football360 logo

7 تکرار عجیب تاریخ که به قهرمانی ناپولی شهادت می‌دهد؛ آغاز از پایان

22 بهمن 1401 ساعت 12:0112 نظر
تاریخ فوتبال ایتالیا به شکل عجیبی به نفع ناپولی در حال تکرار شدن است

به گزارش فوتبال 360، بحث خرافات نیست. تصادفات بسیار زیادی است که شباهت آن‌ها با فصل 1987-1986  باعث شده تا بسیاری از مردم دنیا از قهرمانی پارتنوپی در کالچو اطمینان داشته باشند. زمانی که یک کشتی شکسته در دریا غرق شود، چندان هم تلخ نیست اما وقتی یک عمر در امواج خرافه شنا کرده باشید، اصلا آسان نیست بخواهید در واقعیت غرق شوید و دچار سرخوردگی می‌شوید. مسائل زیادی است که طرفداران ناپولی را به قهرمانی در ایتالیا امیدوار می‎‌کند؛ وقایعی، مهم‌تر از 16 گل اوسیمن در سری آ و 11 پاس گل کواراتسخلیا در تمام رقابت‌ها! بنابر این ناپلی‌ها هیچ راهی ندارند و باید تسلیم زیباترین رویای خود شوند. 

پسران مارادونا مستحق آواز قهرمانی هستند!

ناپولی اولین اسکودتوی خود را در سال 1987 به دست آورد، یک سال پس از قهرمانی آرژانتین در جام جهانی 1986. دیگو آرماندو مارادونا هم در مکزیک و هم در سن پائولو یک قهرمان بود. آرژانتین پس از 36 سال این بار بدون مارادونا و در قطر جام جهان نما را بالا برد و ناپولی می‌تواند سومین قهرمانی خود را در بهار 2023 جشن بگیرد.

بوی قهرمانی از کرمونزه می‌آید

یکی از پر سر و صداترین شگفتی‌های این فصل فوتبال ایتالیا، ورود کرمونزه به نیمه نهایی جام حذفی ایتالیا است؛ تیمی که در سری آ هنوز نبرده، با پیروزی برابر ناپولی و پس از آن با شکست دادن رم به نیمه نهایی جام حذفی ایتالیا رسید. اتفاقی که آخرین بار در فصل 1987-1986  رقم خورد و بهترین عملکرد کرمونزه در ایتالیا بوده است. آنجا هم در برابر آتالانتا در مرحله نیمه نهایی شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

اولین باخت درست مانند 36 سال قبل

در زمان اولین قهرمانی ناپولی، اولین شکست پس از تعطیلات کریسمس و در 4 ژانویه  برابر فیورنتینا اتفاق افتاد و حالا در فصل 2023-2022  تیم اسپالتی اولین شکست خود را پس از وقفه 2 ماهه جام جهانی و دقیقا در 4 ژانویه برابر اینتر متحمل شد.

اختلافی که بیش‌تر می‌‍شود

بعد از پیروزی ناپولی برابر اسپتزیا و موفقیت اینتر در دربی مقابل میلان، شاگردان اسپالتی با 13 امتیاز اختلاف نسبت به شاگردان اینزاگی در صدر جدول ایستاده‌اند. اگر اوسیمن و همراهانش بتوانند این برتری را حفظ کنند، ناپولی می‌تواند در هفته سی و چهارم در روز 7 ماه می مقابل فیورنتینا به قهرمانی برسد. حال نگاهی به تقویم سال 1987 می‌کنیم؛ جالب است بدانید مارادونا و همراهانش 3 روز بعد از این تاریخ در 10 می برابر فیورنتینا اولین قهرمانی ناپولی را به دست آوردند.

گراتزیه لوچانو

اتاویو بیانکی در دومین فصل خود به عنوان مربی ناپولی، پس از سوم شدن در فصل اول، اسکودتو را به دست آورد. لوچانو اسپالتی هم در اولین فصل خودش سوم شد و اکنون دومین فصل خود را به عنوان سرمربی ناپولی می‌گذارند.

سکانس پایانی، کارگردانی دی‌لورنتیس این بار در خانه

کواردو فرلاینو در ژانویه 1969 رئیس ناپولی شد و اولین قهرمانی خود را در می 1987 در هجدهمین سال ریاست خود به دست آورد. دی‌لورنتیس کارگردان مشهور سینمای ایتالیا و مالک باشگاه ناپولی در سپتامبر 2004 مالکیت این باشگاه را برعهده گرفت و در ماه می 2023، دی‌لورنتیس هجدهمین سالگرد مالکیت خود را همراه با فتح اسکودتو جشن خواهد گرفت.

صدای قهرمانی در رم پیچیده!

در میان این مسائل فوتبالی، یک رویداد ویژه در رم برگزار می‌شود. در سال 1987 جیانی موراندی همراه با انریکو روجری و امبرتو توزی لوح طلایی جشنواره سان رمو را به خود اختصاص دادند و بعد از گذشت 36 سال باز هم نام این خواننده مشهور ایتالیایی در کنار این جشنواره به چشم می‌خورد. آواز خوان 78 ساله ایتالیا اجرای مراسم سان رمو در سال 2023 را عهده دارد و به نظر این بار باید شاهد آواز قهرمانی جنوبی‌ها باشیم.

*یاسین معصومی
نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری