1 ملوان بندرانزلی

گل‌گهر سیرجان 1-1 مس کرمان

صنعت‌نفت آبادان 1-2 پرسپولیس تهران

سپاهان اصفهان هفته نوزدهم را هم با صدرنشینی به پایان برد و شاگردان ژوزه مورایس توانستند با 39 امتیاز و تفاضل 18+ جایگاه خود را در رتبه نخست حفظ کنند. پرسپولیس با 39 امتیاز و تفاضل 15+ در جایگاه دوم جدول باقی ماند و آبی‌پوشان پایتخت با 36 امتیاز در رتبه سوم موقعیت خود را تثبیت کردند. تراکتور تبریز با 32 امتیاز و گل‌گهر سیرجان با 31 امتیاز دیگر تیم‌های مدعی لیگ بیست‌ودوم هستند. نفت مسجدسلیمان با 11 امتیاز و تفاضل 27- همچنان قعرنشین لیگ بیست‌ودوم است و صنعت‌نفت آبادان با 11امتیاز و تفاضل 13- در رتبه پانزدهم قرار دارد و مس کرمان با 15 امتیاز همچنان در جایگاه چهاردهم ایستاده است.

هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ایران از روز یکشنبه بیست‌وسوم بهمن‌ماه با دیدار پیکان و استقلال آغاز خواهد شد و در دیگر دیدارهای مهم هفته، دوشنبه بیست‌وچهارم بهمن‌ماه پرسپولیس در خانه به مصاف هوادار خواهد رفت و روز سه‌شنبه بیست‌وپنجم بهمن‌ماه هم طلایی‌پوشان اصفهانی در خانه برابر ذوب‌آهن قرار می‌گیرند.

خلاصه بازی صنعت نفت ۱-۲ پرسپولیس
نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری