football360 logo

شنبه حادثه‌خیز فوتبال اروپا؛ از صدمین تاج‌گذاری رئال تا لغزش آرسنال و پاریس

23 بهمن 1401 ساعت 13:125 نظر
اروپا، شنبه جالبی را پشت سر گذاشت.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، هفته جدید فوتبال اروپا روز شنبه با برگزاری ده‌ها بازی در کشورهای مختلف پیگیری شد. رئال مادرید با برتری پرگل مقابل الهلال عربستان برای پنجمین بار در ۱۰ سال اخیر به قهرمانی جام جهانی باشگاه‌ها رسید. در انگلیس ۳ تیم بزرگ لندن در ۳ مسابقه حساس مجموعاً ۲ امتیاز کسب کردند؛ آرسنال با گل پرحاشیه تونی مقابل برنتفورد متوقف شد و چلسی نتوانست از سد وستهام بگذرد. تاتنهام با ۴ گل مقابل لسترسیتی تکه‌تکه شد و نیوکاسل هم با تساوی در خانه بورنموث ۲ امتیاز از دست داد. در ایتالیا رم مقابل لچه با تساوی یک بر یک متوقف شد و لاتزیو با ۲ گل در خانه به آتالانتا باخت‌. بوندس‌لیگای آلمان با پیروزی‌های قاطع بایرن و دورتموند پیگیری شد و در مسابقه مهم لیگ فرانسه، پاری‌سن ژرمن در غیاب امباپه و مسی با ۳ گل مقابل موناکا مغلوب شد تا نگرانی هواداران در مورد بازی این هفته مقابل بایرن به اوج برسد. 

پنجمین ستاره جهانی برای کهکشانی‌ها 

دیدار نهایی جام جهانی باشگاه‌ها با برتری ۵ بر ۳ رئال مادرید مقابل نماینده آسیا به پایان رسید تا کهکشانی‌ها به رکورد اعجاب‌آور صد  جام در تمام رقابت‌ها برسند. وینیسیوس خیلی زود رئال را پیش انداخت؛ قبل از آن که اشتباه المعیوف و جانگ در دفع توپ، والورده را در موقعیت تثبیت برتری قرار دهد. آنچلوتی اواخر تابستان گفته‌ بود اگر تعداد گل‌های والورده در این فصل دورقمی نشود، مربیگری را کنار می‌گذارد. والورده دیشب با یک شلیک بی‌نقص به دهمین گل فصل رسید؛ پیش از آن که موسی مارگا با فرار از فضای خالی کاماوینگا برتری را به حداقل برساند. پاس محشر وینیسیوس با بیرون پا در ابتدای نیمه دوم، به گل بنزما از دهانه دروازه منجر شد. والورده بعد از یک‌ - دو با کارواخال، رئال مادرید را به گل چهارم رساند. این پایان کار نبود و پای وینیسیوس بار دیگر به گل باز شد، هرچند قبل و بعد از گل او، لوسیانو ویتو ۲ گل دیگر را برای الهلال جبران کرده‌ بود. از ۱۰ تورنمنت اخیر جام جهانی باشگاه‌ها، ۵ دوره با قهرمانی رئال مادرید خاتمه یافته. در دیدار رده‌بندی در حالی که الاهلی مصر در آستانه برتری شیرین مقابل فلامینگو بود، اخراج خالد عبدالفتاح و پنالتی از دست رفته علی معلول، روند کار را به نفع برزیلی‌ها تغییر داد. گل‌های پدرو و گابریل باربوسا، شکست ۲ بر یک را با برتری ۴ بر ۲ عوض کرد تا شاگردان ویتور پریرا با پیروزی مقابل قهرمان ۱۰ نفره آفریقا به مدال برنز دست یابند. 

توقف مجدد آرسنال 

صدرنشین لیگ برتر انگلیس برای سومین بار در ۵ بازی اخیر نتوانست طعم پیروزی را بچشد تا فاصله با منچستر سیتی، با تعداد بازی برابر در عدد ۶ متوقف شود. در حالی که سه‌چهارم دقایق بازی بدون گل دنبال شده‌ بود، گل تروسارد از دهانه دروازه آرسنال را پیش انداخت اما برتری میلی‌متری میزبان روی یک ارسال بلند با گلزنی ایوان تونی از دهانه دروازه بر باد رفت. VAR این گل مشکوک را تأیید کرد اما آرتتا از تغییر قوانین فوتبال و محرز بودن آفساید مهاجمان حریف سخن می‌گفت. محرزتر از آن اما شلختگی مدافعان آرسنال در صحنه گل بود. توپچی‌ها برای نخستین بار در سال جدید میلادی برتری خانگی را از دست دادند.  تیره‌روزی‌های چلسی و پاتر هم همچنان ادامه دارد. پاس کات‌دار زیبای انزو فرناندس، ژائو فلیکس را به یک گل زودهنگام در خانه وستهام رساند تا لبخندی بر لب تاد بولی بنشیند اما میزبان به سرعت با گل امرسون، بازیکن سابق چلسی، کار را به تساوی کشید. در دقایق پایانی، گل سوچک به دلیل آفساید رد شد و ۶ دقیقه بعد، در حالی که به نظر می‌رسید خود او با خطای هند منجر به پنالتی برتری را به چلسی تقدیم کرده، داوران VAR به آرامی از کنار این صحنه گذشتند. تاتنهام که هفته گذشته منچسترسیتی را شکست داده‌ بود، این هفته با نتیجه ۴ بر یک خانه لستر شلاق خورد. شاگردان کونته با گل بنتانکور پیش افتادند اما در نهایت با درخشش مندی و ایناچو، شب به سیاهی کشید. فولام با گلزنی مجدد ویلیان به برتری مقابل ناتینگام و فاصله ۶ امتیازی سهمیه اروپایی رسید. نیوکاسل با وجود گلزنی آلمیرون در خانه بورنموث متوقف شد؛ این پنجمین تساوی کلاغ‌ها در ۶ بازی اخیر بود و با وجود این، شاگردان ادی هاو همچنان در رده چهارم قرار دارند. روند شکست‌ناپذیری این تیم به ۱۷ مسابقه متوالی رسید. 

فرم فوق‌العاده بایرن و‌ دورتموند 

صدرنشین آلمان با کسب برتری ۳ بر صفر مقابل بوخوم، فاصله میلی‌متری در صدر جدول را حفظ کرد. پاس اشتباه سایدی جانکو روی یک ضدحمله اشتباهاً در مسیر مولر قرار گرفت و او با جا گذاشتن دروازه‌بان، بایرن را پیش انداخت. برتری باواریایی‌ها در اواسط نیمه دوم با شلیک کینگزلی کومان که از بین پاهای ریمن گذشت، دو برابر شد؛ پیش از آن که گنبری با پنالتی حاصل از خطای جانکو، بوخوم را با ۳ گل بدرقه کند. شاگردان ادین ترزیچ در دورتموند با ۲ گل در خانه برمن پیروز شدند؛ نخستین بار روی کار تکنیکی اشلوتربک و با ضربه گیتنز و بار دوم با پاس در عمق گوئررو برای برنت‌. گل گیتنز پانزدهمین گل بازیکنان زیر ۲۰ سال دورتموند در این فصل بود؛ درست به اندازه مجموع گل‌های بازیکنان جوان کل تیم‌های دیگر لیگ آلمان. زنبورها هر ۶ بازی خود بعد از تعطیلات را با به ثمر رساندن ۱۷ گل پیروز شده‌اند و در ایده‌آل‌ترین فرم مهیای مصاف با چلسی می‌شوند. مهم‌ترین دیدار این هفته لیگ آلمان با بازگشت و پیروزی یونیون برلین در خانه لایپزیش به اتمام رسید تا پایتخت‌نشینان فاصله یک‌امتیازی با بایرن را حفظ کنند. در روزی که کاپیتان لایپزیش، ویلی اوربان به دلیل اهدای سلول‌های بنیادی در ترکیب حاضر نبود، هابرر و کنوخه ۳ امتیاز مهم را از چنگ میزبان درآوردند تا یونیون برلین برای نخستین بار در تاریخ خود به ۵ پیروزی متوالی در سطح اول برسد. تنها ۳ تیم اروپایی تمام مسابقات خود در سال جدید میلادی را با برد پشت سر گذاشته‌اند؛ دورتموند، یونیون برلین و بارسلونا. 

فرصت‌سوزی پایتخت‌نشینان ایتالیا 

شاگردان مورینیو در رم فرصت مسلم برای رسیدن به رده دوم جدول را با توقف در خانه لچه از دست دادند. ضربه سر باشیریتو در دقایق ابتدایی مسابقه با برخورد به ایبانیز درون دروازه رم قرار گرفت؛ دقایقی پیش از آن که پائولو دیبالا از روی نقطه پنالتی کار را به تساوی بکشد. شوت‌های آبراهام یکی‌یکی از دست رفت تا رم ۲ امتیاز مهم را روی چمن ویا دل مار جا بگذارد. آتالانتا از موقعیت‌سوزی رم حداکثر استفاده را کرد و با برتری ۲ بر صفر در خانه لاتزیو بالاتر از رم، به رده سوم رسید. پروودل و خوان موسو روی هم ۱۳ واکنش در این مسابقه ثبت کردند؛ بیش‌تر از هر بازی دیگر در این فصل. گل زاپاکاستا همچنین صدویکمین گل آتلانتا توسط مدافعان در ۶ فصل اخیر بود؛ بیش‌تر از هر تیم اروپایی دیگر در این مدت. در اسپانیا، سویا که تا منطقه سقوط هم پیش رفته‌ بود با برتری خانگی مقابل مایورکا که سومین برد تیم در ۴ بازی اخیر به شمار می‌رود تا رده دوازدهم بالا آمد. والنسیا اما برتری خانگی مقابل بیلبائو را از دست داد و همچنان در رده هجدهم قرار دارد. خوزه گایا به رکورد ۲۵۰ مسابقه و ۲۶ پاس گل برای خفاش‌ها رسید. 

از جای‌جای اروپا 

مهم‌ترین مسابقه فوتبال فرانسه با شکست ۳ بر یک پاری‌سن ژرمن در خانه موناکو به پایان رسید. گالتیه که چند روز پیش با شکست مقابل مارسی از جام حذفی فرانسه هم کنار رفته‌ بود، حالا می‌گوید به شدت نگران بازی با بایرن است. در صحنه‌ای که هواداران موناکو‌ منتظر اعلام پنالتی بودند، شاگردان کلمنت به حمله ادامه دادند تا گلووین برتری زودهنگام را به بندرنشینان هدیه کند. پاریسی‌ها قبل از این که از شوک خارج شوند، با گل بن یدر که روی تکل دیاتا صاحب توپ شده‌ بود، گل دوم را خوردند. زئیر امری از دهانه دروازه اختلاف را به حداقل رساند؛ پیش از آن که بن یدر قبل از پایان نیمه نخست کار تیم میهمان را یکسره کند. در هلند آیندهوون با برتری ۶ بر صفر، خرونینگن را به ته جدول چسباند و به ۲ امتیازی آلکمار صدرنشین رسید. در لیگ قهرمانی انگلیس، شاگردان وینسنت کمپانی در تیم برنلی که به منچسترسیتی سطح دوم مشهور شده با برتری ۳ بر صفر مقابل پرستون حاشیه امنیت صعود را به ۱۷ امتیاز افزایش دادند. صعود مستقیم برنلی و شفیلد قطعی به نظر می‌رسد. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری