football360 logo

ستارگانی که بی‌خیال رقابت شدند؛ تو مهندسِ لیگ هستی آقای «آلوز»!

21 بهمن 1401 ساعت 19:3028 نظر
به‌نظر می‌رسد عنوان برترین پاسور فصل به کسی جز «ریکاردو آلوز» نخواهد رسید.

به گزارش فوتبال 360، جدول برترین بازیکنان لیگ بیست‌ودوم از حیث گلزنی و گل‌سازی کاملاً در شرایط متفاوتی قرار دارد؛ در جدول گلزنان، هر هفته رقابت تنگاتنگ‌تر می‌شود و باوجود ایستادن شمار گل‌های بهترین گلزن فصل روی عدد 6 اما مدعیان کفش طلای لیگ بیست‌ودوم اضافه می‌شوند؛ به طوری‌که در هفته اخیر حامد شیری، محمدرضا آزادی و عارف رستمی به صف برترین گلزنان لیگ افزوده شدند اما برای انتخاب بهترین گل‌ساز فصل، شرایط کاملاً متفاوت است.

ریکاردو آلوز ستاره پرتغالی تراکتور که بارها شم بالای گل‌سازی خود را به رخ کشیده و عملکرد فوق‌العاده‌ای در لیگ بیست‌ودوم داشته، هر هفته به شمار پاس گل‌های خود اضافه می‌کند و آنچه در جدول برترین پاسورهای لیگ نمایان است، اینکه به نظر می‌رسد رقبا شکست برابر آلوز را پذیرفته‌اند و تلاشی برای رسیدن به ستاره تراکتور نمی‌کنند و هر هفته آلوز اختلاف خود را با نفر دوم بیشتر و بیشتر می‌کند.

هفته آینده «صادقی» با رکوردش خداحافظی می‌کند؟

سعید صادقی فصل گذشته در گل‌گهر سیرجان فصلی رویایی را گذراند و توانست در طول لیگ بیست‌ویکم، 12 پاس گل بدهد که تصور می‌شد رکورد صادقی تا سال‌ها در تاریخچه فوتبال ایران جاودانه بماند اما ورود ریکاردو آلوز به لیگ برتر، همه معادلات را تغییر داد و ستاره پرتغالی در سودای ثبت یک رکورد استثنایی و تاریخی در فوتبال ایران است و در فاصله 11 هفته مانده به پایان فصل، آلوز فقط یک پاس گل تا شکسته شدن رکورد سعید صادقی فاصله دارد.

ستاره پرتغالی تراکتور که در 2 بازی قبلی فرشته نجات تیمش بوده و در واپسین لحظات توانسته با گل‌سازی‌های خود ناجی تراکتور شود و شاگردان پاکو خمس را به 3 امتیاز برساند، در 4 بازی اخیر ستاره بی‌چون و چرای تراکتور بوده و نقش اصلی را در اوج‌گیری سرخ‌پوشان تبریزی داشته است. آلوز در 4 بازی قبلی توانسته جمعاً 5 پاس گل بدهد که رکوردی استنثایی است و او حالا با 11 پاس گل در صدر جدول برترین پاسورهای فصل است و بعید نیست که در دیدار بعدی تراکتور مقابل آلومینیوم اراک، ریکاردو آلوز بتواند صاحب عنوان برترین پاسور تاریخ لیگ برتر در یک فصل شود.

رقبا راه را برای «آلوز» آب‌وجارو می‌کنند

مهدی ترابی نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده ریکاردو آلوز در مسیر رسیدن به عنوان برترین پاسور لیگ بیست‌ودوم است. ترابی در فصل جاری 5 بار در نقش گل‌ساز درخشیده که آخرین پاس گل او در تقابل پرسپولیس و نساجی به‌ثبت رسیده و در یک ماه اخیر ستاره سرخ‌پوشان پایتخت در گل‌سازی ناکام بوده است تا کاملاً از قافله عقب بماند. بعد از ترابی، نام فرشاد احمدزاده ستاره سپاهان با 4 پاس گل به چشم می‌خورد که او هم به مانند وینگر شماره 9 پرسپولیس، آخرین پاس گل خود را در هفته پانزدهم داده است.

رامین رضاییان هم‌تراز با احمدزاده، 4 پاس گل در فصل جاری به‌ثبت رسانده که آخرین پاس گل رضاییان در تقابل هفته هفدهم سپاهان برابر نساجی بوده و ایوب کلانتری که دیگر بازیکن 4 پاس گله لیگ بیست‌ودوم است هم آخرین‌بار در هفته چهاردهم و در مصاف با تراکتور تبریز توانست در گل‌سازی دبل کند و خود را به کورس مدعیان برساند.

ترابی، احمدزاده، رضاییان و کلانتری و شاید سایر بازیکنانی که در صف رسیدن به عنوان برترین پاسور لیگ بیست‌ودوم هستند، 11 بازی دیگر فرصت دارند تا بتوانند رکورد خود را بهبود بخشند اما باتوجه به عملکرد خیره‌کننده ریکاردو آلوز و احتمال تداوم آن در هفته‌های آتی به نظر می‌رسد که این بازیکنان شانسی برای رسیدن به عنوان برترین گل‌ساز فصل ندارند و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، باید عنوان «مهندس لیگ بیست‌ودوم» را برای ریکاردو آلوز کنار گذاشت.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری