football360 logo

«سا پینتو» و ستاره‌ای که برای استقلال ساخت؛ تلفیقی از «جباری» و «جباروف»

19 بهمن 1401 ساعت 11:1547 نظر
هافبک شماره 88 آبی‌ها بعد از بازگشت دوباره به میادین توانسته ستاره شماره یک ترکیب استقلال شود.

به گزارش فوتبال 360، «آرش رضاوند» شاید در رویایی‌ترین روزهای دوران فوتبال خود به‌سر می‌برد. هافبکی که بارها از هواداران استقلال کنایه شنید و تصور نمی‌شد که باتوجه به عملکرد رضاوند در ترکیب آبی‌ها در فصل گذشته، هیچ‌گاه رابطه هواداران آبی‌پوش با هافبک بازی‌ساز تیم‌شان گرم شود. اینکه استقلالی‌ها از روی سکوها بخواهند رضاوند را به واسطه عملکرد خوبش تشویق کند، دور از ذهن به نظر می‌رسید اما هافبک شماره 88 استقلال همه معادلات را به سود خود تغییر داده است.

رضاوند که هم در دوره مجیدی و هم در دوره سا پینتو چهره مورد علاقه کادرفنی بوده، حالا به بهترین دوران خود در استقلال رسیده و توانسته عملکردی داشته باشد که روز گذشته در ورزشگاه آزادی، هواداران آبی‌پوش یکپارچه او را تشویق کرده و از رضاوند به عنوان ستاره تیم‌شان در مقطع فعلی فصل یاد کنند.

رکوردی بی‌سابقه در کارنامه «آرش»؛ مهندس آبی‌ها

هافبک 29 ساله استقلال که در ابتدای فصل حواشی زیادی درباره ادامه همکاری با او و یا انتقال قطعی رضاوند به فولاد شکل گرفت، در تلاش بوده تا بتواند پاسخ اعتماد ریکاردو سا پینتو را بدهد و به‌نظر می‌رسد که سرمربی پرتغالی آبی‌ها به بهترین شکل ممکن پاسخ پاسخ اعتماد خود را دریافت کرده است. رضاوند از ابتدای فصل نقش کلیدی در ترکیب استقلال داشت و در 4 بازی که او در ترکیب اصلی تیمش غایب بود، آبی‌ها با 2 باخت برابر تراکتور و سپاهان را تجربه کردند.

آرش رضاوند بعد از گل‌سازی برابر نساجی در هفته ششم، در 2 بازی اخیر در کنار مهدی قایدی ستاره بی‌چون و چرای تیمش بوده است. رضاوند هفته گذشته در کرمان یک پاس گل دیدنی به جعفر سلمانی داد و روز گذشته هم بار دیگر نبوغ خود در گل‌سازی را به رخ کشید و توانست یک گل زیبا برای تیمش با ارسال پاس برای مهدی قایدی بسازد. البته پیش از گل‌سازی، رضاوند موفق به گلزنی هم برای تیمش شد تا هم برای اولین‌بار در ترکیب استقلال بتواند همزمان گلزنی و گل‌سازی داشته باشد و هم اینکه در یک فصل، 3 پاس گل به نام او به‌ثبت برسد که رکوردی بی‌سابقه در دوران بازی رضاوند است.

استقلالی‌ها در سالیان گذشته بازیکنانی شاخص مثل مجتبی جباری و سرور جبارف داشتند؛ بازیکنانی که هم در گلزنی و هم در گل‌سازی در ترکیب آبی‌ها موفق بودند و به نظر می‌رسد ریکاردو سا پینتو قصد دارد تا از بازیکنی مثل آرش رضاوند، یک جباری و جباروف دیگر بسازد. البته که هافبک شماره 88 آبی‌ها در فصول اخیر بارها فرصت‌سوزی کرده اما به‌نظر می‌رسد، ریکاردو سا پینتو بهترین سرمربی برای احیای او بوده و نحوه به‌کارگیری مناسب سا پینتو از رضاوند باعث شده تا این هافبک باتجربه در مسیر موفقیت قدم بردارد و رضایت هواداران را هم جلب نماید.

عملکردی که آبی‌ها را از خرید ستاره خارجی منصرف کرد!

آرش رضاوند و سعید مهری، 2 بازیکنی بودند که درباره آن‌ها اختلاف نظر شدیدی میان کادرفنی استقلال و هواداران آبی‌پوش وجود داشت. ریکاردو سا پینتو اعتقاد ویژه‌ای به رضاوند و مهری داشته و دارد اما در روزهای ابتدایی فصل، هواداران آبی‌پوش معتقد بودند که سا پینتو باید نام این 2 هافبک باتجربه تیمش را در لیست خروج بگذارد و روی نام آن‌ها خط قرمز بکشد.

سا پینتو به‌نظر می‌رسد در غیاب مهدی مهدی‌پور، توانسته به مثلث مورد علاقه‌اش در میانه زمین برسد و حضور روزبه چشمی در کارهای دفاعی و میل بیشتر مهری و رضاوند به حضور در کارهای تهاجمی باعث شده تا هواداران استقلال هم به مانند ریکاردو سا پینتو، دیدگاه‌شان نسبت به عملکرد سعید مهری و آرش رضاوند تغییر کند. تغییر دیدگاهی که باعث شده تا عملاً فرآیند جذب خرید هافبک بازی‌ساز خارجی به اتمام برسد؛ چون سا پینتو معتقد است باتوجه به عملکرد خوب 2 هافبک تیمش، نیازی به جذب بازیکن خارجی فعلاً ندارد!

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری