football360 logo

فینال فوتبال باشگاهی دنیا؛ رئال مادرید مقابل نسخه آسیایی‌اش

22 بهمن 1401 ساعت 14:4113 نظر
الهلال عربستان امشب آموزش اختصاصی رئال بودن را از نزدیک می‌بیند.

به گزارش فوتبال 360، مدیر باشگاه عربستانی در آخرین اظهار نظر خودش عنوان کرده ما را برای خریدن مسی تحریک نکنید. او به نوعی خط و نشان کشیده و همچنین با صراحت اعلام می‌کند ما ثروتمندترین باشگاه عربستان هستیم. شاید این عنوان ثروتمندترین را برای الهلال بتوانیم به آسیا هم تعمیم بدهیم. آنها در قاره کهن زندگی می‌کنند اما به شدت دوست دارند رئال مادرید این قاره باشند. ستاره‌ها با هر قیمت ممکن و به هر شکلی توسط الهلال جذب می‌شوند و ۲ قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا ( در شیوه جدید برگزاری) هم کارنامه این باشگاه را مزین کرده است. الهلال اما امشب باید در مقابل الگوی اروپایی خود درس پس بدهد و ضمن این امتحان بزرگ، این فرصت را دارد تا آموخته‌های بیشتری برای رئال مادرید بودن را به اندوخته‌های باشگاهش بیفزاید. جام باشگاه‌های جهان شاهد رقابت رئال مادرید با تیمی از آسیاست که دوست دارد رئال مادرید آسیا نام بگیرد.

الهلال؛ جاه‌طلبی بدون مرز

شاید با جدی شدن خبرهای مربوط به جدایی رونالدو از منچستر و نزدیک شدنش به فوتبال خاورمیانه پیش از النصر یا هر تیم دیگری منتظر پوشیدن پیراهن الهلال توسط فوق ستاره پرتغالی بودیم. از زاویه سرمایه‌های اقتصادی یا از نقطه‌نظر جایگاه و افتخارات و با هر دیدگاهی هم که به این ماجرا نگاه می‌کردیم، الهلال می‌توانست مقصد جذاب‌تر و مستعدتری برای کریستیانو رونالدو باشد. آنها تیمی هستند که هر وقت نیاز باشد، می‌توانند بهترین بازیکنان ممکن را به خدمت بگیرند. پول و خرج کردن آن مرز مشخصی برای الهلالی‌ها ندارد؛ همان‌طور که جاه‌طلبی برای آنها بدون مرز به نظر می‌رسد. باشگاه مترقی عربستانی امشب این فرصت را دارد تا با ایستادگی در مقابل کهکشانی‌ها برای یک بار هم که شده به اجتماع توسط اهالی قاره کهن، کهکشانی‌های آسیا نام بگیرد. الهلال امشب نماد جاه‌طلبی، ترقی، بزرگ‌اندیشی و افق‌های بلند برای باشگاه‌های آسیایی خواهد بود. آنها تا خلق بزرگ‌ترین شگفتی ممکن فقط 90 دقیقه فاصله دارند و اگر چنین اتفاقی رقم بخورد و رئال مقابل نماینده آسیا بازنده باشد، دیگر چه کسی جرات می‌کند الهلال را رئال مادرید آسیا نداند. این تاریخی‌ترین فرصت باشگاه عربستانی برای رسیدن به جایگاهی است که همیشه آرزویش را داشته و برای آن تلاش می‌کرده است. با این حال حتی اگر شگفتی هم در کار نباشد و رئال مطابق انتظار از سد رقیب آسیایی خود بگذرد، باز هم یک تجربه دلچسب برای الهلال خواهد بود. آنها رویا و آرمان‌شهر خود را در یک رقابت رسمی از نزدیک لمس خواهند کرد و قرار است ببیند رئال مادرید بودن چه جزئیاتی دارد. این مسابقه شاید برای مادریدی‌ها فرصتی برای افزودن افتخارات پرشمارشان باشد اما برای الهلال، نمادین، تهییج کننده و تاریخی قلمداد می‌شود. بنابراین نمی‌توان روی از پیش بازنده بودن تیم عربستانی حساب کرد.

رئال مادرید؛ جام روی جام 

قهرمانی، کسب عناوین، پرافتخارترین بودن و بزرگی همیشگی، عادت دیرینه کهکشانی‌هاست. رئال مادرید باز هم به میدان می‌رود تا یک جام دیگر روی ده‌ها جامی بگذارد که در تاریخ باشگاهش ثبت شده و در آینده هم ثبت خواهد شد. رئال به هیچ قیمتی جاه‌طلبی حریف آسیایی خود را بر نمی‌تابد و اکنون که در لیگ زیر سایه درخشش بارسلونا قرار گرفته، برای باز گرداندن اعتماد به نفس و روحیه برنده به تیم می‌خواهد دست پر از جام جهانی باشگاه‌ها به خانه باز گردد. آنها در اندیشه رسیدن به پنجمین قهرمانی جام جهانی باشگاه‌ها هستند و شاید اگر به جای الهلال هر رقیب قدرتمند دیگری هم پیش رویشان بود باز هم فقط به قهرمانی فکر می‌کردند. تصور غالب در مورد فینال جام باشگاه‌های جهان این است که رئال مادرید بدون دردسر به قهرمانی‌اش می‌رسد و باز هم یک عنوان دیگر را انحصاری‌تر در اختیار خودش می‌بیند. رئال در صورت قهرمانی با 2 جام اختلاف نسبت به بارسلونا در یک رقابت دیگر هم از این رقیب سنتی و از همه رقبای اروپایی‌اش دورتر خواهد شد. تاریخ رئال به گونه‌ای در حال نوشتن است که آنها را هر فصل و همین‌طور در پایان هر دهه از فوتبال دست‌نیافتنی‌تر می‌بینیم. کهکشانی‌ها برای دست‌نیافتنی‌تر شدن باید نماینده مترقی و جاه‌طلب آسیا را دستکم نگیرند و به جامی برسند که ظاهرا از پیش برایشان رزرو شده است. اگر چه الهلال تاکنون در یک دیدار رسمی به مصاف نمایندگان اسپانیا نرفته اما رئال مادرید یک بار در سال 2000 موفق شد رقیب الهلال، یعنی النصر و تیم کنونی ستاره سابقش را با نتیجه 3 بر یک شکست دهد. این تمام تاریخچه رویارویی تیم‌های فینال با رقبایی از کشورهای 2 طرف است.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری