football360 logo

مهندسان برتر نیم‌فصل دوم؛ ستاره آبی‌ها در کنار «آلوز»!

30 بهمن 1401 ساعت 13:3042 نظر
نگاهی به آمار و ارقام نشان می‌دهد که «ریکاردو آلوز» در نیم‌فصل دوم هم توانسته بهترین پاسور لیگ باشد.

به گزارش فوتبال 360، ریکاردو آلوز، هافبک پرتغالی و خلاق تیم تراکتور تبریز با اختلافی معنادار نسبت به سایر رقبایش در سودای رسیدن به عنوان «مهندس لیگ بیست‌ودوم» است و به‌نظر می‌رسد باوجود باقی‌ماندن 10 هفته از رقابت‌های فصل جاری، تغییری در جایگاه عنوان برترین پاسور فصل ایجاد نخواهد شد و آلوز که با عملکردی خیره‌کننده همه نگاه‌ها را به سوی خود جلب کرده، احتمالاً این عنوان را در پایان فصل از آن خود می‌کند و لیگ بیست‌ودوم را به پایان خواهد برد.

یکه‌تازی ادامه‌دار «آلوز»

هافبک پرتغالی تراکتور که در سودای شکستن رکورد بیشترین پاس گل در یک فصل فوتبال ایران است، بعد از درخشش در نیم‌فصل نخست و ثبت 8 پاس گل، در نیم‌فصل دوم هم شروعی طوفانی داشت و بعد از غیبت در دیدار مقابل گل‌گهر به دلیل محرومیت، برابر ذوب‌آهن موفق شد در گل‌سازی دبل کند و سپس در 2 بازی پیاپی مقابل فولاد و هوادار در واپسین لحظات به کمک تیمش آمد و گل پیروزی‌بخش تراکتور را ساخت تا بتواند در 3 بازی، 4 پاس گل بدهد و خود را در جدول برترین پاسورهای نیم‌فصل دوم هم صدرنشین کند.

اوج‌گیری فوق‌العاده «رضاوند»

آرش رضاوند شاید بعد از گذراندن روزهای پرماجرا و قرار گرفتن زیر تیغ انتقادات هواداران آبی‌پوش، توانسته خود را به فرم ایده‌آل برساند و حالا از همان منتقدان، برای خود حامی بسازد. بدون‌شک اعتماد ویژه ریکاردو سا پینتو به رضاوند در مسیر پیشرفت او کتمان‌ناپذیر است اما تغییر رویه هافبک آبی‌ها هم بسیار موثر بود؛ به‌طوری که حالا در 3 بازی اخیر استقلال در لیگ برتر، آرش رضاوند توانسته در هر بازی یک گل بسازد تا با آمار 3 پاس گل در نیم‌فصل دوم در تعقیب آلوز باشد. اگر روند خوب آرش رضاوند در نیم‌فصل نخست هم وجود داشت، بدون‌شک او در حال حاضر می‌توانست برای کسب عنوان برترین پاسور فصل تلاش کند، هر چند که هنوز روی کاغذ او شانس دارد اما 10 هفته بسیار سخت را مقابل خود می‌بیند.

2 چهره غیرمنتظره در جمع ترین‌ها

علی‌اصغر عاشوری هافبک باتجربه گل‌گهر سیرجان بعد از آلوز و رضاوند، سومین پاسور برتر نیم‌فصل دوم است. عاشوری که جزو بازیکنان مورد علاقه امیر قلعه‌نویی به‌شمار می‌رود، در مصاف با سپاهان سازنده تک گل تیمش بود و در دیدار با ملوان بندرانزلی هم توانست پایه‌گذار پیروزی سیرجانی‌ها شود و با پاس گل خود، نقش مهمی در موفقیت گل‌گهر در انزلی ایفا کرد تا با ثبت 2 پاس گل در نیم‌فصل دوم، در تعقیب آلوز و رضاوند باشد.

سعید مهری هم در کنار علی‌اصغر عاشوری دیگر چهره غیرمنتظره حاضر در جدول برترین پاسورهای نیم‌فصل دوم است. هافبک شماره 8 استقلال که کاملاً توانسته از زیرسایه انتقادات بیرون بیاید و خود را در قامت یک ستاره نشان بدهد. به مانند عاشوری، راز موفقیت مهری هم در دیدار با ملوان بندرانزلی بود، به‌طوری که او توانست در دیدار هفته هفدهم برابر ملوان 2 بار در قامت گل‌ساز بدرخشد و اگر اشتباهات مدافع حریف نمی‌بود، حتی می‌توانست شمار پاس گل‌های مهری بیش از 2 هم باشد اما با این وجود، او سومین پاسور برترین نیم‌فصل دوم مشترک با علی‌اصغر عاشوری است.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری