football360 logo

کلینزمن در کره‌جنوبی؛ دورخیز چشم بادامی‌ها برای آینده

08 اسفند 1401 ساعت 13:3111 نظر
سرمربی سابق تیم‌های ملی آلمان و آمریکا به طور رسمی به عنوان سرمربی کره‌جنوبی معرفی شد.

به گزارش فوتبال 360، فدراسیون فوتبال کره‌جنوبی روز دوشنبه به طور رسمی و طی اطلاعیه‌ای یورگن کلینزمن آلمانی را به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال این کشور معرفی کرد. یورگن کلینزمن 58 ساله هفته آینده وارد سئول خواهد شد و در دیدار دوستانه برابر کلمبیا برای اولین بار هدایت کره‌جنوبی را بر عهده می‌گیرد.

کره‌جنوبی سومین تجربه ملی این مهاجم سابق تیم ملی آلمان در عرصه مربیگری خواهد بود. کلینزمن که با تیم ملی آلمان در سال 1990 فاتح جام جهانی شد، پس از جام جهانی 1998 فرانسه از دنیای بازیگری خداحافظی کرد و 6 سال بعد با قبول هدایت تیم ملی بزرگسالان آلمان وارد دنیای مربیگری شد. او تا جام جهانی 2006 به کار خود ادامه داد و در کنار دستیار خود، یواخیم لو، سازنده تیم جذاب آلمان و نسل جدید فوتبال این کشور لقب گرفت. پس از آن کلینزمن سال 2011 هدایت تیم ملی فوتبال آمریکا را به عهده گرفت و تا سال 2016 مسئولیت خود را ادامه داد.
کلینزمن در عرصه باشگاهی ثبات نداشت و 2 دوره کاملا ناموفق و کوتاه را در بایرن مونیخ و هرتابرلین گذراند و حالا در سومین تجربه ملی خود هدایت کره‌جنوبی را بر عهده خواهد داشت.

دور خیز چشم بادامی‌ها 

تیم ملی کره‌جنوبی در جام جهانی 2022 قطر نمایش قابل قبولی از خود ارائه داده و موفق شد از گروه خود که رقبای سرسختی همچون پرتغال، اروگوئه و غنا را به چشم می‌دید، صعود کند. برخورد با برزیل در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی بدشانسی بزرگ کره‌ای‌ها بود که در نهایت با شکست 4 بر یک و حذف از جام جهانی همراه بود. پائولو بنتو سرمربی پرتغالی کره‌جنوبی پس از حذف از جام جهانی از سمت خود استعفا کرد. سران فدراسیون فوتبال کره جنوبی پس از استعفای بنتو بیکار ننشسته و برای ادامه کار تیم ملی فوتبال این کشور به دنبال یک مربی صاحب سبک گشته و در نهایت کلینزمن را برای این منظور انتخاب کردند.
کره‌جنوبی که یکی از بهترین تیم‌های قاره آسیا به شمار می‌رود، برای جام ملت‌های آسیا به دنبال عنوان کمتر از قهرمانی نخواهد بود. کره‌ای‌ها برای جام جهانی 2026 که به میزبانی آمریکا، کانادا و مکزیک برگزار می‌شود هم  برنامه‌ای جز صعود از گروه خود نخواهد داشت. کلینزمن طبق اعلام فدراسیون فوتبال کره‌جنوبی تا جام جهانی 2026 هدایت این تیم را بر عهده دارد و می‌تواند گزینه مناسبی برای تقویت ساختار فوتبال پایه و همچنین دگرگون نمودن تیم ملی فوتبال بزرگسالان این کشور باشد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری