football360 logo

لیگ برتر مقابل سری‌آ در لیگ قهرمانان اروپا؛ شعرها و شورها

25 بهمن 1401 ساعت 15:1613 نظر
تاتنهام و میلان با رویارویی امشب خود خاطرات جذابی را تداعی می‌کنند.

به گزارش فوتبال 360، نه کیفیت و فشار بالا و حجم اقتصادی لیگ برتر انگلیس قادر است سری‌آ را از دیدرس عاشقان فوتبال محو کند و نه تیم‌های جذاب ایتالیایی می‌توانند باعث به حاشیه رفتن لیگ برتر انگلیس شوند. جدال رومی‌ها و آنگلوساکسون‌ها در قامت فوتبال همیشه و همواره جذاب بوده و این بار تیم‌های میلان و تاتنهام این نبرد را بازسازی خواهند کرد. 2 تیم حاضر در مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا در حالی امشب به مصاف هم می‌روند که بازی‌ آن‌ها یادآور خاطرات فراموش نشدنی تقابل تیم‌های انگلیسی و ایتالیایی در لیگ قهرمانان اروپاست. به این بهانه خاطرات جذابی از این رویارویی را مرور می‌کنیم و البته هر چقدر هم به خاطرات مشابه در این زمینه بپردازیم باز هم در پوشش تمامی لحظات خاطره‌انگیز تقابل فوتبال باشگاهی ایتالیا و انگلیس ناکام خواهیم بود. این رقابتی است که بوده، هست و خواهد بود.

میلان -  منچستریونایتد؛ کاکای مهار نشدنی

شیاطین سرخ بازی رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان فصل 07-2006 را با پیروزی 3 بر 2 پشت سر گذاشتند تا در یکی از آماده‌ترین شرایط خود امید به حفظ این نتیجه در بازی برگشت داشته باشند و به فینال رقابت‌ها بیندیشند. این اندیشه‌ها اما در سن‌سیرو و با کارگردانی آخرین ستاره بزرگ قبل از شروع پادشاهی مسی و رونالدو محو شد و کاکا کسی بود که ورزشگاه خانگی میلان را تبدیل به میدانی برای رقم زدن یکی از خاطره‌انگیزترین بردهای باشگاه‌های ایتالیایی در مقابل رقبای انگلیسی کرد. تیم پر از ستاره و مهره الکس فرگوسن از پس سرعت مهار نشدنی ستاره تیم کارلتو بر نیامد و میلان در سایه درخشش کاکا، شیاطین را 3 تایی کرد و راهی فینال شد. گابریل هاینزه، وسلی براون، جان اوشی و نمانیا ویدیچ شب سختی را در حضور کاکا سپری کردند و سرعت کنترل ناپذیر ستاره برزیلی روسونری، خط دفاع مورد تمجید تیم فرگی را تار و مار کرد. البته کاکا پیش از این مسابقه هم با ثبت 2 گل در اولدترافورد خط و نشان خودش را برای حریف کشیده بود و شاید همین 2 بازی بود که او را به ستاره مورد علاقه فرگی تبدیل کرد. کاکا بعدها با خاطرات این مسابقه در بحبوحه داغ شدن پیشنهاد منچسترسیتی و در پاسخ به سوالی این باره گفته بود اگر به منچستر هم بروم به تیم دوم این شهر نخواهم رفت. او البته تیم اول شهر منچستر به زعم خودش را با درخشش در آن مسابقه به یاد ماندنی با شکست مواجه کرده بود.

اینتر -  تاتنهام؛ بهترین نسخه گرت بیل

نراتزوری بازی رفت خود مقابل نماینده انگلیس در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا را با سلاخی حریف شروع کرد و تیم رافا بنیتس موفق شد 4 بار دروازه حرف انگلیسی خود را باز کند تا هواداران حاضر در جوزپه مه‌آتزا کار را تمام شده قلمداد کنند. با این حال هری ردنپ روی نیمکت سفیدهای لندنی یک مهره طلایی را در درخشان‌ترین فرم ممکن در اختیار داشت و با این 4 گل هم از پا نیفتاد. گرت بیل درخشش ویژه خود را شروع کرد و با هت‌تریک در خانه اینتر، تیمش را تا مرز بازگشت هم پیش برد. اگر چه این بازگشت کامل نشد اما این مسابقه مقدمه بالا رفتن قیمت بیل و ورود او به جرگه بزرگان مستطیل سبز بود. اینتر یک فصل بعد به شدت در پی به خدمت گرفتن گرت بیل بود؛ کسی که نمی‌توانست شکستش دهد و مجبور بود او را به ترکیب خودش اضافه کند. با این حال رئال مادرید هم این مسابقه را نظاره می‌کرد و ستاره این بازی در تور فلورنتینو پرس قرارگرفت. شاید خرج کردن ده‌ها میلیون یورو برای جذب بیل توسط رئال و رقیب‌تراشی برای رونالدو در این تیم از همین مسابقه شروع شده باشد. این تقابل تاریخی هنوز هم برای مرور خاطرات بهترین روزهای گرت بیل از بازی‌های مورد توجه به شمار می‌رود و یکی دیگر از فریم‌های جذاب رویارویی ایتالیایی‌ها و انگلیسی‌ها در عرصه باشگاهی است.

منچستریونایتد -  رم؛ جشنواره گل شیاطین

منچستری‌ها آرزو می‌کنند یک بار و فقط یک بار دیگر شبی مانند شب رویارویی با رم در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان فصل 07-2006 را تجربه کنند. گرگ‌های پایتخت ایتالیا با پیروزی 2 بر یک در مسابقه رفت آماده ایستادگی در اولدترافورد شده بودند تا تیم مدعی انگلیسی را از پیش بردارند. با این حال اوضاع هرگز برای رم به خوبی پیش نرفت و منچستر یک شب فراموش نشدنی را در تاریخ رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا رقم زد. منچستر با گلزنی مایکل کریک، آلن اسمیت و وین رونی تا دقیقه 19 نسخه رم را پیچید و این تیم را برای ضربات سهمگین بعدی آماده کرد. ابهت رم در نیمه اول با ثبت گل چهارم توسط کریستیانو رونالدو در هم کوبیده شد تا 3 گل بعدی هم در نیمه دوم برد تاریخی یونایتد را خاطره‌انگیزتر کنند. شب این مسابقه تا همیشه یکی از بهترین‌ شب‌های هواداران یونایتد و یکی از بدترین شب‌های طرفداران رم بوده و خواهد بود. شبی که سری‌آ سراپا تسلیم قدرت لیگ برتری شیاطین سرخ شد و نماینده ایتالیا تحقیر را به معنای واقعی کلمه از پیش چشم گذراند.

لیورپول -  میلان؛ کلاس رهبری استیون جرارد

روسونری با جمع کم‌نظیری از ستاره‌ها و هدایت کارلو آنچلوتی و حضور بزرگانی مانند هرنان کرسپو، آندری شوچنکو، کاکا، کلارنس سیدورف، گنارو گتوسو، آندرا پیرلو، پائولو مالدینی، الساندرو نستا، یاپ استام و کافو در تمام نقاط زمین مهره‌هایی داشت که هر تیمی آرزوی داشتن آن‌ها را می‌کرد. میلان ترکیبی افسانه‌ای را به فینال استانبول در ورزشگاه آتاتورک فرستاده بود و فقط به بالا بردن جام قهرمانی و نزدیک‌ شدن به رئال مادرید در افتخارات اروپایی فکر می‌کرد. نماینده سری‌آ نیمه اول مسابقه را مطابق انتظار با در هم کوبیدن لیورپول پشت سر گذاشت. آنها 3 بار دروازه حریف انگلیسی خود را باز کردند و منتظر بودند با ادامه این روند، جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را از آن خود کنند. ناگهان تمام ارتش پر از ستاره و فوق‌ستاره روسونری در مقابل خودش یک رهبر بزرگ را دید. کسی که نه سیدورف بود، نه شوچنکو، نه کرسپو و نه پیرلو. استیون جرارد یک تنه ورق بازی را در نیمه دوم مسابقه باز گرداند. حرکت او هنوز هم بارها و بارها در رقابت‌های حساس دیگر تکرار می‌شود؛ وقتی با به ثمر رساندن گل اول تیمش مقابل میلان و آن هم چنین میلان بزرگ و پر ستاره‌ای به سمت توپ رفت و آن را در نقطه وسط زمین کاشت. این حرکت به این معنی بود که برای بازگشت آماده‌ایم. بازگشت او را حتی هم‌تیمی‌هایش باور نمی‌کردند اما در کمال شگفتی لیورپول با رهبری استیون جرارد هر 3 گل خورده در نیمه اول را جبران کرد و خط دفاع بزرگ میلان را متشکل از مالدینی، کافو، نستا و استام نابود کرد و کار را به تساوی کشاند. 3 گل لیورپول هم برق‌آسا به ثمر رسید تا روسونری حتی فرصت نکند در مقابل این حملات بی‌رحمانه به خودش بیاید. در نهایت لیورپول با ادامه رهبری کاپیتان بزرگش جام قهرمانی را هم از دست میلانی‌ها ربود و یکی دیگر از تقابل‌های خاطره‌انگیز باشگاه‌های ایتالیایی در مقابل رقبای انگلیسی این‌گونه به اتمام رسید.

داستان ادامه دارد

شاید رقابت امشب تاتنهام و میلان از نظر جذابیت به گرد مسابقات بزرگ برگزار شده میان تیم‌های 2 کشور ایتالیا و انگلیس نرسد اما تاریخ ثابت کرده رقابت میان انگلیس و ایتالیا همیشه جذاب بوده و خواهد بود. داستان جذابی که مدت‌هاست شروع شده و ادامه خواهد داشت و فوتبال را میهمان خاطراتی فراموش نشدنی می‌کند.

*حسین سعیدی نیکو
نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری