football360 logo

بانوی پیر، فاتح دربی دلا موله؛ پاگشای پوگبا با 5 پاس صحیح!

10 اسفند 1401 ساعت 07:52
یوونتوس در شب بازگشت پوگبا، موفق به شکست تورینو و صعود به رتبه هفتم جدول شد.
به گزارش فوتبال 360، یوونتوس از چارچوب آخرین دیدار هفته بیست و چهارم سری آ، سه‌شنبه شب میزبان تورینو بود و درحالی که هواداران دیگر تیم تورینی حضور در استادیوم را در اعتراض به ساز و کار خریداری بلیت و ثبت آن در سایت رسمی باشگاه یوونتوس تحریم کرده بودند، شاگردان الگری موفق شدند پس از یک بازی جذاب، با 4 گل فاتح دربی دلا موله شده و تا رتبه هفتم جدول صعود کنند.
یوونتوس در شرایطی پا به این میدان گذاشته بود که پس از آتش بازی دی‌ماریا در پلی‌آف لیگ اروپا و کسب جواز حضور در سطح دوم مسابقات باشگاهی در قاره سبز از گذرگاه نانت، روحیه‌اش را باز یافته بود. تیم الگری  خیلی زود دروازه‌اش را باز شده دید اما تسلیم نشد.سیاه و سفیدپوشان پس از یک مرتبه دیگر عقب افتادن از رقیب همشهری، نیمه نخست را بازنده به رختکن نرفتند و در نیمه دوم و 20 دقیقه پایانی دیدار، سرنوشت بازی را به سود خود رقم زدند. حالا بانوی پیر با صعود به رتبه هفتم جدول، فاصله‌اش با منطقه کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را  به 10 امتیاز کاهش داده.
این فصل در شرایطی که 15 امتیاز از یوونتوس به سبب تخلفات مالی مدیران سابق کسر شده، آنها خستگی ناپذیر و بدون توجه به حواشی خارج از مستطیل سبز، برای هفتمین بازی متوالی شکست ناپذیر باقی ماندند و درحالی که چندی پیش الگری از وظیفه نخست بازیکنان تیمش با محوریت باقی ماندن در سطح اول صحبت به میان آورده بود، بیانکونری حالا در فاصله‌ای 18 امتیازی از منطقه سقوط ایستاده‌اند.
سریع‌ترین گل تاریخ دربی تورین
یان کارامو، فوروارد تورینو درحالی پیش از فرا رسیدن دقیقه دوم دیدار دروازه میزبان را گشود که گل دقیقه یک و 32 ثانیه او به یوونتوس، سریع‌ترین گل تاریخ تقابل‌های یوونتوس و تورینو در سری آ بود؛ هر چند این گل دوام چندانی نداشت و 14 دقیقه بعد، خوان کوادرادو کار را به تساوی کشاند. تا پیش از آنکه داور سوت پایان نیمه نخست را به صدا درآورد، 2 مرتبه دیگر هم توپ از دروازه‌ها عبور کرد که سهم هر تیم یک گل بود و به این ترتیب، گل‌های 3 دقیقه پایانی نیمه نخست، برای نخستین بار پس از سال 1995، باعث شدند نیمه نخست دربی تورین 4 گل داشته باشد. آخرین بار 28 سال پیش نیمه نخست دربی دلا موله با 5 گل به پایان رسیده بود که در آن دیدار به تاریخ 25 ژانویه، جانلوکا ویالی فقید 2 گل یوونتوس را به ثمر رسانده بود.
با کسب این پیروزی، یوونتوس موفق شد برای شانزدهمین بار متوالی در رقابت‌های اخیر سری آ مقابل تورینو شکست ناپذیر باقی بماند و این دوازدهمین پیروزی در  فاصله ۱۶ بازی مورد اشاره بود. بانوی پیر در این فاصله تنها 4 دیدار را با پیروزی پشت سر نگذاشته و یک امتیاز به رقیب داده است.
پوگبا سرانجام رویت شد
در این دیدار جذاب که برتری یک تیم به وضوح مشخص نبود و هر۲  تیم موقعیت‌های را به حریف تحمیل کردند، پل پوگبا سرانجام برای اولین بار در پیراهن یوونتوس در فصل جدید و پس از خروجش در سال 2016، دیده شد و این شانس را داشت تا حدود 20 دقیقه به میدان برود که در این مدت، 10 پاس برای هم‌تیمی‌ها ارسال کرد که دقت 50 درصد داشت و یک شوت هم به سمت دروازه حریف روانه کرد.
این پیروزی 4 بر 2 مقابل تورینو، سومین بار تحت هدایت الگری در سری آ اتفاق افتاد که بیانکونری با به ثمر رساندن 4 گل موفق به شکست دادن رقیب همشهری می‌شود. پیش از این تیم‌های تحت هدایت مکس در سال‌های 2016 و 2017 نیز موفق به برتری مقابل تورینو با به ثمر رساندن 4 گل شده بودند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری