football360 logo

پایانِ باز در انتظار چهره جنجالی نقل‌وانتقالات؛ «کاوه» نه به استقلال می‌رود، نه تراکتور

21 بهمن 1401 ساعت 11:3030 نظر
به نظر می‌رسد که باشگاه‌های استقلال و تراکتور تمایلی به همکاری با «کاوه رضایی» در نیم‌فصل دوم ندارند.

به گزارش فوتبال 360، کاوه رضایی بعد از 5 سال پرماجرا در فوتبال بلژیک تصمیم گرفت تا در 30 سالگی به فوتبال ایران بازگردد و کارش را در رقابت‌های لیگ برتر دنبال کند. او که در استقلال شکوفا شد و توانست لژیونر شود، در نظر داشت تا به جمع آبی‌پوشان پایتخت بازگردد و با مدیران باشگاه استقلال هم به توافق رسید و بعد از چراغ سبز ریکاردو سا پینتو به تمرینات آبی‌ها هم اضافه شد اما پر بودن فهرست استقلال، رضایی را در روز پایانی نقل‌وانتقالات به سمت تراکتور سوق داد.

مدیران وقت باشگاه استقلال پیش از آنکه کاوه رضایی با تراکتور قراردادش را امضا کند، برای اطمینان از همکاری با این مهاجم باتجربه در نیم‌فصل، یک تفاهم‌نامه جنجالی را با رضایی تنظیم کردند که او بتواند در نیم‌فصل به استقلال بازگردد. کاوه بعد از حضور در تراکتور، روزهای خوبی را در این تیم گذراند و توانست 2 گل هم بزند اما در بازار زمستانه همه چیز علیه ستاره 30 ساله فوتبال ایران تغییر کرد.

فسخی که دردسرساز شد؛ حالا تراکتور غرامت می‌خواهد

کاوه رضایی که تا روز آخر نقل‌وانتقالات برای خالی شدن فهرست استقلال صبوری کرد، در نهایت به سازمان لیگ رفت و قراردادش را با تراکتور فسخ کرد، آن‌هم به صورت یک‌طرفه و در شرایطی که مدیران باشگاه تراکتور فسخ رضایی را غیرقانونی می‌دانستند و به سرعت از او به کمیته تعیین‌وضعیت شکایت کردند.

پاکو خمس سرمربی تراکتور هم در واکنش به اقدام کاوه رضایی، این بازیکن را مرتبط با گذشته باشگاه دانست تا به نوعی نشان بدهد دیگر رضایی را در مسائل در فهرست خود نمی‌بیند و حاضر به بازگشت او به تراکتور نیست. کمیته تعیین‌وضعیت در روز چهارشنبه رأی نسبت به فسخ غیرقانونی کاوه رضایی داد تا عملاً این مهاجم باتجربه راهی جز بازگشت به تراکتور نداشته باشد اما بلافاصله بعد از رأی کمیته تعیین‌وضعیت، باشگاه تراکتور در بیانیه‌ای علیه رضایی موضع گرفت!

تراکتوری‌ها که به شدت از اقدام کاوه رضایی دلخور شده بودند، در بیانیه خود اعلام کردند: «کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال با پذیرفتن دفاعیات مدیر عامل و مدیر حقوقی باشگاه تراکتور، فسخ این بازیکن را غیر قانونی اعلام کرد. باشگاه تراکتور به‌طور رسمی از کاوه رضایی به دلیل فسخ غیر موجه، درخواست غرامت خواهد کرد».

شکایت به استیناف؛ «کاوه» از تیره‌روزی نجات پیدا می‌کند؟

کاوه رضایی بعد از صدور رأی کمیته تعیین‌وضعیت و البته بیانیه باشگاه تراکتور، به رأی صادره اعتراض کرده و درخواست خود را به کمیته استیناف برده تا بلکه بتواند از روزهای بحرانی فاصله بگیرد. اگر کمیته استیناف رأی صادره از سوی کمیته تعیین‌وضعیت را تایید کند، این مسئله بدان معناست که تا پایان لیگ بیست‌ودوم عملاً کاوه رضایی نه شانس بازگشت به استقلال را دارد و با توجه به موضع‌گیری تراکتوری‌ها، شانسی هم برای حضور در جمع سرخ‌پوشان تبریزی نخواهد داشت و باید یک نیم‌فصل کامل خانه‌نشینی را تجربه کند!

رضایی علاوه بر خانه‌نشینی و پرداخت غرامت به تراکتور، با توجه به تفاهم‌نامه امضا شده با استقلال، باید مبلغ 10 میلیارد تومان هم به آبی‌ها غرامت بدهد تا روزهای کابوس‌وارش تکمیل شود. البته که مهاجم 30 ساله فوتبال ایران امیدوار است در کمیته استیناف بتواند برنده شود و حداقل خواسته کاوه رضایی این است که به عنوان بازیکن آزاد شناخته شود تا بتواند در ادامه فصل به تیم دیگری بپیوندد و یا با توجه به تفاهم‌نامه امضا شده، او به عنوان بازیکن استقلال به اردوی آبی‌ها بازگردد اما آنچه فعلاً از سوی کمیته تعیین‌وضعیت اعلام شده، با خواسته کاوه رضایی فاصله معناداری دارد و باید دید واکنش کمیته استیناف به این رأی جنجالی چه خواهد بود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری