football360 logo

جوایز بهترین‌های فیفا؛ دایی جایزه بازی جوانمردانه را اعطا کرد، مسی برترین شد

09 اسفند 1401 ساعت 01:1380 نظر
لیونل مسی، جایزه بهترین بازیکن فیفا در سال 2022 را دریافت کرد.
به گزارش فوتبال 360، مراسم انتخاب بهترین‌های فیفا با حضور میهمانان ویژه و نام‌آشنایی به میزبانی پاریس، دوشنبه شب از ساعت 23:30 به وقت تهران آغاز شد و پس از ورود میهمانان و ادای احترام طولانی مدت به پله فقید و  سخنرانی کوتاه رئیس فیفا، سرانجام جایزه‌ها پس از گذشت حدود نیم ساعت از آغاز مراسم اهدا شد.
ابتدا دیدیه دروگبا، جایزه بهترین دروازه‌بان رده بانوان را به سنگربان درخشان تیم ملی فوتبال بانوان انگلیس اهدا کرد و مری ایرپس که پیراهن منچستریونایتد را هم بر تن دارد، در رقابت با کاترین برگر و کریستین اندلر جایزه بهترین سنگربان فوتبال جهان در رده بانوان سال 2022 را به نام خود زد.
پس از آن، نوبت به اهدای جایزه بهترین دروازه‌بان رده مردان رسید و مطابق پیش‌بینی‌ها، امیلیانو مارتینس، سنگربان قهرمان جهان با آرژانتین جایزه را از آن خود کرد. دیگر کاندیداهای کسب این عنوان، تیبو کورتوا و یاسین بونو بودند.
جایزه پوشکاش که اهدای آن را الکس دل‌پیرو بر عهده داشت، به مارچین اولکسی، فوتبالیست معلول لیگ لهستان رسید که در رقابت با ریچارلیسون و سایر نامزدها، جایزه را از آن خود کرد.
هریستو استویچکوف، جایزه بهترین سرمربی سال فوتبال جهان در رده بانوان را به سارینا ویخمان، مربی فاتح یورو روی نیمکت تیم ملی انگلیس اهدا کرد. ویخمانِ پرافتخار در سال‌های 2017 و 2020 هم گ این جایزه را از آن خود کرده بود. سرمربی هلندی شب گذشته در کسب این افتخار هت‌تریک کرد.
عنوان بهترین سرمربی جهان در رده مردان درحالی که کارلو آنچلوتی و پپ گواردیولا هم نامزد بودند به لیونل اسکالونی، فاتح جام‌جهانی با تیم ملی آرژانتین رسید. وظیفه اهدای این جایزه را فابیو کاپلو بر عهده داشت.
و سرانجام، در آخرین بخش نوبت به اهدای جایزه بهترین بازیکن جهان در رده زنان و مردان به صورت جداگانه رسید و درحالی که الکس پوتیاس، ستاره بارسا جایزه بهترین بازیکن جهان در رده فوتبال بانوان را به نام خود زد، این جایزه در رده مردان به لیونل مسی رسید. بنزما و امباپه دیگر نامزدهای دریافت این جایزه بودند. پیش از این روبرت لواندوفسکی و رونالدو هم هر کدام 2 بار این جایزه را به نام خود زده بودند که حالا نام لئو مسی هم به عنوان فاتح دوباره این جایزه در تاریخ ثبت شد.
علی دایی، اسطوره فوتبال ایران در این مراسم حاضر بود و جایزه بازی جوانمردانه را به لوکا لوکوشویلی، بازیکن گرجستانی کرمونزه اهدا کرد. ضمن اینکه جایزه  بهترین هوادار فوتبال جهان در سال 2022 به هواداران آرژانتین اهدا شد که هوادار سالخورده آرژانتینی به نمایندگی از هموطنانش این جایزه را دریافت کرد. نکته جالب توجه، اجرای همان شادی منحصر به فردش در مراسم با طبل به همراه میهمانان بود که سر و صدای زیادی در سالن محل برگزاری مراسم به راه انداخت. همچنین کورتوا، حکیمی، فن دایک، کانسلو، دی بروینه، مودریچ، کاسیمیرو، بنزما، مسی، هالند و امباپه، تیم منتخب سال مردان را تشکیل دادند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری