football360 logo

عجیب‌ترین خروج سال؛ «آمانوف» رفت اما جایش خالی نشد!

21 بهمن 1401 ساعت 13:3030 نظر
هافبک ازبکستانی استقلال رسماً از جمع آبی‌پوشان پایتخت جدا شده و قرار است در لیگ کشورش فوتبال خود را ادامه بدهد.

به گزارش فوتبال 360، عزیزبک آمانوف هم از آن دسته بازیکنان خارجی بود با تعریف و تمجیدهای بسیار به فوتبال ایران آمد اما نتوانست در حد و اندازه آن تعریف‌وتمجیدها بدرخشد و به عجیب‌ترین شکل ممکن دوره حضورش در فوتبال ایران به پایان رسید. فرهاد مجیدی فصل گذشته مدعی شد که در دوره حضورش در تیم امید ایران، آمانوف را کشف کرده و این هافبک خلاق ازبک می‌تواند در آینده حرف‌های بسیاری برای گفتن در فوتبال ایران داشته باشد. هر چند که آمانوف با وجود عملکرد فنی خوب در تیم مجیدی به لحاظ آماری بازیکن ضعیفی بود و نتوانست گلی بزند و گلی بسازد.

هافبک ازبکستانی استقلال بعد از حضور ریکاردو سا پینتو به طور کلی شرایطش تغییر کرد و هرچه فرهاد مجیدی به او اعتقاد داشت، در نقطه مقابل سرمربی پرتغالی هیچ علاقه‌ای به همکاری آمانوف نشان نداد و بارها او را هافبکی تاکتیک‌ناپذیر توصیف کرد و این رویه نشان می‌داد که احتمالاً اولین خروجی استقلال در بازار زمستانه، عزیزبک آمانوف باشد اما بازار زمستانی تمام شد و آمانوف نرفت تا اینکه بعد از اتمام بازار زمستانه، او تصمیم به جدایی گرفت!

جدایی در سکوت؛ ضرر هنگفت آبی‌ها در پرونده «آمانوف»

هافبک جوان آبی‌ها بعد از آنکه شاگردان سا پینتو از کرمان بازگشتند، تصمیم گرفت تا دیگر در تمرینات استقلال شرکت کند. آمانوف که در فصل جاری فقط برای دقایقی در مصاف با گل‌گهر به میدان رفت و بخش مهمی از فصل را در استقلال سکونشین بود، مطالبات خود را هم دریافت نکرده بود و با وجود ارسال اخطار برای باشگاه، با بی‌توجهی مدیران استقلال مواجه شد تا تصمیم بگیرد برای همیشه از استقلال برود.

مدیران باشگاه باتوجه به اعلام عدم نیاز سا پینتو، با آمانوف در پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی برای جدایی مذاکره کردند اما عدم پرداخت مطالبات عزیزبک آمانوف باعث شد تا او حاضر به جدایی نشود و باوجود تکمیل بودن فهرست استقلال برای جذب بازیکن، آبی‌ها نتوانستند با هافبک ازبکستانی به توافق برسند اما بعد از انجام دیدار مقابل مس کرمان، آمانوف دیگر در تمرینات استقلال شرکت نکرد و بعد از آن‌هم مشخص شد که او فسخ یک‌طرفه انجام داده است.

آمانوف در شرایطی با آبی‌ها قراردادش را فسخ کرد که احتمالاً باید طی روزهای آینده منتظر شکایت رسمی او به فیفا از استقلال به واسطه عدم پرداخت مطالباتش بود اما نکته مهم‌تر از شکایت برای آبی‌ها، جدایی بی‌سود و منفعت عزیزبک آمانوف بود. هافبک ازبک در شرایطی قید حضور در استقلال را زد که دیگر مهلت پنجره زمستانی به پایان رسیده بود و حالا جدایی او، کمکی به فهرست استقلال نمی‌کند و جای او تا پایان فصل در فهرست آبی‌ها پر شده و به همین علت نمی‌توانند مدیران باشگاه به جای عزیزبک آمانوف، بازیکنی را جذب کنند تا در کنار ضرر مالی، آبی‌ها در ایجاد جای خالی در فهرست تیم‌شان هم ضرر کنند!

رونمایی از هافبک ازبک در لیگ قهرمانان آسیا؟

عزیزبک آمانوف بعد از آنکه به صورت یک‌طرفه قراردادش را با باشگاه استقلال فسخ کرد، تصمیم به ترک ایران گرفت و در سکوت خبری عازم آنتالیا شد تا در کشور ترکیه با تیم‌هایی که خواهان جذب او هستند، مذاکره کند. گفته می‌شود نسف‌قارشی ازبکستان، جدی‌ترین خواهان عزیزبک آمانوف است و هافبک سابق استقلال به توافقات اولیه با نسف‌قارشی دست پیدا کرده است.

تیم ازبکستانی در حالی در آنتالیای ترکیه اردو زده که خود را برای حضور در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا آماده می‌کند و حالا در صورت جذب احتمالی آمانوف، بعید نیست که هفته آینده هافبک سابق استقلال بتواند در ترکیب نسف‌قارشی در مصاف با السد قطر در لیگ قهرمانان آسیا به میدان برود تا سال عجیب فوتبالی خود را تکمیل کند! البته که هنوز آمانوف با مدیران باشگاه ازبکستانی به توافق نرسیده اما احتمالاً طی روزهای آینده قرارداد او با نسف‌قارشی نهایی خواهد شد تا بعد از گذراندن روزهایی پرماجرا در فوتبال ایران، آمانوف به کشور خودش بازگردد و در لیگ ازبکستان کارش را دنبال کند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری