football360 logo

صدور رأی جنجالی؛ «کاوه» در تراکتور ماندنی شد

19 بهمن 1401 ساعت 20:2054 نظر
با اعلام کمیته تعیین‌وضعیت فدراسیون فوتبال، «کاوه رضایی» همچنان بازیکن تیم تراکتور تبریز است.

به گزارش فوتبال 360، کاوه رضایی یکی از بازیکنانی بود که در نقل‌وانتقالات زمستانی اخبار متعددی پیرامون او به میان آمده بود. رضایی در ابتدای فصل به دنبال پیوستن به استقلال بود که در نهایت انتقال رضایی به جمع آبی‌ها رسمیت نیافت و او به تیم تراکتور تبریز پیوست اما گفته می‌شد که امضای یک تفاهم‌نامه باعث شده تا کاوه رضایی در نیم‌فصل شانس جدایی از تراکتور را داشته باشد و بر مبنای همان تفاهم‌نامه بود که مهاجم باتجربه فوتبال ایران در روز پایانی نقل‌وانتقالات زمستانی قراردادش را با تراکتور فسخ کرد.

تراکتوری‌ها بعد از فسخ قرارداد یک‌طرفه کاوه رضایی، از او به کمیته تعیین‌وضعیت شکایت کردند و جلسه‌ای 3 جانبه با حضور وکیل کاوه رضایی، مدیران باشگاه تراکتور و استقلال برگزار شد تا درباره آینده مبهم رضایی تصمیم‌گیری شود و در نهایت ساعتی پیش رأی نهایی درباره پرونده جنجالی مهاجم باتجربه فوتبال ایران در نقل‌وانتقالات زمستانی صادر شد.

رأی رسمی کمیته تعیین‌وضعیت؛ فسخ انجام شده، پذیرفته نیست

کمیته تعیین‌وضعیت فدراسیون فوتبال در رأی صادره خود پیرامون پرونده کاوه رضایی آورده است: «در پرونده شکایت کاوه رضایی از باشگاه تراکتور تبریز، کمیته وضعیت بازیکنان با توجه به استدلال های مندرج در دادنامه و با عنایت به لزوم رعایت آثار فسخ مورخ 6 بهمن ماه 1401، ضمن اعتبار قرارداد کاوه رضایی با باشگاه تراکتور تبریز برای فصل ورزشی 1402-1401 ، بازیکن مزبور را به دلیل فسخ قرارداد با باشگاه تراکتور، فاقد رابطه قراردادی تشخیص و ایشان را مشمول تبصره ماده 6 مقررات نقل و انتقالات نمی داند».

کاوه رضایی با توجه به فسخ غیرقانونی در ادامه فصل همچنان بازیکن تیم تراکتور است، به طوری‌که در رأی کمیته تعیین‌وضعیت آمده است: «بدیهی است بازیکن فوق پس از پایان فصل مسابقاتی 1402-1401 و در اولین پنجره نقل‌و‌انتقالات می تواند نسبت به انعقاد قرارداد با باشگاههای فوتبال ایران اقدام کند».

خیال آبی‌ها آسوده شد؛ در انتظار دریافت غرامت جنجالی؟

مدیران باشگاه استقلال در روزهای اخیر به دنبال جذب یک بازیکن خارجی بودند، هر چند که هنوز گزینه نهایی از سوی ریکاردو سا پینتو معرفی نشده است. با وجود اینکه گفته می‌شد آبی‌ها به دلیل شکایت آندره‌آ استراماچونی حق خرید بازیکن خارجی ندارند، اما نگرانی اصلی مدیران باشگاه استقلال درباره احتمال بازگشت رضایی به تیم‌شان بود.

کاوه رضایی با مدیران قبلی باشگاه تفاهم‌نامه‌ای جنجالی را به امضا رسانده بود که حالا طبق مفاد آن تفاهم‌نامه با توجه به عدم فسخ کاوه رضایی، او باید به آبی‌ها غرامت بدهد و خبری از بازگشتش به استقلال نیست تا جای خالی فهرست آبی‌پوشان پایتخت بعد از جدایی سیاوش یزدانی، خالی بماند و اگر مشکل آیین‌نامه‌ای وجود نیاید، احتمالاً استقلالی‌ها طی روزهای آینده اقدام به جذب یک بازیکن خارجی خواهند کرد. هر چند که در روزهای اخیر گفته شده که شاید با توجه به عملکرد خوب استقلال، سا پینتو از تصمیم خود منصرف شود و جای خالی فهرست آبی‌ها تا پایان فصل خالی بماند!

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری