football360 logo

ستاره‌های سرخابی به دنبال معجزه؛ چالش رسیدن به «آلوز»

11 اسفند 1401 ساعت 21:0027 نظر
رقابت در جدول برترین پاسورهای لیگ برتر هم با حساسیت جالب‌توجهی در جریان است.

به گزارش فوتبال 360، ریکاردو آلوز برای رسیدن به عنوان برترین پاسور لیگ برتر فوتبال ایران دورخیز کرده و نه‌تنها به‌دنبال رسیدن به این عنوان است، بلکه می‌خواهد با رکوردشکنی نام خود را هم وارد تاریخچه لیگ برتر کند. آلوز در فصل جاری 11بار توانسته در قامت گل‌ساز بدرخشد اما در 2 بازی اخیر تراکتور تبریز ناکام در ثبت پاس گل بوده نا نتواند خود را به رکورد سعید صادقی که در تاریخ لیگ برتر بی‌سابقه بوده، برساند و بتواند برای عبور از رکورد صادقی تلاش کند.

آلوز در نیم‌فصل دوم و در 6 مسابقه برگزار شده تراکتور، حضوری فعال در ترکیب قرمزپوشان تبریزی داشته و توانسته کارنامه‌ای قابل‌قبول را از خود به‌جای بگذارد و 4 پاس گل را به‌ثبت رسانده است. هافبک پرتغالی در شرایطی 4 پاس گل به‌ثبت رسانده که حالا رفته‌رفته یک رقیب را در حال نزدیک‌شدن به خود می‌بیند و این احتمال وجود دارد که در هفته‌های پایانی لیگ بیست‌ودوم تنور رقابت برای رسیدن به عنوان برترین پاسور لیگ داغ‌تر هم بشود.

اوج‌گیری غیرمنتظره هافبک آبی‌ها

شاید خوش‌بین‌ترین هوادار استقلال هم تصور نمی‌کرد که آرش رضاوند بخواهد دومین پاسور برتر لیگ بیست‌ودوم شود اما هافبک باتجربه آبی‌پوشان پایتخت موفق شد همه معادلات را به سود خود تغییر بدهد. در این راه البته باید از اعتماد ریکاردو سا پینتو یاد کرد، سرمربی‌ای که با وجود انتقاداتی که نسبت به عملکرد رضاوند مطرح بود، پای هافبک تیمش ایستاد و سعی کرد تا بتواند آرش رضاوند را به مهره‌ای کلیدی در ترکیب آبی‌پوشان پایتخت تبدیل کند.

رضاوند در نیم‌فصل دوم پایاپای هافبک پرتغالی پیش رفته و توانسته به مانند ریکاردو آلوز، 4 پاس گل به‌ثبت برساند که آماری خیره‌کننده است. عملکرد درخشان هافبک استقلال باعث شده تا او در کنار گلی که در هفته ششم مقابل نساجی ساخت، با 5 پاس گل در جمع برترین پاسورهای لیگ بیست‌ودوم قرار بگیرد و در رتبه دوم پایین‌تر از ستاره تراکتور تبریز جای گیرد.

«ترابی» به دنبال جبران‌مافات

مهدی ترابی جزو خلاق‌ترین بازیکنان لیگ برتر است و همواره نمایش‌های خوبی در ترکیب پرسپولیس از خود به‌جای گذاشته است. وینگر باتجربه سرخ‌پوشان پایتخت که در دیدار اخیر تیمش مقابل نفت مسجدسلیمان در قامت گلزن توانست بدرخشد، آخرین‌بار در هفته پایانی نیم‌فصل نخست و در دیدار مقابل نساجی مازندران توانست گل بسازد و روز خوبی را در مقابل نساجی گذراند.

ترابی که فصل گذشته بعد از سعید صادقی به عنوان دومین پاسور برتر لیگ معرفی شد، فعلاً در جایگاهی مشابه فصل گذشته قرار دارد و با 5 پاس گل در جایگاه دوم در کنار آرش رضاوند ایستاده است. هر چند که مهدی ترابی نسبت به ستاره آبی‌ها به لحاظ گل‌سازی از فرم ایده‌آل خود فاصله گرفته، اما ترابی امید به آن دارد تا در 9 هفته باقی‌مانده از لیگ بیست‌ودوم بتواند شگفتی‌سازی کند و به مانند فصل گذشته هم شمار پاس گل‌هایش را مجدداً 2رقمی کند و هم اینکه بتواند خود را به رکورد ریکاردو آلوز برساند و ستاره تراکتور را در صدر جدول برترین پاسورهای لیگ مهار کند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری