football360 logo

منجی تازه پرسپولیس پیدا شد؛ «شیخ» در لباس «لوکادیا»

19 بهمن 1401 ساعت 21:52122 نظر
شیخ دیاباته با وجود دقایق کم بازی در این فصل، توانسته تاثیر پررنگی در خط حمله پرسپولیس داشته باشد.

به گزارش فوتبال 360، درخشش شیخ دیاباته در آبادان،‌ روند سخت پرسپولیس در هفته‌های اخیر را تمام کرد و پیروزی ارزشمندی به این تیم هدیه داد. پرسپولیسی‌ها در آبادان، خیلی زود غافلگیر شدند اما دیاباته با نمایشی شبیه بازی یورگن لوکادیا مقابل نفت مسجدسلیمان، توانست یک تنه سرنوشت بازی را به نفع این تیم تغییر دهد. دیاباته دوباره به روزهای خوبش برگشته و اگر مصدوم نشود، می‌تواند خیال پرسپولیسی‌ها را از داشتن یک گلزن تمام عیار راحت کند.

قاتل محوطه

شیخ دیاباته این فصل بیشتر بازی‌های لیگ را، بخاطر مصدومیت از دست داده اما هر وقت به زمین رفته، توانسته در محوطه جریمه حریف تاثیرگذار باشد. دیاباته بازی با مس رفسنجان دقایق پایانی به زمین رفت و پس از آن بازی با ملوان، مس کرمان، ذوب آهن و فولاد که به عنوان بازیکن ذخیره بیشتر فرصت بازی پیدا کرد، طبق آمار متریکا توانست 2 یا 3 بار دروازه حریف را با ضربه‌هایش تهدید کند. بازی این هفته مقابل صنعت نفت که در ترکیب اصلی قرار داشت هم 3 شوت زد که 2 ضربه او داخل چارچوب بودند و هر دو، تبدیل به گل شدند. تنها استثنا در کارنامه شیخ، بازی با آلومینیوم است. بازی هفته پیش که بخاطر 10 نفره شدن پرسپولیس، مسیر بازی تغییر کرد و توپ‌های کمتری به محوطه جریمه حریف رسید. یحیی گل‌محمدی هم برای بالا بردن دوندگی، دیاباته را بین دو نیمه بیرون کشید. کاری که دیاباته برای پرسپولیس انجام می‌دهد، شبیه وظیفه‌ای است که در هفته‌های ابتدایی یورگن لوکادیا به خوبی از پس از آن برآمد.

5+1 امتیاز

دیاباته با وجود حضور کوتاهش در ترکیب پرسپولیس، توانسته تا همینجای کار 5 امتیاز برای این تیم بگیرد. هفته یازدهم و بازی مقابل مس کرمان، ناکامی پرسپولیس در نیمه اول باعث شد گل‌محمدی دیاباته را از ابتدای نیمه دوم به زمین بفرستد. دقیقه 74، او سانتر سروش رفیعی را به تک گل پرسپولیس تبدیل کرد تا این تیم، 2 امتیاز بیشتر از این بازی به دست بیاورد. بازی پرسپولیس و صنعت نفت هم دیاباته با دو گلش، از باخت پرسپولیس پیروزی ساخت و این تیم صدرنشینی مشترک با سپاهان را حفظ کرد. دیاباته می‌توانست در بازی با فولاد هم با گرفتن پنالتی، جلوی شکست پرسپولیس را بگیرد اما اشتباه داور بر اساس نظر کارشناسان داوری فوتبال 360، فرصت این کار را از او گرفت. دیاباته یک بار هم مقابل آلومینیوم در محوطه جریمه سرنگون شد که در آن صحنه، پیش از ورود به محوطه در آفساید قرار داشت. این آمار تاثیرگذاری مستقیم او روی امتیازات پرسپولیس را، به 5 امتیاز می‌رساند.

بیستمین گل

دیاباته دو فصلی که بازیکن استقلال بود، 17 گل در لیگ برتر زد. از این 17 گل، 15 گل به لیگ نوزدهم و آقای گلی او در لیگ برتر مربوط می‌شوند. لیگ بیستم، دیاباته بخاطر مصدومیت‌های پیاپی حضور کمرنگی در ترکیب استقلال داشت و فقط در یک بازی، توانست 2 گل به تراکتور بزند. دیاباته این فصل اولین گلش را مقابل مس کرمان برای پرسپولیس زد و در بازی با صنعت نفت هم با دو گل، تعداد گل‌هایش در لیگ برتر ایران را به عدد 20 رساند. او با زدن 5 گل دیگر، می‌تواند به جمع 10 گلزن برتر خارجی در تاریخ لیگ برسد. اتفاقی که در صورت حفظ آمادگی جسمانی، برای او دست نیافتنی نخواهد بود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری