football360 logo

کورس جذاب صعود در لیگ یک؛ ریشه‌دارهایی که می‌خواهند برگردند

28 بهمن 1401 ساعت 10:006 نظر
در پایان هفته بیست‌ودوم لیگ یک، 6 تیم شانس بیشتری برای رسیدن به لیگ برتر دارند.

به گزارش فوتبال 360، رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال ایران در فصل جاری، فراتر از حد انتظار جذاب بوده و رقابت تنگاتنگی بین تیم‌ها برای صعود در جریان است. نگاهی به جدول لیگ دسته لیگ نشان می‌دهد که شمس‌آذر قزوین با وجود انجام یک بازی کمتر نسبت به سایر رقبایش، با 42 امتیاز بار خود را به سوی لیگ برتر بسته و شاگردان سعید دقیقی متحمل‌ترین گزینه برای صعود به سطح اول فوتبال ایران به‌شمار می‌آیند و اگر اتفاق غیرمترقبه‌ای رخ ندهد، مجدداً استان قزوین در لیگ برتر صاحب تیم خواهد شد.

شمس‌آذر در حالی توانسته خود را یکه‌تاز جدول لیگ یک کند که بین تیم‌های دوم تا هشتم جدول فقط 4 امتیاز فاصله است و رقابت جذابی برای رسیدن به لیگ برتر بین تیم‌ها در جریان است. نکته جالب‌توجه حضور تیم‌های نام‌آشنا و ریشه‌دار فوتبال ایران در بین کاندیداهای صعود به لیگ برتر است که بدون‌شک بازگشت آن‌ها به سطح اول فوتبال ایران می‌تواند جذابیتی مضاعف در فصل آینده رقابت‌های لیگ برتر باشد.

2 قهرمان سابق در اندیشه بازگشت

سایپا تهران با هدایت محمود فکری جزو مدعیان صعود به لیگ برتر است. خودروسازان در 21 مسابقه قبلی خود 34 امتیاز به‌دست آورده‌اند و بعد از شمس‌آذر، رتبه دوم جدول را در اختیار خود دارند. شاگردان فکری در هفته گذشته مقابل فجرسپاسی شکست خوردند اما ناکامی سایر رقبا در کسب پیروزی باعث شد تا جایگاه سایپا در رتبه دوم جدول تغییری نکند و قهرمان پیشین لیگ برتر همچنان در منطقه سبز برای صعود دوباره به سطح اول فوتبال ایران بماند.

استقلال خوزستان هم که سابقه قهرمانی در لیگ برتر را دارد، با سیروس پورموسوی در سودای بازگشت دوباره به رقابت‌های لیگ برتر است و رقابت تنگاتنگی با سایر مدعیان دارد. آبی‌های اهوازی با 33 امتیاز و تفاضل 13+ تیم سوم جدول رده‌بندی هستند و با منطقه سبز که سایپا در آن حضور دارد، فقط یک امتیاز فاصله دارند. البته که کوچک‌ترین لغزش و ناکامی می‌تواند به قیمت سقوط آزاد استقلال در جدول لیگ یک و رسیدن آن‌ها به رتبه ششم ختم شود!

رقابت جذاب «کمالوند»، «رجب‌زاده» و «رزاقی‌راد»

خیبر خرم‌آباد در سالیان اخیر همواره کاندیدای صعود به لیگ برتر بوده و در فصل جاری هم آن‌ها با هدایت فراز کمالوند در سودای رسیدن به سطح اول فوتبال ایران هستند. خیبر با وجود هم‌امتیاز بودن با استقلال خوزستان، تفاضل گل کمتری نسبت به حریف آبی‌پوش خود دارد و با 33 امتیاز و تفاضل 10+ در رتبه چهارم جدول لیگ یک حضور دارد؛ هر چند که شاگردان کمالوند در هفته‌های اخیر روندی سینوسی داشته‌اند اما همچنان آن‌ها در کورس مدعیان صعود به لیگ برتر هستند.

فجرسپاسی شیراز پنجمین تیم جدول رده‌بندی لیگ است؛ تیمی که در 3 بازی قبلی خود تا پیش از آغاز هفته بیست‌ودوم، فقط یک امتیاز به‌دست آورده بود و در آستانه خروج از کورس مدعیان قرار داشت اما شاگردان مهدی رجب‌زاده موفق شدند تا از سد سایپا بگذرند و پیروزی برابر خودروسازان باعث شد تا فجرسپاسی شیراز با 33 امتیاز و تفاضل 5+ همچنان شانس صعود به لیگ برتر را داشته باشد.

پارس‌جنوبی جم هم که روزهای نسبتاً خوبی را در لیگ برتر گذرانده، برای بازگشت دوباره به سطح اول فوتبال ایران تلاش می‌کند. جمی‌ها با هدایت ایمان رزاقی‌راد 6 هفته کابوس‌وار و بدون برد را پشت سر گذاشتند و بحران مالی و مشکلات متعدد باعث شد تا پارس‌جنوبی از قافله مدعیان عقب بماند اما برد مقابل چوکای تالشِ پایین‌جدولی باعث شد تا همه معادلات به سود شاگردان رزاقی‌راد تغییر کند و آن‌ها بتوانند با 31 امتیاز در کورس رقابت برای بازگشت به سطح اول فوتبال ایران بمانند.

شگفتی در راه است؟

ون‌پارس اصفهان و چادرملوی اردکان 2 تیم 30 امتیازی جدول رده‌بندی لیگ هستند. ون‌پارس در جام حذفی مقابل پرسپولیس نمایشی درخشان داشت و بعد از آن عملکرد فوق‌العاده، موتور شاگردان مجتبی توتونی در لیگ یک روشن شده و آن‌ها در 4 بازی اخیر خود توانسته‌اند 3 برد و یک تساوی به‌دست بیاورند و حالا در فاصله 4 امتیازی تا رتبه دوم جدول هستند و بعید نیست در هفته‌های آینده رسماً وارد کورس صعود به لیگ برتر شوند و بخواهند به عنوان سومین تیم اصفهانی به لیگ برتر صعود کنند.

چادرملوی اردکان هم بعد از شروع دور انتظاری که داشت، موفق شد با هدایت سعید اخباری 7 برد پیاپی را به‌دست آورد و کسب 21 امتیاز از 7 بازی اخیر کاملاً معادلات را به سود شاگردان اخباری تغییر داد و از آن‌ها که در کورس بقا می‌جنگیدند، یک تیم مدعی ساخت. هر چند نماینده استان یزد در آخرین دیدارش در لیگ یک مقابل استقلال ملاثانی شکست خورد، اما اوج‌گیری چشم‌گیر چادرملو باعث شده تا این تیم برای خود شانس صعود به لیگ برتر را قائل باشد و بازگشت به ریتم طوفانی چند هفته اخیر می‌تواند شاگردان اخباری را به کورس مدعیان لیگ یک اضافه کند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری