football360 logo

صدمین جام تاریخ رئال با قهرمانی در جام جهانی باشگاه‌ها؛ الوعده وفا!

23 بهمن 1401 ساعت 01:1521 نظر
رئال مادرید با غلبه بر الهلال، قهرمان جام‌جهانی باشگاه‌ها شد.
به گزارش فوتبال 360، شنبه شب از ساعت 22:30 به وقت تهران، رئال مادرید به میزبانی رباط موفق به شکست پر گل الهلال پس از یک بازی جذاب شد تا پر افتخارترین تیم جهان برای پنجمین بار، قهرمان جهان شود.
شاگردان آنچلوتی که سال گذشته با قهرمانی در لیگ قهرمانان، حضورشان در جام جهانی باشگاه‌ها را قطعیت بخشیدند، در این مسابقات موفق شدند با غلبه بر الاهلی مصر و سپس الهلال در دیدار فینال، لوگوی طلایی قهرمان جهان را به سینه‌شان سنجاق کنند و دردهای ناشی از شکست سوپرجام اسپانیا مقابل رقیب سنتی را به دست فراموشی بسپارند.
سده جام با دون کارلو
این صدمین جام رئال مادرید در تاریخ باشکوهش بود و مجموع قهرمانی‌های کهکشانی‌ها در لیگ قهرمانان اروپا و جام باشگاه‌های جهان را به 19 رساند. رئال پیش از این در فاصله سال‌های 2014 تا 2018، ۴ بار جام را بالای سر برده بود و حالا با پیروزی در پنجمین فینالش، علاوه بر آنکه در تاریخ این مسابقات شکست ناپذیر باقی ماند، اختلافش با بارسلونا به‌عنوان دومین تیم پر افتخار جهان در این مسابقات را به 2 قهرمانی افزایش داد.
دست الاهلی از مدال کوتاه ماند
در شبی که فلامنگو برزیل با غلبه بر الاهلی مصر موفق به کسب مدال برنز شد، الهلال در اولین فینال تاریخش از تاریخ‌سازی عاجز ماند؛ هرچند تیم سعودی بازنده سربلند این دیدار بود و 3 بار موفق به باز کردن دروازه رئال مادرید شد. وینی جونیور (2)، کریم بنزما و فده والورده (2) گلزنان رئال مادرید در این دیدار جذاب بودند و موسی مارگا و لوسیانو داریو ویتو (2) گل‌های الهلال را به ثمر رساندند.
پاسخ اعتماد به سبک فده
والورده در حالی در این مسابقه ۲ گل زد که تعداد گل‌هایش برای رئال مادرید در فصل جاری را به 11 گل رساند. پیش از این در مقطع پیش از آغاز فصل، کارلو آنچلوتی وعده داده بود اگر تعداد گل‌های جوان اروگوئه‌ای در این فصل 2 رقمی نشود، کارت مربیگری خود را باطل می‌کند و والورده خیلی زود پاسخ اعتماد تئوریسین ایتالیایی را داد.
رودیگر در کنار کروس
آنتونیو رودیگر، مدافع آلمانی رئال که سال گذشته با چلسی این افتخار را به دست آورده بود، حالا برای دومین بار و این بار با پیراهن رئال مادرید به بالاترین افتخار در جهان فوتبال دست یافت. پیش از این، تونی کروس سابقه قهرمانی با پیراهن بایرن‌مونیخ در سال 2013 و سپس فتح عنوان با پیراهن رئال در سال 2014 را داشت؛ هرچند تعداد قهرمانی‌های کروس در این مسابقات باتوجه به باقی ماندن در ترکیب رئال مادرید، بیشتر از رودیگر است. هافبک آلمانی 6 بار فاتح این عنوان شده و از این نظر رکورددار است.
آنچلوتی به پپ رسید
کارلتو به عنوان پرافتخارترین سرمربی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا با این قهرمانی، تعداد قهرمانی‌هایش در جام‌جهانی باشگاه‌ها را به 3 رساند و با افتخارات پپ گواردیولا در این مسابقات برابر شد. دون کارلو در سال‌های 2007 و 2014 با میلان و رئال این عنوان را فتح کرده بود و پپ، پس از 2 قهرمانی با بارسلونا، سال 2013 با بایرن‌مونیخ هم این افتخار را به نام خود زد.
کهکشانی‌های دست‌نیافتنی
با قهرمانی پنجم رئال مادرید، علاوه بر آنکه بار دیگر دست تیم‌های آسیایی از رسیدن به این افتخار کوتاه ماند، حالا تیم‌های اسپانیایی با 8 قهرمانی و یک نایب قهرمانی رکوردشان در صدر جدول پرافتخارترین باشگاه‌های تاریخ این مسابقات را بهبود بخشیدند و تعداد قهرمانی اهالی لالیگا، مشخصاً بارسا و رئال در این تورنمنت، به 2 برابر تعداد قهرمانی‌های باشگاه‌های برزیلی افزایش یافت.
در تاریخ جام جهانی باشگاه‌ها، تعداد قهرمانی‌های رئال مادرید به تنهایی از مجموع قهرمانی‌های باشگاه‌های انگلیسی بیشتر است و باشگاه‌های ایتالیایی و آلمانی هم روی هم رفته، تعداد قهرمانی‌هایشان به رئال نمی‌رسد. جالب اینجاست به تعداد حضور اهالی لیگ برتر انگلیس در فینال این مسابقات، رئال مادرید جام قهرمانی را بالای سر برده است!

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری