football360 logo

گارناچو از اسپانیا به آرژانتین؛ ترجیح آلبی‌سلسته به لاروخا توسط پدیده منچستریونایتد

27 بهمن 1401 ساعت 17:5810 نظر
گارناچو با وجود بازی برای رده‌های سنی اسپانیا، آرژانتین را برای بازی‌های ملی خود انتخاب کرد.

به گزارش فوتبال 360،  اریک تن‌هاخ سرمربی هلندی منچستریونایتد که در دوران حرفه‌ای خود همواره به جوانان میدان داده در اولین اقدام خود پس از حضور روی نیمکت شیاطین سرخ، الخاندرو گارناچوی متولد سال 2004 را به میدان فرستاد. اولین حضور گارناچو در زمین تنها یک دقیقه طول کشید اما برابر چلسی بود. همین یک دقیقه حضور کافی بود تا بسیاری کنجکاو شوند یک جوان 17 ساله متولد مادرید چگونه سر از ترکیب منچستریونایتد در آورده و قرار است در آینده در چه لباسی بدرخشد.

از مادرید به منچستر

گارناچو یازدهم تیرماه 1383 از پدری اسپانیایی و مادری آرژانتینی در مادرید به دنیا آمد. او در سن 10 سالگی در شهر کوچکی به نام «آررویومولینوس» در ایالت مادرید فوتبال حرفه‌ای را در رده سنی نونهالان آغاز کرد و خیلی زود به تیم‌های پایه اتلتیکومادرید اضافه شد و از 11 سالگی تا 16 سالگی خود را در این تیم گذراند. او که در فصل 2016-2017 بهترین گلزن لیگ آیندگان اسپانیا شده بود یک شاخصه بزرگ داشت؛ عشق زیاد به کریستیانو رونالدو و منچستریونایتد. همین موضوع باعث شد گارناچو سال 2020 و با ملبغ 500 هزار یورو به اولدترافورد برود. او سال گذشته جایزه «جیمی مورفی» متعلق به بهترین بازیکن جوان سال را از آن خود کرد؛ جایزه‌ای که بزرگانی همچون رایان گیگز و پل اسکولز و همچنین مارکوس راشفورد موفق به دریافت آن شده‌اند. گارناچو با گلزنی برابر رئال سوسیداد در لیگ اروپا، بالاتر از جورج بِست فقید به جوان‌ترین گلزن تاریخ منچستریونایتد در رقابت‌های اروپایی تبدیل شد.

از اسپانیا به آرژانتین

گارناچو سال 2021 برای اولین بار به اردوی تیم ملی زیر 18 ساله‌های اسپانیا دعوت شد. او تنها 3 بار با پیراهن ملی اسپانیا به میدان رفته بود که داشتن مادر آرژانتینی از یک سو و حضورش در منچستریونایتد از سوی دیگر، خاویر ماسکرانو سرمربی تیم ملی جوانان زیر 20 سال آرژانتین را به فکر شکار این پدیده جدید فوتبال انداخت. ماسکرانو با استفاده از روابط بسیار خوب خود با برخی از عوامل اجرایی منچستریونایتد از جمله دارن فلچر هافبک سابق و مدیر ورزشی کنونی شیاطین سرخ موفق شد چند دیدار مفصل را با گارناچو و خانواده او در منچستر ترتیب داده و در نهایت این پدیده را به توپ زدن برای آلبی سلسته قانع کند.
گارناچو سال گذشته 5 بار برای تیم زیر 20 ساله‌های آرژانتین به میدان رفت و 4 بار موفق به گلزنی شد. او برای ۲ بازی مقدماتی جام جهانی قطر برابر ونزوئلا و اکوادور توسط لیونل اسکالونی به تیم ملی بزرگسالان آرژانتین دعوت شد اما فرصت بازی پیدا نکرد. عدم دعوت او به جام جهانی به خصوص پس از مصدومیت نیکو گونسالس و کورئا، گارناچو را بسیار سرخورده کرد اما با این وجود نظر او برای ادامه حضور زیر پرچم آرژانتین تغییری نکرد. حالا روزنامه آس چاپ اسپانیا در مطلبی در همین خصوص نوشته است در صورتی که گارناچو از حضور در آرژانتین پشیمان شده باشد هم دیگر جایی در ترکیب تیم ملی فوتبال اسپانیا نخواهد داشت و مسئولان فدراسیون فوتبال اسپانیا اعتقاد دارند بازیکنی که پیراهن اسپانیا را با کشور دیگری عوض کرده، نمی‌تواند دوباره درخواستی برای پوشیدن پیراهن لاروخا داشته باشد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری